2012 01 06

Vežėjams mikriukais žadama galimybė naudotis el.bilietais

Keleivių vežėjai maršrutiniais taksi norėtų tapti bendros Vilniaus viešojo transporto sistemos dalimi. Tuomet jų keleiviai naudotųsi tais pačiais elektroniniais bilietais ir niekas mikroautobusų vairuotojų nebegalėtų kaltinti vengimu važiuojantiesiems duoti bilietus.
Po kelių dienų už kelionę mikroautobusų Vilniuje gali tekti mokėti litu brangiau.
Vežėjai mikroautobusais susitaikė su pakoreguotais maršrutais, bet nori tapti bendros bilietų sistemos dalimi. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Pas sostinės vicemerą Romą Adomavičių apsilankę Vilniaus miesto vežėjų asociacijos atstovai tikina išgirdę pažadus, kad maršrutiniais taksi po sostinę keleivius vežiojančios įmonės taps bendrosios viešojo transporto sistemos dalimi.

Kol kas tik pažadai

„Išgirdome pažadus, kad iki birželio bus parengtas Vilniaus miesto viešojo transporto sistemos planas, kuriame paaiškės, ar atsiras naujos tramvajų linijos, kaip atrodys visas transporto mazgas. Taip pat žadama, kad iki metų pabaigos bus įdiegtas elektroninis bilietas ir privatūs vežėjai bus įtraukti į bendrą bilietų sistemą“, – po susitikimo sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos atstovas Saulius Matulionis.

Anot S.Matulionio, tuomet niekas negalėtų maršrutinių taksi vairuotojų kaltinti, jog jie daliai keleivių neišduoda bilietų, nors surenka pinigus. „Kitas dalykas – kai būsime įtraukti į bendrąją bilietų sistemą, galėsime dalyvauti skelbiamuose konkursuose vežti keleivius. Šiandien tai nėra daroma, savivaldybės vežėjai išlaiko monopolį. Pasikeitus sistemai galėsime konkuruoti“, – teigė S.Matulionis.

Tačiau kada šie pažadai taps realybe, S.Matulionis teigė nežinąs.

Nuomonės sutampa

R.Adomavičiaus teigimu, el.bilieto sistema turėtų būti galutinai įgyvendinta iki šių metų pabaigos.

Vicemeras 15min.lt sakė, kad su vežėjais buvo kalbėta apie pokyčius sistemoje ir daugeliu klausimų nuomonės esą sutapo. „Vežėjai norėtų dalyvauti bendroje bilietų sistemoje ir gauti, kaip ir kitos įmonės, kompensacijas, jeigu keleivių srautai maži. Tai suprantama. Tačiau jie pritaria, kad nedidelės transporto priemonės turėtų važinėti ten, kur nevažiuoja dideli autobusai. Mažos ir didelės transporto priemonės kilometro sąnaudos gerokai skiriasi“, – teigė R.Adomavičius.

Vicemero teigimu, miestui siūlymai mikroautobusus įtraukti į bendrą bilietų sistemą yra priimtini. Tačiau esą kol kas galutinių sprendimų niekas nepriėmė, tai dar bus svarstoma.

Su maršrutų pokyčiais susitaikė

Dėl pasikeitusių maršrutų vežėjai nėra linkę labai skųstis, bent kol kas. Esą juos iš viso norėta naikinti nuo sausio 1 dienos, tačiau savivaldybė vis dėlto nusprendė ieškoti kompromisų ir maršrutus tik pakoregavo.

„Todėl vežėjai pasirašė sutartis trejiems metams važinėti pakitusiais maršrutais. Ar tos pakeistos trasos atsilieps įmonių pelningumui, kitas klausimas. Tai bus galima pamatyti ne anksčiau, negu po pusės metų. Jau dabar matome, kad keleivių srautas sumažėjęs. Didžiausi pakitimai palietė UAB „Transrevis“, kadangi buvo eliminuotas eismas Kalvarijų gatve. Bet apie tai kalbėti anksti“, – aiškino S.Matulionis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų