Kaip „15min“ jau rašė, savivaldybė reikalauja drastiškai pakeisti 1,2,5 ir 62 mikroautobusų maršrutus. Vežėjai tai pavadino jų žlugdymu. Bet dabar jie jau siūlo kompromisą – sutinka keisti du maršrutus. „Kaip sakoma, jeigu vaikas užsispiria, tai kartais reikia nusileisti“, – kalbėjo bendrovės „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus.
Vežėjų pasiūlymas – galėtų keistis 1 ir 5 numeriais pažymėtų maršrutų trasos. 1 „mikriukas“, važiuojantis iš Pilaitės į Stotį, galėtų aplenkti Konstitucijos prospektą bei Žaliąjį tiltą, o važiuotų Geležinio Vilko tiltu ir Pamėnkalnio gatve. 5 mikroautobusas, važiuojantis iš Santariškių į Stotį, iš Kalvarijų gatvės galėtų suktų į Žalgirio gatvę, tada važiuotų Rinktinės gatve ir Karaliaus Mindaugo tiltu.
„Savivaldybė tokius pakeitimus ir siūlė, tačiau jie norėjo pakeisti ir daugiau maršrutų. Tik motyvų, kodėl taip reikia daryti, nėra. Vicemeras Romas Adomavičius to negalėjo mums pasakyti, tik rėmėsi kažkokiu mero Artūro Zuoko nutarimu, kurio mums taip ir neparodė“, – tikino V.Dapkus.
Savivaldybė siekia, kad mikroautobusai nedubliuotų miesto viešojo transporto maršrutų. Esą tokiu būdu keleiviai važinėtų autobusais ir troleibusais. Šie gautų kur kas daugiau pajamų, o tai leistų tobulinti susisiekimo mieste sistemą.
Tačiau vežėjai įsitikinę, kad taip mažinama konkurencija ir bloginamos susisiekimo galimybės. Nesulaukę juos tenkinančio atsakymo vežėjai pasiryžę piketuoti – piketas įvyktų gruodžio 15 d. ir tam jau gautas leidimas.
Vykdo reidus
Valdžia kol kas labiau domisi, ar mikroautobusų vairuotojai tvarkingai važinėja, ir atsakymo pateikti vežėjams neskuba.
Jau apie savaitę sostinės gatvėse nuolat vykdomi reidai ir stebima, kokias kelių eismo taisykles vairuotojai dažniausiai pažeidžia.
„Sklando daug gandų, gauname skundų, kad mikroautobusų vairuotojai pažeidinėja kelių eismo taisykles, išleidžia keleivius pavojingose vietose ir daro daug kitų pažeidimų. Tą situaciją ir norime išsiaiškinti. Tam pasitelkėme policijos pareigūnus“, – sakė savivaldybės Miesto transporto skyriaus vedėjas Evaldas Matonis.
Anot jo, ne visada vairuotojai stabdomi – dažnai naudojamasi policijos turimomis galimybėmis vaizdo kamera fiksuoti pažeidimus, o vairuotojai apie juos informuojami maršruto pabaigoje.
V.Dapkaus teigimu, tokie patikrinimai – naudingi. Esą vairuotojai pasitempia, padidėja įplaukos, pagerėja vairavimo kultūra, tad sulaukiama mažiau keleivių priekaištų.