Idėjos keisti maršrutinių taksi maršrutus Vilniaus savivaldybės koridoriuose sklandė jau nuo rudens. Valdininkai siūlė maršrutus koreguoti, o tai vežėjams itin nepatiko. Jų manymu, siūloma važinėti gatvėmis, kuriose visiškai nebus keleivių, aplenkiant tokias populiarias vietas kaip Konstitucijos prospektas, Kalvarijų, Pylimo gatvės.
Nevažiuos nuo kovo 2 dienos
Savivaldybė paskelbė naują konkursą 2, 4 ir 62 maršrutams, tačiau jame niekas nedalyvavo. Tad situacija susiklostė tokia, jog šiais maršrutais nuo penktadienio, kovo 2 dienos, mikriukai nebevažinės.
„Miesto savivaldybė nepratęsė mūsų sutarčių. Buvo skelbtas konkursas, kuriame niekas nedalyvavo, o mūsų sutartys galiojo tik iki kovo 1 dienos. Bet kadangi trasos buvo parinktos absurdiškai, mes atsisakėme konkurse dalyvauti ir ten važinėti“, – teigė bendrovės „Transrevis“, kurios mikroautobusai važinėjo šiais maršrutais, vadovas Vladas Dapkus.
Tarkim, 2 maršruto mikriukai turėjo išsukę iš Fabijoniškių pro „Akropolį“ ir toliau važiuoti ne Kalvarijų, o Geležinio Vilko gatve pro Vingio parką V.Pietario, Žemaitės, Kauno gatvėmis į Stotį. 62 maršruto mikroautobusams taip pat nebebuvo leidžiama važinėti Kalvarijų gatve, o už „Akropolio“ sukti į Geležinio Vilko gatvę.
„Tai gatvės, kuriose beveik nėra žmonių. Be to, tam, kad žmonės priprastų prie naujų maršrutų, reikia bent kelių mėnesių. Keleiviai pyksta, tranko durimis, kai yra vežami kitomis gatvėmis, nei buvo įpratę. Paskui jie jau įpranta, kad galima išlipti netoliese ir reikalingą objektą pasiekti praktiškai taip pat greitai, kaip anksčiau“, – aiškino V.Dapkus.
„Kodėl viešasis transportas turėtų kentėti?“
Kadangi trasos buvo parinktos absurdiškai, mes atsisakėme konkurse dalyvauti ir ten važinėti, – teigė Vladas Dapkus.
V.Dapkaus teigimu, savivaldybės buvo prašoma dar keliems mėnesiams pratęsti dabartines sutartis, bent iki liepos, kai mikroautobusus ketinama įtraukti į bendrą el.bilieto sistemą. Vyras teigė nesuprantąs, kam reikia dabar keisti trasas, jeigu paskui tai bus daroma dar kartą.
„Mums buvo atsakyta: kodėl viešasis transportas turėtų kentėti, atleidinėti savo žmones, kai privatus verslas uždirba“, – pasakojo V.Dapkus, tvirtindamas, kad naikinami maršrutai nedubliavo kurio nors vieno visuomeninio transporto maršruto.
Anot V.Dapkaus, kai kuriuos maršrutus pirmieji išbandė būtent vežėjai mikroautobusais. Toks yra maršrutas Stotis-Fabijoniškės. Esą autobusas anksčiau važinėjo tik iki vadinamųjų senųjų Fabijoniškių ir tik pastebėjus, kad mikriukai važinėja sėkmingai toliau, ten nukreipti ir miesto autobusai.
„Vakar vakare (trečiadienį) mums buvo pasakyta – sukurkite maršrutus, kuriais norėtumėte važinėti. Absurdas, jeigu nuo birželio nesugebėjome jų sudėlioti, tai ką padarysime per vieną naktį? Dabar mums sako, kad mes atsisakome važiuoti. Mes neatsisakome, tik mums tokie savivaldybės siūlymai netinka“, – teigė V.Dapkus.
„Transrevis“ vadovas neslėpė, kad yra priverstas atleisti darbuotojus. Iš viso darbo neteks apie 50 žmonių.
Vilniaus savivaldybė savo nuomonės šiuo klausimu kol kas neišsakė. Anksčiau buvo ne kartą akcentuota, kad mikroautobusai turi tapti ta transporto priemone, kuri atveš keleivius į tas vietas, kur susikerta daug autobusų ir troleibusų maršrutų, kad žmonės galėtų toliau keliones tęsti miesto visuomeniniu transportu.
Savivaldybė – kitos nuomonės
Pranešimą išplatinusi Vilniaus savivaldybė kitos nuomonės dėl maršrutų koregavimo. Esą nuo kovo 1 dienos 62, 4 ir 2 mikroautobusų maršrutai keičiasi, nes tyrimai parodė, kad šie mikroautobusai, kursavę Konstitucijos prospektu, Kalvarijų gatvėmis, Žaliuoju tiltu iki centro, savo maršrutais per daug apkrauna minimas gatves.
„Analogiška padėtis buvo susidariusi dėl 5, 71 ir 1 mikroautobusų – Savivaldybė sėkmingai optimizavo šiuos maršrutus. Žmonėms buvo pasiūlytos alternatyvos ir žmonės dabar patenkinti. Šiuo atveju vežėjas atsisakė pakoreguoti maršrutus. Savivaldybė buvo paskelbusi konkursą naujo vežėjo paslaugoms įsigyti, tačiau nesulaukė nei vieno dalyvio“, – sakė vicemeras Romas Adomavičius.
Autobusų daugės
Analogiška padėtis buvo susidariusi dėl 5, 71 ir 1 mikroautobusų – Savivaldybė sėkmingai optimizavo šiuos maršrutus. Žmonėms buvo pasiūlytos alternatyvos ir žmonės dabar patenkinti“, – sakė R.Adomavičius.
62 mikroautobuso maršrutą pakeis nuo ketvirtadienio pakoreguotas 52A „Pašilaičiai–Tarandė“ autobusų maršruto tvarkaraštis. Šio maršruto autobusai važiuos dažniau. Taip pat ilginamas šio maršruto darbo laikas darbo ir poilsio dienomis: autobusai darbo dienomis važiuos nuo 6.00 val. iki 22 val., o poilsio nuo 6.30 val. iki 22 val. Piko metu autobusai važiuos kas 15–20 minučių, ne piko metu – kas 25–30 minučių. Keleiviai į 5 maršrutų autobusą galės persėsti Gedvydžių stotelėje, į 33, 46, 48, 55 ir 55A autobusus J.Juzeliūno stotelėje, o Pašilaičių žiede – į 11, 16, 19 maršrutų troleibusus bei 33, 46, 48, 55 ir 55A autobusus.
2-ojo mikroautobuso maršrutą iki Fabijoniškių iki šiol dubliavo 53 autobusas, kursuojantis nuo Stoties ir vežantis P.Žadeikos, L.Giros, S.Stanevičiaus gatvėmis. Esant poreikiui, šio maršruto autobusų skaičius bus padidintas.
Vietoj 4 mikroautobuso, vykstančio iš Stoties į Perkūnkiemį pro Šeškinę svarstoma galimybė paleisti Viešojo transporto parko darbuotojams skirtus mikroautobusus visuomeninio transporto bilietų kainomis. Taip pat ieškoma kitų būdų, kaip optimaliau pakoreguoti visuomeninių autobusų maršrutus iki Perkūnkiemio rajono.