Vilniaus savivaldybės taryba yra nusprendusi, kad jeigu mikroautobusų maršrutai nedubliuoja daugiau kaip 80 proc. vietinio (miesto) susisiekimo autobusų ar troleibusų maršrutų trasų, važiavimo kaina jais turi siekti 3,5 Lt. Jeigu dubliuotų – tuomet važiavimas kainuotų net 4,5 Lt. Tiesa, nors sostinės vadovams atrodo, kad yra mikriukų, tas trasas dubliuojančių visu 100 proc., drastiškai kelti kainos nesiryžtama.
Nori vieningos sistemos
Mes galėtume ir toliau keleivius vežioti už 3 Lt, vežėjai tokią galimybę turi, – tikino S.Matulionis.
„Tai yra kaip ir būdas nedidinti labai kainos ir nekelti miestiečių nepasitenkinimo. Reikia iš esmės pertvarkyti transporto sistemą ir pateikti, pasitarus su gyventojais, kaip galima būtų naudotis visu viešuoju transportu ir mikroautobusai būtų integruoti į vieningą elektroninio bilieto sistemą. Tuomet su tais pačiais bilietais keleiviai galės važiuoti ir mikroautobusu, ir troleibusu, ir autobusu“, – sakė Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.
Mikroautobusus į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą įtraukti tikimasi per kelis mėnesius. Tuomet mikriukai taptų tuo transportu, kuris keleivius atveža iš miesto pakraščių į stoteles, kur jiems bus patogu perlipti į troleibusus ir autobusus. Tačiau vicemeras užtikrino: mikriukai Vilniaus centrinėje dalyje išnyks tuomet, kai juos bus pasiruošta pakeisti greitaisiais autobusais. Pastarieji mieste turėtų atsirasti nuo naujųjų.
„Preliminariais skaičiavimais bus 26 mikroautobusų maršrutai. Mes norime, kad visi dabar turimi mikroautobusai turėtų darbo ir suteikti jiems stabilų, ilgalaikį darbą, kad jie galėtų prognozuoti savo galimas pajamas, dirbti su bankais, gauti finansavimą ir t.t.“, – tvirtino vicemeras.
Gali vežti pigiau
Šarūno Mažeikos/BFL nuotr./Romas Adomavičius |
Tačiau privatiems vežėjams situacija neatrodo taip patraukliai. Kaip 15min.lt teigė Vilniaus m. vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis, kaina didinama nepasitarus su vežėjais. „Mes galėtume ir toliau keleivius vežioti už 3 Lt, vežėjai tokią galimybę turi“, – tikino S.Matulionis.
Vežėjų asociacijos vadovas sakė negalįs tiksliai pasakyti, kad keleivių sumažės, tačiau tokia galimybė yra.
S.Matulionis skundėsi ir dėl to, jog nuo naujųjų metų mikriukus iš viso ketinama išstumti iš Vilniaus gatvių. „Savivaldybė mus traukia į bendrą bilietų sistemą, tačiau jie nėra pasiruošę privataus verslo įtraukimui“, – įsitikinęs vežėjų atstovas.
Vilniaus vicemeras privačių vežėjų priekaištus atmeta. Esą kodėl mieste turi važinėti mažos transporto priemonės, jeigu galima paleisti greitus autobusus, kurie veš taip pat greitai, kaip ir mikriukai.
Greitieji autobusai – kas 3-8 minutes
„Mes daug išloštume. Visų pirma, centrinėse miesto dalyje sumažėtų transporto. Antra, stengiamės palaikyti „Vilniaus viešojo transporto“ bendrovės maršrutus. Nuostolingi maršrutai per metus atneša apie 30 mln. Lt nuostolių. Tikimės juos sumažinti ar iš viso jų neturėti“, – kalbėjo R.Adomavičius.
Anot vicemero, tokio chaoso, kaip yra dabar, kai mikroautobusai važiuoja ne laikydamiesi grafiko, o tuomet, kai susirenka pakankamai keleivių, neturi būti. Tačiau vienas miesto vadovų pripažįsta: nepatenkintų keleivių tikrai bus.
„Natūralu, kad atsiras dalies keleivių nepasitenkinimas. Nes dabar jie gali susitabdyti mikroautobusą bet kur išėję į gatvę, nes jie stoja bet kur, nepaisydami ženklų, eismo intensyvumo, nes mikriukų vairuotojams šventas reikalas pasiimti tuos tris litus, kiek šiandien kainuoja kelionė. Kažkam nebus patogu, nes reikės nueiti iki stotelė“, – aiškino vicemeras.
Planuojama, kad piko metu greitieji autobusai važiuos kas 4-5 minutes, ne piko – 7-8 minutes. Esą tai gerokai paspartins susisiekimą mieste, nes stotelėje tik išlipęs žmogus galės perlipti į kitą transporto priemonę.