Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 11 14 /2014 11 15

Žlugo „Plius Travel“: Egipte įstrigę per 300 poilsiautojų

Iš rinkos traukiasi kelionių operatorius „Plius Travel“ – penktadienį įmonė išplatino pranešimą savo partneriams, kad nuo lapkričio 14-osios stabdo veiklą. Egipte skrydžio į Lietuvą laukia per 300 bendrovės klientų. 20 lietuvių šiuo metu yra viename Hurgados viešbutyje – administracija neišleidžia, reikalaudama sumokėti už suteiktas paslaugas.
„Plius Travel“ svetainė
„Plius Travel“ svetainė / „Plius Travel“

Papildyta 10.35 val. Negavę pinigų už viešbutį, egiptiečiai neišleidžia lietuvių į oro uostą

Susisiekus su Lietuvos Respublikos konsulatu Egipte paaiškėjo, kad viešbutyje „Mirage Aqua Park & SPA“ situacija buvo išspręsta jau naktį: lietuvių poilsiautojams atiduoti pasai, asmeniniai daiktai ir žmonės išvyko į oro uostą. Konsulato atstovai užtikrino, kad susisiekti telefonu buvo galima visą naktį.

Tačiau problemų kilo kitame Hurgados viešbutyje „Nubia Aqua Beach Resort“. 20 žmonių po pusryčių neberado savo lagaminų – visus juos buvo paėmusi viešbučio administracija, reikalaujanti sumokėti už suteiktas paslaugas – kelionių organizatorius „Plius Travel“ šiam viešbučiui skolingas nemažas sumas, nes nebuvo pervesti pinigai už keliautojų iš Lietuvos atostogas.

„Po vakar vakaro situacijos „Mirage Aqua Park & SPA“, iš kurio vaduojant lietuvius prireikė net turizmo policijos įsikišimo, buvome perspėję poilsiautojus su savimi turėti pasus ir lagaminus“, – sakė Lietuvos Respublikos konsulas Egipte Justas Vaišnoras.

Jo teigimu, po nesėkmingų derybų su viešbučio „Nubia Aqua Beach Resort“ darbuotojais lietuviai buvo pasiryžę palikti bagažą ir keliauti be jo, tačiau apsauga neišleidžia jų net ir be daiktų.

„Nuolat bendraujame su ten esančiais lietuviais, dalyvaujame jų derybose su viešbučio administracija. Pajungta Egipto turizmo ministerija“, – tikino konsulas.

Konsulato duomenimis, Hurgados oro uostą sėkmingai jau pasiekė 110 turistų iš Lietuvos, laukiančių skrydžio į Vilnių. 

Papildyta 08.48 val. 15min.lt skaitytojai pranešė apie tai, su kokiomis probemomis susidūrė keliautojai Hurgadoje. Anot jų, viešbutyje „Mirage Aqua Park & SPA“ šiuo metu yra apie 30 lietuvių, iš kurių viešbutis atėmė lagaminus ir pasus. Viešbutis reikalauja  sumokėti už paslaugas, nes nėra gavęs apmokėjimo iš partnerių. 

Papildyta 00.27 val. Vilniaus oro uoste nusileido čekų kompanijos „Smart Wings“ lėktuvas, kuriuo iš Madeiros skrido Lietuvos poilsiautojai, kelionę įsigiję iš savo veiklą sustabdžiusios „Plius Travel“.

Nors skristi teko kitos kompanijos lėktuvu, keleiviai nepatogumų nepatyrė – skrydis įvyko numatytu laiku. 

Valstybinis turizmo departamentas (VTD) informuoja, kad Egipte esantys poilsiautojai į Lietuvą grįš šeštadienį. 

„Planuojama, kad lėktuvas iš Hurgados, Egipto, pakils 2014-11-15  12:40 val. vietos laiku, reiso Nr. S53802. Lėktuvas iš Šarm el Šeicho, Egipto, pakils naktį iš 2014-11-15 į 2014-11-16  00:00 val. vietos laiku, reiso Nr. S53804“, – rašoma VTD interneto svetainėje.

Gelbėti be skrydžio likusius poilsiautojus sutiko bendrovė „Small Planet Airlines“. Departamento atstovai tikina, kad iki skrydžio turistai galės likti viešbučiuose – papildomas išlaidas žadama kompensuoti iš draudimo lėšų. 

Tačiau į oro uostą turistai raginami vykti savarankiškai, kadangi UAB „Freshtravel“ nėra apmokėjusi nei už pervežimą iš viešbučių į oro uostą, nei už skrydžius. Skrydžius ir jų apmokėjimą organizuoja Valstybinis turizmo departamentas.

Papildyta 22.27 val. Keliautojai iš Portugalijos Lietuvoje bus šiąnakt, likę Egipte naktį praleis viešbučiuose

Naujausiomis žiniomis, poilsiautojai iš Madeiros (Portugalija), pirkę kelionę iš bankrutavusio skrydžių operatoriaus „Plius Travel“, oro uostą pasieks jau po kelių valandų. Pasak VTD atstovų, jų skrydis vyksta sklandžiai: „Vilniaus oro uostą jie turėtų pasiekti iki 1 val. nakties“.

Organizuojame taip, kad jie gautų dar vieną parą, už kurią sumokėsime iš draudimo pinigų.

Situacija kontroliuojama ir Egipte, kur nežinioje liko per 300 „Plius Travel“ klientų, namo turėjusių išskristi lapkričio 14 dienos naktį. J.Ragucko teigimu, departamentui pavyko susitarti su viena skrydžių bendrove (jos pavadinimas kol kas neatskleidžiamas), kuri sutiko skraidinti lietuvius iš Hurgados į Vilnių.

„Dabar sprendžiama, kaip tai padaryti kiek įmanoma greičiau“, – teigė J.Raguckas. Jis pažymėjo, kad poilsiautojai yra informuoti, jog naujų kelionės detalių lauktų viešbučiuose. „Organizuojame taip, kad jie gautų dar vieną parą, už kurią sumokėsime iš draudimo pinigų“, – teigė pašnekovas. 

Papildyta 21.03 val. Su Egipto aviakompanija susitarti nepavyko, ieškomas kitas vežėjas

Egipte esančių Lietuvos turistų skrydžio klausimas dar neišspręstas. Daugiau nei 5 val. trukusios derybos su Egipto skrydžių kompanija, turėjusia skraidinti lietuvius namo, rezultatų nedavė. Todėl šiuo metu skubiai ieškoma kita skrydžių kompanija, galinti padėti parvežti poilsiautojus į Lietuvą kiek galima greičiau.

„Vykdome planą B. Su Egipto kompanija susitarti nepavyko: jie nori matyti pinigus dabar, o mes tokių galimybių neturime. Nepadėjo nei ambasadoriaus tarpininkavimas, užtikrinimas, kad draudimas galioja, išlaidos bus padengtos. Skubiai ieškome kitos užsakomųjų skrydžių kompanijos, kuri galėtų padėti parskraidinti Egipte esančius mūsų turistus“, – sakė VTD l. e. direktoriaus pareigas einantis J.Raguckas.

Priminsime, kad skrydis iš Egipto, Hurgados oro uosto, į Vilnių buvo numatytas penktadienio naktį.

Departamentas neturi duomenų, kur Egipte įstrigę turistai lauks naujausių žinių apie būsimą skrydį. Anksčiau kalbėta, kad iš viešbučio jie bus nuvežti į oro uostą. 

Papildyta 17.10 val. Dėl esančių Portugalijoje derasi su čekų skrydžių kompanija

VTD duomenimis, su „Plius Travel“ į Madeirą (Portugalija) yra išskridę 130 žmonių. Į Lietuvą jie turi grįžti šiąnakt, lapkričio 14-ąją.

„VTD susisiekė su čekų oro skrydžių kompanija, kuri turėjo skraidinti keleivius į Lietuvą. Sprendžiame klausimą, kad jie patikėtų mūsų garantijomis ir parvežtų žmones namo. Derėtis padeda Lietuvos ambasada Čekijoje – ji turi patvirtinti mūsų įgaliojimus šitoje srityje. Manome, kad žmonės bus sklandžiai parvežti namo“, – sakė VTD laikinai einantis direktoriaus pareigas Juozas Raguckas.

Kur kas kebliau sprendžiama situacija su Egipte esančiais „Plus Travel“ klientais. Jų, VTD duomenimis, ten yra apie 350. „Dalis jų turėjo grįžti šeštadienį, kiti – sekmadienį. Dirbame prie to klausimo. Dar nėra aišku (kaip jie sugrįš, – aut. past.)“, – sakė J.Raguckas.

Šeštadienio paryčiais – 4,45 val. – į Vilnių turėjo atskristi lėktuvas iš Hurgados, tačiau jo reisas atšauktas.

J.Raguckas: tai – nusikalstama

VTD l. e. direktoriaus pareigas einantis J.Raguckas pabrėžė, kad departamentas apie „Fresh Travel“ bankrotą sužinojo penktadienį po pietų.

„Svarbiausia, kad šitoje situacijoje kompanijos akcininkas, savinininkas ir vadovas (Gediminas Kerys, – aut. past.) nebendrauja tinkamai. Apskritai jis niekaip nebendrauja. Jis mums numetė informaciją, kad „aš esu nemokus ir jūs esate atsakingi už turistų sugrąžinimo klausimus. Tai yra nusikalstama. Neabejotinai kreipsimės į atitinkamas institucijas“, – sakė pašnekovas.

Ką daryti nukentėjusiems turistams?

Po šoko atsigavęs Valstybinis turizmo departamentas penktadienio vakarą pranešė, kad UAB „Freshtravel” organizuojamos kelionės neįvyks. Keleivių prašoma nevykti į Vilniaus oro uostą. Įmonei dėl apyvartinių lėšų trūkumo šiandieną, lapkričio 14 dieną 15 val. sustabdytas kelionių organizatoriaus pažymėjimas.

Informacija turistams, esantiems Egipte ir Modeiroje (Portugalijoje). Iškilus problemoms kreipkitės:

Esantiems Egipte: Egipte esantis UAB „Freshtravel“ atstovas – Margiris (Egipte) tel. +2010604143040.Lietuvos Respublikos konsulas Egipte Justas Vaišnoras, tel. +201223233143.

Esantiems Portugalijoje: Pirminė informacinė konsulinė pagalba, visą parą (8-5) 236 2444

LIETUVOS RESPUBLIKOS GARBĖS KONSULAI:

DR. JORGE ANTAS DE BARROS
Adresas: Solar dos Condes de Prime
Rua dos Andrades
3500-076 Viseu
PORTUGAL
Telefonas: +351 232 422 745
Faksas: +351 213 579 152
El.p. adresas: jorge.antas.barros@gmail.com

CARLOS SILVA E SOUSA
Adresas: Rua Pedro Alvares Cabral 14-1
8200 – 169 Albufeira
PORTUGAL
Telefonas: +351 289 513 222
Faksas: +351 289 588 027
El.p. adresas: carlosses@iol.pt

Lietuvos Respublikos ambasada Jungtinėje Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystėje, Omano Sultonatui, Afrikos Sąjungai, Federacinei Demokratinei Etiopijos Respublikai ir Portugalijos Respublikai

Ministras Patarėjas Antanas Muralis
II sekterorė Laura Tilūnaitė
Tel. 00 44 7970 865 006

Kelionių pardavimo agentai, platinę šio kelionių organizatoriaus keliones, prašomi nedelsiant susisiekti su į keliones turinčiais išvykti turistais, informuoti apie susidariusią padėtį ir grąžinti turistų įmokėtus, tačiau kelionių organizatoriui UAB „Freshtravel“ dar nepervestus pinigus.

Pranešė tik partneriams

„Informuojame, kad UAB „Freshtravel“, valdanti kelionių operatoriaus „Plius Travel“ prekinį ženklą, stabdo savo veiklą. Užsakytos kelionės nuo 2014 metų lapkričio 14 dienos nebebus vykdomos, nauji užsakymai nebepriimami“, – rašoma bendrovės partneriams išplatintame pranešime. Viešai nebuvo išplatinta jokio pranešimo.

Bendrovė nurodo, kad turistai, kurie yra sudarę su kelionių organizatoriumi UAB „Fresh Travel“ turizmo paslaugų teikimo sutartis, tačiau jiems nuo 2014 metų lapkričio 14 dienos nesuteikiamos sutartyse numatytos turizmo paslaugos (kelionė visiškai neįvyko/neįvyks) arba turistai, kurie negavo dalies turizmo paslaugų (kelionė nutraukta anksčiau laiko ir/arba turistai patyrė papildomų išlaidų kelionės metu), prašymus dėl pinigų grąžinimo turi pateikti per kelionių agentūras arba tiesiai į Valstybinį turizmo departamentą (VTD).

Bendrovės interneto tinklalapis penktadienį po pietų dar veikė, jame nebuvo jokios informacijos apie nutraukiamą veiklą. Priešingai – buvo galima užsisakyti siūlomas keliones. „Plius Travel“ šiuo metu pardavinėjo pavasario vasaros keliones į Turkiją, dar šį mėnesį keliauti į Egipto kurortus, Kanarų salas.

UAB „Freshtravel“ vadovas Gediminas Kerys 15min.lt užtikrino, kad įsigyti kelionių nebeįmanoma.

„Taip, (UAB „Freshtravel“ – aut. past.) stabdo savo veiklą. Puslapis dar veikia, bet kelionių nusipirkti jau nebegalima. Nuo penktadienio vakaro nebeveiks ir puslapis. Įmonės veikla stabdoma nuo šiandien, t.y. lapkričio 14 dienos, ryto“, – sakė G.Kerys. Pasak jo, bendrovė bankrutuoja dėl apyvartinių lėšų stygiaus. 

Penktadienio vakarą „Plius Travel“ tinklalapis jau nebeveikė. Jame pranešama, kad „UAB „Freshtravel“, valdanti kelionių operatoriaus Plius Travel prekinį ženklą, stabdo savo veiklą. Užsakytos kelionės nuo 2014.11.14 dienos nebebus vykdomos, nauji užsakymai nebepriimami. Artimiausiu metu galėsime suteikti daugiau informacijos. “

Turizmo departamentui – žiauri staigmena

Susisiekus su VTD l.e. direktoriaus pareigas einančiu Juozu Ragucku, paaiškėjo, kad „Freshtravel“ bankrotas departamentui buvo didžiausia staigmena.

„Jūs supraskite, mes dabar esame aiškinimosi stadijoje. Rengiame pranešimą, tačiau, kol kas patys ne viską žinome„, – 15min.lt tikino J.Raguckas.

„Tai mums staigmena“, – sakė VDT laikinai einantis direktoriaus pareigas J.Raguckas, paklaustas, ar „Freshtravel“ problemos jiems buvo žinomos anksčiau.

„Tai mums staigmena“, – sakė VDT laikinai einantis direktoriaus pareigas J.Raguckas, paklaustas, ar „Fresh Travel“ problemos jiems buvo žinomos anksčiau.

J.Raguckas penktadienį darbo dienos pabaigoje tesugebėjo pranešti, kad sustabdė kelionių agentūros „Freshtravel“, dirbančios su prekės ženklu „Plius Travel“, veiklą.

Turizmo departamentas – aklas?

Prieš savaitę į Egiptą atskridę „Plius Travel“ klientai iš Lietuvos, pirkę paskutinės minutės keliones, liko nemaloniai nustebinti – viešbučio administracija buvo nepasiruošusi priimti klientų, todėl jiems teko šiek tiek palaukti savo kambarių. 

15min.lt apie šį incidentą kalbėjosi su laikinuoju VTD vadovu Juozu Ragucku. Apie jokias problemas jis tąkart neužsiminė. Tokie kartais pasitaikantys nesklandumai neturėtų kelti nuostabos, aiškino jis. Perkant kelionę paskutinę minutę reikėtų tikėtis mažiau, kad ir nusivylimas nebūtų toks skaudus.

15min.lt fotomontažas /„Plius Travel“
15min.lt fotomontažas /„Plius Travel“

„Plius Travel“ kelionės buvo parduodamos ne tik per kelionių agentūras Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje, bet ir per didžiausius grupinio pirkimo portalus Lietuvoje bei Latvijoje.

J.Ragucko teigimu, šiuo pardavimo kanalu naudojasi ne tik „Freshtravel“ (prekinis ženklas „Plius Travel“), bet ir daugiau tiek šalies, tiek užsienio kelionių organizatorių.

„Šis kelionių pardavimo būdas turi tiek privalumų, tiek trūkumų. Privalumu galima laikyti tai, kad pasinaudojant grupinių apsipirkimų portalų galimybėmis parduodamos kelionės yra plačiai išreklamuojamos, siūlomos nuolaidos skatina pirkimus. Trūkumu laikome tai, kad vartotojas neturi galimybės detaliai išsiaiškinti visų su kelione susijusių aplinkybių, kaip tai galėtų padaryti pas savo kelionių agentą“, – sakė J.Raguckas.

VTD informavo, kad šiemet rengė 46 išvadas pagal turistų skundus dėl nekokybiškai suteiktų organizuotos turistinės kelionės paslaugų. 6 skundų atvejais išvados teiktos dėl „Freshtravel“ (prekinis ženklas „Plius Travel“) paslaugų.

Trumpa, bet audringa veikla

„Plius Travel“ savo veiklą pradėjo 2014 m. balandį. Kelionių organizatorius savo keliones siūlė pigiau nei didieji kelionių organizatoriai „Novaturas“ ir „Tez Tour“. Panašios strategijos laikėsi ir liepą bankrutavęs kelionių organizatorius „Go Planet Travel“. Iš pradžių poilsiautojai buvo skraidinami į Turkiją ir Graikiją, vėliau skrydžių geografija išsiplėtė iki  Portugalijos ir Egipto.

„Plius Travel“ /„Plius Travel“ svetainė
„Plius Travel“ /„Plius Travel“ svetainė

Rudenį „Plius Travel“ pranešė savo veiklos draudimą padidinusi dvigubai iki 700 tūkst. litų ir paskelbė apie plėtrą Latvijoje bei Baltarusijoje, kur savo keliones pardavinėjo per vietos partnerius.

Pastaruoju metu keliones siūlė pusvelčiui

Su „Plius Travel“ dirbusių kelionių agentūrų darbuotojai teigė nujautę galimą įmonės bankrotą.

Kai kelionės, kurių kainos su nuolaida yra apie 1500 litų, per grupinių pardavimų portalus pradedamos pardavinėti už 600 litų, galima įtarti, kuo viskas baigsis.

„Kai kelionės, kurių kainos su nuolaida yra apie 1500 litų, per grupinių pardavimų portalus pradedamos pardavinėti už 600 litų, galima įtarti, kuo viskas baigsis“, – sakė vienos kelionių agentūros direktorius Udrius Armalis.

Kelionių agentūrų atstovai atkreipė dėmesį į tai, jog UAB „Freshtravel“ (prekinis ženklas „Plus Travel“) baigtis panaši į jau anksčiau bankrutavusių įmonių – „Go Planet Travel“ ir „Star1 Airlines“  – veiklos sustabdymą.

„Viskas pranešama penktadienį, kai dalis vadybininkų dirba ne biuruose ir negali matyti darbo pašto, kuriame yra pranešimas apie bankrotą. Tokiu atveju dar savaitgalį jie gali užsakyti keliones – pinigai patenka į veiklą sustabdžiusios bendrovės sąskaitą, nors iš esmės kelionės jau nebegali būti organizuojamos. Mes to nenorėdami apgaudinėjame savo klientus“, – piktinosi vienas vadybininkas, nenorėjęs, kad būtų atskleista jo asmenybė.

Įtarimų kėlė nuo veiklos pradžios

Kelionių organizatoriaus UAB „Litamicus“ Turizmo skyriaus vadovė Agnė Kuskytė su kolegomis prognozavo „Plius Travel“ bankrotą pavasarį. „Viskas pasibaigė anksčiau. Žingsniai buvo aiškūs: labai aktyvus startas (veiklos pradžia, intensyvus bendradarbiavimas su agentūromis, daug reklamos, kainos gana žemos, bet protingos), tuomet labai intensyvi pasiūla žemų kainų, galbūt pasiūla krypčių, kurių neturi kiti organizatoriai, daug akcijų bei tikslas susirinkti, kiek įmanoma daugiau įplaukų iš anksto per akcijų kuponus, reklamines kampanijas ir t.t.“, – sakė A.Kuskytė.  

Žingsniai buvo aiškūs: labai aktyvus startas (veiklos pradžia, intensyvus bendradarbiavimas su agentūromis, daug reklamos, kainos gana žemos, bet protingos), tuomet labai intensyvi pasiūla žemų kainų, pasiūla krypčių, kurių neturi kiti organizatoriai, daug akcijų bei tikslas susirinkti, kiek įmanoma daugiau įplaukų iš anksto per akcijų kuponus, reklamines kampanijas ir t.t.

Pašnekovė apgailestavo, kad dėl „Plius Travel“ bankroto nukentėjo viena jų klientė – šiąnakt ji turėjo išskristi į Madeirą. Tačiau kelionė atšaukta. 

„Mūsų įmonės politika buvo nepardavinėti kelionių su „Plius Travel“ arba pardavinėti tik išskirtiniais atvejais, t.y. labai klientui pageidaujant. Šiuo atveju turėjome tik 1 rezervaciją kelionei į Madeirą, nes klientai pageidavo būtent šios krypties, o keliones iš Vilniaus organizuoja tik „Plius Travel“. Taip jau sutapo, kad Vilniaus biure tai buvo pirma ir paskutinė mūsų parduota kelionė. Mūsų klientai, nusipirkę kelionę buvo informuoti, kad „Plius Travel“ yra naujas organizatorius, kurių veiklos užtikrinti negalime. Visgi, mums labai nemalonu ir dėl šios vienintelės rezervacijos„, – sakė A.Kuskytė.

Anot pašnekovės, vartotojai turėtų visada įvertinti kelionių agentų siūlomas paslaugas, kurie dirba daugybę metų savo darbą.

„Šiandien mane pačią užplūdo klientų ir pažįstamų skambučiai su padėka, jog prieš porą savaičių atkalbėjau su akcijos kuponais nusipirkti kelionę vasaros sezonui ir šitaip įšaldyti savo pinigus. Galbūt lietuviai atpras ieškoti pigių kelionių, o nuo šiol ieškos kokybės ir garantijų“, – pasakojo A.Kuskytė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos