Važinėjantys populiariausiais Vilniaus mikroautobusų maršrutais keleiviai jau artimiausiu metu sulauks nemalonios staigmenos, nes jų už kelionę bus prašoma sumokėti nebe tris litus, o keturis. Sprendimas pabranginti keliones mikroautobusais buvo priimtas dar 2009 metų vasarį, tačiau iki šiol nebuvo nustatyti maršrutai, kurie daugiau kaip 80 proc. dubliuoja miesto autobusų ar troleibusų maršrutų trasas bei kerta senamiestį ir naujamiestį.
Vežėjai kainų kelti nenori
Anot Vilniaus savivaldybės Viešojo transporto poskyrio vedėjo Evaldo Matonio, kelionės autobusų ir troleibusų maršrutus dubliuojančiais maršrutiniais taksi turėjo brangti jau seniai. „Mes žinome, kad tai sukels didelės dalies gyventojų pasipiktinimą. Jau ir dabar mums skambina žmonės bei teiraujasi, kodėl taip nuspręsta. Jie kalbasi su vežėjų įmonių vadovais, kurie irgi nebūtų linkę branginti savo paslaugų. Todėl ir piktinamasi, kodėl jeigu vežėjai nusprendė nebranginti bilietų, tą daro savivaldybė“, – sakė E.Matonis.
Viešojo transporto poskyrio vedėjo teigimu, dar vieno tarybos sprendimo kainoms padidinti neprireiks, kadangi toks sprendimas jau priimtas prieš dvejus metus. „Bilietai turėjo brangti nuo gegužės 15 dienos, tačiau įsakymas vėlavo, todėl suteiksime vežėjams pereinamąjį laikotarpį, kad jie galėtų sutvarkyti savo kasos aparatus ir netektų keleiviams duoti bilietų su įrašyta 3 Lt suma, o už kelionę prašyti 4 Lt. Šis laikotarpis truks apie dešimt dienų“, – sakė E.Matonis.
Vežėjus labiausia stebina tai, kad su jais net nebuvo tariamasi branginant važiavimą maršrutiniais taksi. „Sprendimus savivaldybė priima įdomiai, mes apie juos sužinome daugiau iš spaudos, o ne jie mums praneša. Mes tikrai neesame už paslaugų branginimą, to, matyt, labiausiai nori autobusų ir troleibusų parkai“, – teigė vienos iš keleivius mikroautobusais vežančių bendrovių „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus.
Jaučiasi kaip pastumdėliai
Vežėjai įsitikinę, kad keleivių srautai padidinus kainas sumažės, todėl daugiau uždirbti prašydami už kelionę ne 3, o 4 Lt jie nesitiki. V.Dapkus sakė įžvelgiantis negražią konkurenciją. „Logiška, kad bilietai galėtų brangti, juk degalai brangsta nuolat. Mes neesame prieš pabrangimą, bet tokiais atvejais turėtume būti informuojami prieš kažką darant. O dabar jaučiamės pastumdėlių vietoje“, – skundėsi V.Dapkus.
Viešojo transporto stotelėse sutikti keleiviai vienbalsiai tvirtino, kad didinti važiavimo kainų tikrai nereikėtų. Giedrės teigimu, keliones mikroautobusais ji renkasi todėl, kad taip esą patogiau ir greičiau. „ Man autobusu reikėtų važiuoti su persėdimu į tą vietą, kur noriu. Tai autobuso talonas kainuoja 2 Lt, važiuojant dviem autobusais – jau keturi litai, o mikroautobusas kainuoja 3 Lt. Pigiau, todėl ir važiuoju. Be to, ir greičiau, patogiau, nereikia persėsti. Jeigu tiktų miesto transportas, tai gal ir rinkčiausi jį“, – teigė moteris.
Dėl patogumo maršrutinį taksi besirenkantis Petras tvirtino, kad jeigu kainos už keliones kils, jų teks atsisakyti. „Tai bus per daug brangu. Keturi litai būtų jau pasityčiojimas iš žmonių, ypač palyginti su tais atlyginimais, kuriuos žmonės gauna“, – tvirtino Petras.
Jam antrino ir Vita, kurios manymu kainos turi likti tokios, kokios yra, o jeigu teks mokėti 4 Lt, ji važinės troleibusais.
Mikroautobusų nebus atsisakyta
V.Dapkus teigė bandysiąs susitikti ir apie permainas kalbėtis su Vilniaus meru Artūru Zuoku. Vežėjus neramina ir sklandančios kalbos apie tai, kad jų paslaugų iš viso bus atsisakoma.
Savivaldybės specialistai neatmeta galimybės, kad autobusų ir troleibusų maršrutus dubliuojančių mikroautobusų ateityje neliks. E.Matonis neslėpė manąs, kad tokie maršrutiniai taksi Vilniui nereikalingi. „Gal tai ir prasilenkia su konkurencijos nuostatomis, tačiau mes laikomės pozicijos, kad miesto autobusai ir troleibusai neturi konkuruoti su mikroautobusais“, – įsitikinęs E.Matonis.
Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius teigė, kad kol kas jokios viešojo transporto priemonės Vilniaus gatvėse nebus atsisakoma. „Turime sulaukti, kol bus pabaigta viešojo transporto sistemos studija, tada su visų suinteresuotų pusių atstovais susėsime, pasikalbėsime ir priimsime tokius sprendimus, kad sistema veiktų optimaliai. Tie, kurie vežioja keleivius šalia savivaldybės transporto įmonių, taip pat turi turėti galimybę užsidirbti, bet negali būti taip, kad vieniems tik pelnas, o kitiems – nuostoliai“, – tvirtino vicemeras.
Anot R.Adomavičiaus, sutartys su maršrutinių taksi vežėjais bus pratęstos iki sausio 1 dienos, o viešojo transporto studija turi būti atlikta iki rugsėjo.