„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Nauja programėlė elektromobilių vairuotojams „Circle Link“: įvertina svorį ir oro sąlygas – netrukus bus galima atsiskaityti už elektrą

Kaip elektromobilių vairuotojų keliones paversti sklandesnėmis ir greitesnėmis? Kas juos labiausiai erzina kelionių metu ir kaip to išvengti? Apie tai, ko EV pilotams trūksta iki pilnos laimės, atlikta daugybė tyrimų Lietuvoje ir pasaulyje.

Pavyzdžiui, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto tyrėjai gilinosi į elektromobilių vairuotojų įpročius ir lūkesčius.Tyrimo duomenimis, ir naujų, ir naudotų elektromobilių vairuotojams labai svarbus įkrovimo greitis ir vieta.

Naujos programėlės „Circle Link“ kūrėjai taip pat įsiklausė į pagrindinius EV vairuotojų lūkesčius.

Faktai apie „Circle Link“:

  • Turi daugiau nei 1000 elektromobilių modelių duomenis,
  • Realiu laiku teikia infrmaciją apie 350 000 įkrovimo stotelių,
  • Pasiūlo geriausią kelionės maršrutą, įvertinusi daugybę duomenų: nuo EV parametrų iki oro sąlygų ar situacijos keliuose.

Kaip rasti laisvą vietą savo kelionės maršrute ir sugaišti kuo mažiau laiko įkraunant elektromobilį? Kaip greitai rasti tinkamiausią stotelę – pagal elektromobilio jungtį ir palaikomą maksimalią įkrovos galią? O jei kelionė ilga, kaip geriausiai susidėlioti maršrutą, atsižvelgiant į aukščiau išvardytus veiksnius. Ir dar labai svarbus niuansas – kaip išvengti chaoso, naudojantis iš karto keleto elektros tiekėjų programėlėmis? Negi neužtenka vienos, kuri atliktų visas būtinas funkcijas: stotelių paieškos, navigacijos ir atsiskaitymo už įkrautą elektrą?

„Circle Link“ programėlė sukurta tam, kad naudotis elektromobiliu būtų patogu. Ji nuolat tobulinama ir papildoma naujomis funkcijomis. Pavyzdžiui, netrukus atsiras galimybė už įkrautą elektros energiją sumokėti per „Circle Link“, naudojantis tik kreditine kortele arba „Apple Pay“.

Išbandėme, kai ji veikia: kelionė iš Juodkrantės į Vilnių

Naudotis programėle labai paprasta. Pirmiausia ją reikia atsisiųsti iš „App store“ arba „Google Play“ ir užsiregistruoti. Galima jungtis ir su „Google“ arba „Apple“ paskyra.

Antras žingsnis – programėlėje iš daugiau nei 1000 elektromobilių modelių pasirinkti, kuriuo važiuosite. Modelių sąrašas labai išsamus – įtrauktos netgi versijos su skirtingos talpos baterijomis. Pavyzdžiui, paties pirmojo mūsų rinkoje elektromobilio „Nissan Leaf“ – net septyni pasirinkimai. O mes keliavome 2024 m. Europos metų automobiliu – „Renault Scenic Electric“, kurio abi versijos taip pat įtrauktos į programėlę.

Toliau – svarbūs kelionės nustatymai (juk programėlė atlieka ir navigacijos funkciją). Pasirinkome kelionės pradžios ir pabaigos taškus, pažymėjome, kad starte (Juodkrantėje) baterija įkrauta 80 proc. Ir kad finiše (Vilniuje, Savanorių prospekte) esančioje „Sostenos“ atstovybėje baterijos įkrova neturėtų būti mažesnė, nei 20 proc.

Reikia pripažinti, kad tokia detali konfigūracija maloniai nustebino, to iki šiol neteko daryti naudojantis nė viena EV įkrovimo programėle.

Toliau – dar geriau. „Circle Link“ paprašė nurodyti keleivių skaičių ir bagažo svorį, taip pat – ar naudosimės klimato kontrole (ji imli elektros energijai, ypač jei elektromobilis neturi šilumos siurblio). Ir netgi oro sąlygas, kuriomis važiuosime beveik 330 km atstumą.

Akivaizdu, kad programėlė objektyviai įvertino visus kelionės parametrus. Nes elektromobilio kompiuteris prognozavo, kad su 80 proc. įkrova galima nuvažiuoti 466 km. Tai gal nė karto nereikės stoti?

Tačiau „Circle Link“ pasvėrė visus niuansus: važiavimą greitkeliu (130 km/val. greitis labai padidina energijos sąnaudas), stiproką vėją ir pleškinančią saulę (kondicionierius plušo vsos kelionės metu). Taip pat – ir papildomą svorį. Juk 4 keleiviai su atostogų lagaminais – tai mažiausiai papildomi 400 kg.

Todėl pasiūlė stoti du kartus: populiarioje ir greitoje „Inbalance Grid“ įkrovimo stotelėje prie Babtų (trys CSS įkrovimo laidai) ir po to jau Elektrėnų „Ignitis ON“ greitojo įkrovimo stotelėje. Programėlė teisingai įvertino elektromobilio technologines galimybes – jo įkrovimo kreivė svyruoja apie 100 kW. Todėl neverta gaišti laiko lėtose 22 ir 50 kW stotelėse.

Vis dėlto „Circle Link“ palieka ir nemažai laisvės. Maršruto žemėlapyje galima išskleisti visą stotelių sąrašą ir keisti kelionės planus. Tarkime, jei panorėsite užkąsti ar kaulus pramankštinti. Pasinaudojome šia galimybe – mynėme nestodami iki Elektrėnų, o ten, kol išgėrėme kavos, pustuštę bateriją gausiai pagirdėme greito įkrovimo stotelėje. Tiek, kad iki Vilniaus užteko su kaupu.

Išvada: programėlė veikia ir pateikia tikslius duomenis apie EV įkrovimo stoteles ir jose instaliuotas jungtis. Ji taip pat suteikia galimybę įkrovimo stoteles filtruoti pagal norimus parametrus. „Circle Link“ jau turi realiu laiku atsinaujinančius duomenis apie 350 000 stotelių visame
pasaulyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau