Aptarnautų klientų skaičiaus nežinanti įmonė įžūliai bruka vartojimo kredito bendrovių paslaugas

Lietuvos gyventojų elektroninio pašto dėžutes pastaruoju metu atakuoja vartojimo kreditų bendrovių paslaugas teikiančios internetinės svetainės gavaukredita.lt reklama. Vartojimo kreditus imti raginanti bendrovė savo klientų reikalauja susimokėti 10 eurų paskolos paraiškos mokestį, tačiau pačios bendrovės atstovai ramina, kad jų veikla teisėta. Jiems antrina ir Lietuvos bankas, tačiau pabrėžia, kad įmonė yra vartojimo kredito tarpininkė ir jai atsakingo skolinimosi taisyklės negalioja.
gavaukredita.lt interneto svetainė
gavaukredita.lt interneto svetainė

Siūlo sprendimą įsiskolinusiems asmenims

Į 15min.lt redakciją kreipęsis Andrius Jakimavičius sakė gavaukredita.lt reklamą, pavadinimu „Įvyko perversmas“, elektroniniu paštu gavęs pirmąją birželio savaitę.

Vyriškis teigė, kad yra smalsus žmogus ir nusprendė patikrinti, kokios yra bendrovės teikiamų paslaugų taisyklės, tačiau kreditų imti nežadėjo.

Vyriškis teigė, kad yra smalsus žmogus ir nusprendė patikrinti, kokios yra bendrovės teikiamų paslaugų taisyklės, tačiau kreditų imti nežadėjo.

„Jų registracijos mokestis yra dešimt eurų, po kurio gali gauti kažkokį pasiūlymą dėl kreditavimo“, – sakė A.Jakimavičius ir pridūrė manantis, kad tai gali būti būdas iš patiklių žmonių išvilioti šiuos pinigus kredito net nesuteikiant.

Jo teigimu, bendrovės veikla jam pasirodė įtartina tiek dėl brukalo pavidalu platinamos bendrovės reklamos, tiek dėl to, kad kai kurias savo paslaugas interneto svetainė įvardina kaip „puikų sprendimą įsiskolinusiems asmenims“.

Bendrovė registruota Latvijoje, o klientų skaičiaus nežino

Pačioje gavaukredita.lt interneto svetainėje skelbiama, kad bendrovė yra registruota Latvijoje, o kontaktinis telefono numeris taip pat nėra skelbiamas. Tačiau vietoje to lankytojai yra viliojami įvairiais klientų atsiliepimais, kurie skamba kaip panegirikos bendrovei.

Pačioje gavaukredita.lt interneto svetainėje skelbiama, kad bendrovė yra registruota Latvijoje, o kontaktinis telefono numeris taip pat nėra skelbiamas.

Viename atsiliepime rašoma: „Džiaugiuosi, kad galėjau gauti paskolą, kai neturėjau pakankamai pinigų. Pasinaudoję gavaukredita.lt paslaugomis, mes su žmona galėjome įgyvendinti savo svajonę ir nuskristi atostogų prie jūros. Mes patyrėme nepamirštamų įspūdžių, kuriuos prisiminsime ilgą laiką!“

Su gavaukredita.lt atstovais 15min.lt susisiekė elektroniniu paštu, jie sutiko atsakyti į klausimus apie bendrovės veiklą. Vis dėlto, kai kurie atsakymai tik sukėlė dar didesnių įtarimų dėl kreditus nuo 100 iki 500 000 eurų siūlančios interneto svetainės patikimumo.

Paklausti, kada bendrovė pradėjo vykdyti savo veiklą, ir kiek žmonių jau yra pasinaudoję jų paslaugomis, gavaukredita.lt atstovai atsakė: „Bendrovė savo veiklą Lietuvoje pradėjo vykdyti 2015 m. kovo mėn. Tikslaus klientų skaičiaus, kuris jau pasinaudojo bendrovės teikiamomis paslaugomis šiuo metu jums pateikti negalime, nes bendrovė tokios informacijos specialiai neseka, o šių duomenų susisteminimas užtruktų nemažai laiko“.

Atsakingojo skolinimo taisyklės negalioja

Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų priežiūros skyriaus viršininkė Renata Babkauskaitė sakė, kad remiantis interneto tinklalapyje kreditagavau.lt pateikta informacija, jį administruoja Latvijoje registruota SIA „Modera“.

Ši bendrovė, anot Lietuvos banko atstovės, yra įrašyta į viešąjį vartojimo kreditų tarpininkų sąrašą ir turi teisę mūsų šalyje vykdyti vartojimo kredito tarpininko veiklą, reglamentuojamą Lietuvos Respublikos vartojimo kredito įstatymo.

gavaukredita.lt interneto svetainė
gavaukredita.lt interneto svetainė

„Vartojimo kredito tarpininkas yra asmuo, kuris nėra vartojimo kredito davėjas ir kuris verslo arba profesijos tikslais už atlygį pateikia arba siūlo vartojimo kredito sutartį vartojimo kredito gavėjui, padeda vartojimo kredito gavėjui atlikti kitus su šio kredito gavimu susijusius veiksmus arba vartojimo kredito davėjo vardu sudaro vartojimo kredito sutartį su vartojimo kredito gavėju“, – paaiškino R.Babkauskaitė.

„Atsižvelgiant į tai, kad vartojimo kredito tarpininkas savo vardu vartojimo kreditų neišduoda, o tik tarpininkauja jų išdavimui, tarpininkui atsakingojo skolinimo taisyklės nėra taikomos“, – pridūrė Lietuvos banko darbuotoja.

Tiek Lietuvos banko, tiek gavaukredita.lt atstovai teigė, kad bendrovės taikomas 10 eurų paskolos paraiškos mokestis yra teisėtas, kadangi Vartojimo kredito įstatyme yra numatyta, jog vartojimo kredito tarpininkavimo veikla besiverčiantis fizinis arba juridinis asmuo turi teisę imti atlygį už savo paslaugas.

Skundus dėl brukalo gavaukredita.lt atstovai atremia sakydami, kad elektroniniais laiškais siunčiami pasiūlymai tik bendrovės paslaugomis besinaudojantiems klientams. Tačiau jie meluoja.

Skundus dėl brukalo gavaukredita.lt atstovai atremia sakydami, kad elektroniniais laiškais siunčiami pasiūlymai tik bendrovės paslaugomis besinaudojantiems klientams. Tačiau jie meluoja – tokių laiškų mažiausiai po kelis redakcijos bendruoju paštu gauna ir 15min.lt redakcija.

„Kalbant apie elektroniniais laiškais klientams siunčiamus pasiūlymus, pažymime, kad pradėdamas naudotis mūsų paslaugomis klientas tuo pačiu patvirtina, jog sutinka, kad siūlytume jam savo ar savo partnerių paslaugas. Šį sutikimą klientas turi teisę atšaukti bent kuriuo metu informuodamas apie tai mūsų bendrovę būdu, nurodytu gautuose pranešimuose“, – sakė vartojimo kredito tarpininko atstovai.

Vis dėl to, nepaisant tokių gavaukredita.lt tikinimų, nemažai bendrovės reklamas gavusių asmenų teigia, kad greitųjų kreditų pasiūlymus gavo prieš tai net nesilankę šioje interneto svetainėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis