Ketvirtadienį šalia Europos aikštės stovėjęs žalias ukrainietiškas troleibusas „Bogdan“ taps pavyzdžiu, pagal kurį autobusus ir troleibusus gamins lietuviai. Anot bendrovės „Yask East“, ketinančios tuo užsiimti, vadovo Marjano Mečkovskio, jeigu tik bus užsakymų, darbai tikrai pajudės.
Žada pigesnius troleibusus
„Planuojame surinkinėti autobusus, troleibusus Europos miestams. Manau, kad mūsų gaminiai tikrai bus pigesni nei pagaminti Vakarų Europoje, todėl galėsime konkuruoti. Kėbulus gausime iš Ukrainos, įrangą – iš Vakarų Europos“, – sakė M.Mečkovskis.
Tiesa, M.Mečkovskis pripažino, kad specialistų, gaminant didesnį kiekį autobusų ar troleibusų, Lietuvoje gali ir pritrūkti, teks juos specialiai apmokyti.
Tačiau buvęs ilgametis „Vilniaus troleibusų“ direktorius Jonas Bagdonavičius „15min“ sakė, kad troleibusus parkuose remontuojantys darbuotojai jau ir dabar surenka ne blogesnius troleibusus, tad jam nekyla abejonių, ar atsiras kompetentingų darbuotojų.
„Manau, kad mūsų specialistai tikrai galėtų tai daryti. Ir tie troleibusai bei autobusai bus pigesni, be to, darbo turės daug žmonių“, – sakė J.Bagdonavičius.
Rengs konkursą
Anot Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus Vytauto Milėno, kol kas neapsispręsta, kokius troleibusus pirks Vilniaus miestas. Bus skelbiamas konkursas, kuriame ketinama išrinkti tinkamiausius ir pagal kokybę, ir pagal kainą. Tačiau Lietuvoje pagaminti troleibusai privilegijų konkurse neturės.
Ukrainietiškas „Bogdan“ kainuoja apie 1 mln. Lt, vasarą išmėginto baltarusių gaminamo „Vitovt“ kaina – apie 550 tūkst. Lt. Miesto gatvėmis važinėjantys troleibusai „Solaris“ kainuoja 1,2–1,5 mln. Lt.
Iš viso „Vilniaus troleibusai“ turi 320 troleibusų, apie 200 reikėtų keisti naujais. Tačiau kol kas galvojama pirkti tik apie 50.