Prieš keletą metų bendrovė „Vilniaus autobusai“ įsigijo 100 naujų „Volvo“ autobusų su kondicionieriais, tačiau jie mažai gelbsti keleiviams per karščius.
„Karštą vasaros dieną, įlipus į miesto autobusą, pasitinka tvankuma ir įvairiausių kvapų puokštė. Nors autobuso gale ir dūzgia kondicionierius, tačiau langai atlapoti ir oras dėl to neatvėsta“, – piktinosi „15min“ skaitytoja Rasa.
Pasak jos, žmonės nesusipranta, kad reikėtų uždaryti langus, o prisibrauti ir juos uždaryti pačiai, beveik neįmanoma.
Mieste autobusai stoja kas 50 metrų, atsidaro visos durys ir atvėsinti oro viduje neįmanoma, – sakė A.Visockas.
„Gal vairuotojai galėtų per garsiakalbį pasakyti, kad keleiviai uždarytų langus ir taps vėsiau, ar kažkaip kitaip būtų galima spręsti šią problemą“, – svarstė vilnietė.
Išeities nėra
Vežėjai tikina, kad šis „nepatogumas“ yra neišsprendžiamas ir aktualus ne tik Lietuvoje.
„Kondicionieriai puikia veikia, tačiau naudos iš jų maža. Autobusas sustoja kas 50 metrų, atsidaro visos durys. Atvėsinti orą per trumpą laiką neįmanoma“, – pasakojo bendrovės „Vilniaus autobusai“ Transporto skyriaus direktorius Arūnas Visockas.
Specialistas apgailestavo, kad, perkant modernius autobusus, „norėta kaip geriau, tačiau išėjo kaip visada“.
Anot A.Visocko, dauguma Europos didmiesčių jau yra atsisakę kondicionierių viešajame transporte, nes tokie įrenginiai – „prabangos prekė“.
„Vokiečiai jau seniai atsisakė kondicionierių – degalų sąnaudos neatperka jų teikiamos naudos“, – dėstė A.Visockas.
Šiuo metu Vilniuje yra apie 330 keleivinių autobusų, vasarą iš jų kursuoja apie 230. Bene pusę iš sostinėje zujančių autobusų yra daugiau nei 20 metų „Ikarusai“.