Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Turistus iš Rytų Lietuvoje keičia verslo turistai

Netekdama turistų iš Rytų, Lietuva tuštumą užpildo verslo turistais. Šie, nors būna trumpai, išleidžia daugiau, o vėliau grįžta su šeimomis. Pamažu Lietuvą atranda švedų ir norvegų verslininkai, sako turizmo rinkos žinovai.
„Maserati“ automobiliai prie „Kempinski“ viešbučio
„Maserati“ automobiliai prie „Kempinski“ viešbučio / Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr.

Vieninteliai turizmo sektoriai, kurie netrykšta optimizmu, nesitiki vasarą daugiau turistų, tai – kempingai ir kaimo turizmas.

Esant įtemptai geopolitinei aplinkai Rytuose, turistų srautai iš Rusijos, Baltarusijos ir toliau mažėja. Laukiama, kad paskutinį 2014-ųjų ketvirtį sumažėję jų srautai lems beveik 6 mln. eurų netektį, tačiau bendras turistų skaičius ir toliau stabiliai auga, rodo pramonininkų Turizmo lūkesčių indeksas.

Vieninteliai turizmo sektoriai, kurie netrykšta optimizmu, nesitiki vasarą daugiau turistų, tai – kempingai ir kaimo turizmas.

Daugiau norinčiųjų pamatyti Lietuvą laukiama ir po rekomendacijų žiniasklaidoje: amerikiečių „Forbes“, CNN, kelionių gidų leidėjas „Lonely Planet“ šiemet Lietuvą įtraukė į trejetuką šalių, kurias rekomenduoja pamatyti pirmiausia.

„Pradėta turizmo koncepcija „Three in one vacation“, kurią Lietuva vykdo kartu su Latvija ir Estija. Tai orientuota į turistų iš JAV, Azijos ir kitų egzotiškesnių šalių pritraukimą. Respondentai paminėjo, kad laukiama daugiau atvykstančiųjų iš minėtų šalių“, – teigia Pramonininkų konfederacijos analitikė Ugnė Radžiūnaitė.

Atvykstamąjį turizmą teigiamai veikia ir įvestas euras, įvertinimo sulaukęs Lietuvos pirmininkavimas Bendrijoje, aukštos kokybės paslaugos. Augimo šiemet nesitiki tik kempingai ir kaimo turizmas, nes jų klientai – vietiniai gyventojai, o, pasikeitus valiutai, manoma, jie taupys ne pirmo būtinumo reikalų sąskaita.

Tačiau vis dažniau Lietuva sulaukia pripažinimo verslo turizmo segmente, mat mūsų šalį verslininkai, ypač iš Skandinavijos (norvegai ir švedai), pamėgo dėl to, kad čia patogiai gali sutvarkyti darbo reikalus.

„Tai yra labiausiai ekonomiškai apsimokantis segmentas, jo dalyviai, atvykę į konferencijas, reginius, Lietuvoje išleidžia daugiausia pinigų. Jie grįžta su savo šeimomis. O konferenciniai renginiai vyksta visus metus“, – tvirtina „Kempinski“ pardavimų ir rinkodaros vadovė Birutė Leimontaitė.

„Mes turime labai gerų ženklų – „Forbes“, „Lonely Planet“ ir kiti žurnalai mini Lietuvą, tačiau, jei mes nepasinaudosime šiemet, visi tai užmirš“, – tikina Turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė.

Valdžia raginama daugiau pinigų investuoti į rinkodarą, kad darbo reikalams pasirinkę mūsų šalį verslininkai neklaidžiotų ieškodami to, ką jie įdomaus galėtų pamatyti atvykę, ypač jei tam teturi keletą valandų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos