„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vilnius ieško būdų pasaulyje išgarsėti nemokamai, kaimyninę Varšuvą reklamuoja sužavėti atvykėliai

Jei manote, kad Europa puikiai žino, kur ir koks yra Vilnius, labai klystate. Reklamos Lietuvos sostinei niekada nebus per daug, miestas ieško galimybių, kaip galima būtų dar labiau išgarsinti savo vardą. O štai kaimyninė Varšuva gali pasigirti tokiais svečiais, kurie apsilankę taip ja susižavi, kad imasi kurti išties profesionalius pristatymo filmukus.
Vilnius
Vilnius / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Youtube“ šią savaitę pasirodęs naujausias Lenkijos sostinę pristatantis filmukas „This is Warszawa“ sparčiai populiarėja. Profesionaliai padarytas, su užfiksuotais gražiausiais Varšuvos objektais, puikiai atrodančiais keičiantis paros metui.

Šis klipas nebuvo sukurtas pačio miesto užsakymu, jį padarė Felixas Seichteris iš Miuncheno, atvykęs į Lenkijos sostinę rugpjūčio pradžioje ir taip ja susižavėjęs, kad nusprendė parodyti miestą ir jame dar nebuvusiems. Prie kūrybos prisidėjo ir „SkyConcept“ kūrybinė grupė, kuri specializuojasi fotografuojant aviaciją.

Nuo saulėtekio iki saulėlydžio

VIDEO: Klipas apie Varšuvą „This is Warszawa“

Kaip rašo wyborcza.pl, F.Seichteris kreipėsi į „SkyConcept“ prašydamas jų turimos medžiagos, nes „nori sukurti filmą, kuris reklamuos miestą ir parodys sostinę asmens, kuris čia negyvena, akimis“. 

Filmukas prasideda saulėtekiu ir lėktuvo nusileidimo F.Chopino oro uoste, toliau prieš akis išnyra apšviestas Nacionalinis stadionas, metro, Varšuvos centras dieną ir naktį, Kultūros rūmai ir kitos turistams patrauklios vietos. Pabaigoje – saulėlydis virš Vyslos.

„This is Warszawa“ populiarėja internete, nors nuomonės apie klipą – įvairios. Vieni žavisi Vyslos vaizdais, kiti tvirtina, kad bandymas parodyti miesto veidą baigėsi fiasko, nes Varšuva filmuke atrodo nuobodi, tuščia ir jokia. Anot vieno internauto, „pagrindiniai miesto ypatumai tikrai nėra neaiškios demonstracijos, o stadionas ir dangoraižiai tikrai nepadarys įspūdžio niekam Europoje“. O vienintelė vieta, galinti tikrai pritraukti Vakarų turistus, yra Kultūros rūmai“, – rašo wyborcza.pl.

Aprašė „Monocle“

Vilniaus bandymai save reklamuoti taip pat ne kartą vertinti nevienareikšmiškai. Ypač – jei kainavo brangiai. Balandį senuosius miesto vadovus pakeitę naujieji suskubo tikinti, kad jie imsis kitokios politikos ir Vilniaus garsinimo srityje.

Ir išties – praėjo keli mėnesiai, o jau galima šiuo bei tuo pasigirti. Trečiadienį vienas didžiausių verslo ir investicijų leidinių Didžiojoje Britanijoje „Monocle“ išspausdino didelį straipsnį apie pasitikinčių savimi, išsilavinusių žmonių miestą, kuriame įgyvendinamos didelės ambicijos. Už šią reklamą Vilniui nereikėjo mokėti, o žodį tarė ne tik miesto meras Remigijus Šimašius, bet ir meno, verslo atstovai.

Šis straipsnis, anot Vilniaus mero patarėjo Aleksandro Zubriakovo, tik pradžia. Valstybinė įmonė Lietuvos oro uostai, bendradarbiaudami su Susisiekimo ministerija, pradėjo taikyti maršrutų skatinimo programą oro vežėjams. Šios programos tikslas – paskatinti oro vežėjus pradėti skrydžius naujomis kryptimis pasidalinant rizika ir prisidėti prie esamų maršrutų plėtros. Vilniaus oro uostas toje programoje aktyviai dalyvauja, o savivaldybė prisideda kaip partnerė.

Lėktuvėliai ant autobusų

Miestas turi ir daugiau planų, ką galėtų padaryti, kad svečiai iš užsienio Vilniuje jaustųsi jaukiau.

„Mes pradedame nuo mažų, o ne skambių žingsnių – rudenį turėtų atsirasti ant miesto autobusų, kursuojančių iš oro uosto, ženklai su lėktuvėliu, kad būtų visiems užsieniečiams aišku, jog tas autobusas važiuoja iš ir į oro uostą. Taip pat planuojama, kad atsiras garso įrašai autobusuose anglų kalba“, – savivaldybės sumanymus vardijo A.Zubriakovas.

Rudenį turėtų atsirasti ant miesto autobusų, kursuojančių iš oro uosto, ženklai su lėktuvėliu, kad būtų visiems užsieniečiams aišku, jog tas autobusas važiuoja iš ir į oro uostą, – sakė A.Zubriakovas.

Sumanymų, kaip galima būtų garsinti Vilnių už Lietuvos ribų, irgi yra. Kelis A.Zubriakovas įvardijo: informacija apie Vilniaus investicinį patrauklumą investuotojams bus skleidžiama ir teikiama per suplanuotus viešinimo kanalus užsienio rinkose, ketinama turėti bendrą rinkodaros strategiją su „Investuok Lietuvoje“, kad potencialūs investuotojai iš skirtingų šaltinių gautų vienodas žinutes.

„Santykių palaikymas su jau esamais investuotojais – vienas geriausių mūsų miesto investicinės aplinkos viešinimo „kanalas“ ir rekomendacijos, – dar vieną valdžios pareigą įvardijo A.Zubriakovas. – Jau nekalbant apie administracinės naštos mažinimą verslui, duomenų bazės apie investicinį klimatą ir planuojamus įgyvendinti projektus sukūrimą, nuolatinį informacijos atnaujinimą, dalinimąsi su vyriausybinėmis institucijomis, ambasadomis, nevyriausybinėmis institucijomis ir t.t., taip skatinant potencialių investuotojų atėjimą į mūsų miestą.“

Vilniaus meras R.Šimašius dar gegužės pabaigoje susitiko su Susisiekimo ministerijos, Vilniaus oro uosto, turizmo organizatorių, investuotojų atstovais ir tarėsi, kaip reikėtų į Vilnių pritraukti daugiau oro vežėjų, kurie pasiūlytų daugiau skrydžių krypčių ir maršrutų. Tuomet ir prabilta apie skrydžių skatinimo fondą. Šis susitikimas įvyko jau po to, kai „Air Lituanica“ paskelbė nuo gegužės 22 dienos vidurdienio skrydžių nebevykdysianti.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Vilnius

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų