Mero pavaduotojas Romas Adomavičius sako, esą šiuo metu šaligatvius prižiūrinčios įmonės turi triskart mažiau darbuotojų, nei reikia. Vicemero pateiktais skaičiavimais, vienas kiemsargis su vienu kastuvu per vieną darbo dieną turėtų nuvalyti apie 12 kilometrų šaligatvių, rašo „Vilniaus diena“.
Reikia turėti, tarkim, tris šimtus kiemsargių. O jie turi 112. Vienam kiemsargiui kasdien tenka nuvalyti 12 tūkst. kvadratinių metrų ploto. Arba 12 kilometrų ilgio vieno metro pločio juostą. Čia yra kosmosas, – sakė vicemeras.
„Reikia turėti, tarkim, tris šimtus kiemsargių. O jie turi 112. Vienam kiemsargiui kasdien tenka nuvalyti 12 tūkst. kvadratinių metrų ploto. Arba 12 kilometrų ilgio vieno metro pločio juostą. Čia yra kosmosas“, – sakė vicemeras.
Anot jo, savivaldybė imasi sankcijų prieš įsipareigojimų nevykdančias įmones. Per pirmadienį vykusį pasitarimą prieita prie išvados, kad sutartys beveik neišvengiamai bus nutrauktos.
„Nusprendėme dėl labai žiauraus dalyko. Ko gero, neturėsime kito pasirinkimo. Buvome įspėję visas miestą tvarkančias organizacijas, kad jos pagal sutartis turi įvykdyti įsipareigojimus. Suprantame, kad objektyviai atsitiko taip, kad sniego ir ledo atsirado daugiau negu galėjo ir turėjo atsirasti. Bet realybė tokia: gyventojai patiria traumų, nepatenkinti susidariusia padėtimi. Ir savivaldybė turi imtis priemonių, kad padėtis pasikeistų“, – tęsė R.Adomavičius.
Pasak jo, kol kas miesto savivaldybė ketina paimti kiekvienos šaligatvius prižiūrinčios įmonės užstatus – po 250 tūkst. litų. Be to, registruojami prastai prižiūrėti šaligatviai – įmonės negaus pinigų už blogai atliktą darbą.
„Šito užstato paėmimas reiškia, kad jie per kelias dienas turės bankui pateikti naują užstatą. Tai viena priemonė. Antra priemonė – dabar visą miestą kontroliuoja savivaldybės ir seniūnijų inžinieriai. Masiškai surašomi neatliktų darbų aktai. Už neatliktus darbus taip pat nebus mokama. Iš atminties nepasakysiu, bet jau už gruodį padarytos žymios nuoskaitos. Atskaičiavome didžiules sumas, tai yra šimtai tūkstančių litų. Nemokėdami už neatliktus darbus, mes įmones dar labiau silpniname. Ir tai veda į viena – mes, matyt, turėsime skelbti naujus teritorijų tvarkymo konkursus. Nenoriu būti blogas pranašas, bet kryptis yra panaši“, – teigė vicemeras.
R.Adomavičiaus teigimu, dėl katastrofiškos šaligatvių priežiūros kalta ir prasta savivaldybės finansinė padėtis.
R.Adomavičiaus teigimu, dėl katastrofiškos šaligatvių priežiūros kalta ir prasta savivaldybės finansinė padėtis.
„Situacija yra tokia: palyginti su 2008 metais, dabar miestui tvarkyti skiriami pinigai sumažėjo keturis kartus. Todėl, kad pinigų tiesiog nėra. Įmonės sutartis turi už daug mažesnę kainą, negu realiai reikia pinigų tai paslaugai suteikti. Jeigu taip yra, tos paslaugos ir nebus. Stebuklų pasaulyje nevyksta“, – kalbėjo mero pavaduotojas.
Anot jo, savivaldybė supranta, kad kiauras biudžetas – viena iš prastos šaligatvių būklės priežasčių, tačiau įmonės esą prisiėmė įsipareigojimus ir turi juos vykdyti.
„Vilniaus diena“ taip pat rašo, kad Vilniaus problema šią žiemą – ne tik nevalyti šaligatviai, bet ir gatvėse atsiveriančios duobės. Nors žiema tik įpusėjo, jau dabar aišku, kad duobių miesto gatvėse atsivers kaip niekada daug.
Didžiulės duobės Vilniaus gatvėse šiemet pradėjo vertis anksčiau nei paprastai. Taip atsitiko, nes po gana švelnių praėjusių žiemų šiemet asfaltą aktyviai ardė ir speigas, ir jį pakeitusio atodrėkio vanduo.
Miesto kelininkai sako, kad kol kas neįmanoma iš peties užsiimti gatvių lopymu – prognozuojama, kad šią žiemą dar sulauksime ir šalčio, ir atodrėkio, todėl visi darbai nueitų šuniui ant uodegos. Tad kol neateis pavasaris, kelininkai šiek tiek aptvarkys judriausiose Vilniaus gatvėse atsivėrusias duobes.