Vėjo tunelyje, pasinaudojus aerodinaminiais dėsniais, į viršų pakylama ant pučiamo oro srovės. Laisvo kritimo pojūčius greitai pajunta net pirmą kartą skraidyti bandantis žmogus, nereikia specialaus pasiruošimo ar parašiutininko patirties.
Vėjo tunelio veikimo principą būtų galima palyginti su situacija greitkelyje. Jei važiuodami automobiliu iškišame ranką pro langą, jaučiame vėjo srautą. Kuo didesnis automobilio greitis – tuo stipresnį vėjo pasipriešinimą jaučiame.
Aerodinaminiame tunelyje pučiamo vėjo srovės greitis siekia iki 250 km/val., to pakanka, kad vėjo srovė pakeltų žmogų į viršų, jį išlaikytų ore bei imituotų laisvo kritimo pojūčius.
Ir pramogai, ir treniruotėms
Sėkmingą pakilimą ant vėjo srauto garantuoja taisyklinga kūno pozicija. Menkiausias rankos, galvos, kojų, net pirštų padėties pakeitimas lemia kūno padėtį tunelyje: kylama, leidžiamasi, sukamasi, judama pirmyn ar atgal. Profesionalūs instruktoriai viso skrydžio metu prižiūrės klientus ir padės išlaikyti teisingą kūno padėtį.
Parašiutininkai teisingos kūno pozicijos laisvo kritimo metu mokosi valandų valandas, o vėjo tunelis leidžia tobulinti skrydžio įgūdžius nesibaigiančio laisvo kritimo metu net nešokus parašiutu.
Tad ši pramoga bus skirta ne tik asmenims, svajojantiems pirmą kartą gyvenime patirti laisvo kritimo ir skrydžio jausmą, tačiau ir parašiutininkams, siekiantiems tobulinti savo skraidymo įgūdžius.
Patirties paieškos – nuo Meksikos iki Norvegijos
Skrydis vėjo tunelyje – itin populiari pramoga pasaulyje, tokių tunelių jau priskaičiuojama daugiau nei 150. Artimiausias vėjo tunelis įrengtas Varšuvoje (Lenkija).
„Kilus idėjai atidaryti vėjo tunelį Lietuvoje, teko aplankyti ne vieną užsienyje įrengtą tunelį, išbandėme šią pramogą Lenkijoje, Prancūzijoje, Meksikoje, Latvijoje, Rusijoje, Norvegijoje bei sėmėmės patirties, – sakė naujos pramogos sumanytojas, LaisvalaikioDovanos.lt įkūrėjas Linas Čeikus.
Vilniuje įrengtas tunelis pradės veikti jau šį pavasarį.
L.Čeikus prasitaria, jog merginoms pavyksta suvaldyti savo kūną oro sraute geriau nei vaikinams. Taigi, tai tikrai nėra tik vyriška pramoga. Kol kas tiksli vėjo tunelio vieta dar nėra pristatoma.
Vėjo tunelių veikimo principas
Vėjo tunelyje sumontuoti galingi varikliai su specialiais propeleriais sukuria vėjo srautą, o difuzorius suspaudžia bei tikslingai nukreipia oro srautą vertikaliai į skrydžio kamerą.
Oro srautas labai stiprus, vėjo greitis gali siekti net 250 km/val., o taip greitai vertikaliai pučiantis vėjas įgauna keliamąją galią, tad gali lengvai pakelti žmogų ir jį išlaikyti ore.
„Trumpai tariant, vėjo tunelyje žmogus guli ant vertikalaus oro srauto ir savo kūno padėtimi valdo judėjimą tiek horizontaliai, tiek vertikaliai“, – pasakoja pramogą organizuosiančios įmonės LaisvalaikioDovanos.lt įkūrėjas.
Tunelyje sukurtas dirbtinio oro srautas labai gerai imituoja laisvo kritimo parašiutu mechaniką. Jame galima patirti ilgiau trunkantį laisvą kritimą, nei šuolio parašiutu metu: 1 minutės trukmės skrydžio vėjo tunelyje metu patiriamas jausmas prilygsta šuolio parašiutu iš 4200 metrų aukščio laisvam kritimui, o standartiškai tandeminis šuolis parašiutu atliekamas 3000 metrų aukštyje.