Kauno alaus gamybos įmonė „Volfas Engelman“ 2014 m. pabaigoje nusipirko šalia gamyklos stūksantį didelį apleistų statinių kompleksą Kaunakiemio gatvėje. Susigrąžintas sklypas bravorui turi ne tik funkcinę, bet ir istorinę reikšmę. Šiose vietose stovėjo senieji alaus daryklos statiniai.
Istoriniai dokumentai liudija, jog minėtame sklype jau nuo XIX a. vidurio buvo aludario ir fabrikanto Ferdinando Engelmano pastatytas garinis alaus bei salyklo fabrikas, kuriame pradėtas virti „Engelmano alus“.
Visai netoliese augo apynių laukas bei tekėjo Girstupio upelis. Didžiulis bravoro kompleksas įkvėpė net ir gatvių pavadinimus: kadaise čia driekėsi Bravoro skersgatvis, o viena iš gatvelių iki šiol vadinasi Apynių.
2015 metų lapkritį buvo įkasta istorinė laiko kapsulė – šia simboline ceremonija prasidėjo alaus gamyklos architektūrinės plėtros darbai.
Beveik 5 mln. vertės investicijų projektu tikimasi sumažinti kaštus ir padidinti sandėliavimo bei logistikos efektyvumą, pagražinti apgriuvusį kvartalą, sukurti naujų darbo vietų, pritraukti papildomus turistų srautus atveriant architektūrinį, gastronominį ir pramoninį vietos paveldą.
Atidarymo metu užsiminta ir apie tolimesnę šios teritorijos gaivinimo viziją. Pristatyti ir nauji gaminiai iš „Pasaulio skonių“ kolekcijos.
Statybos truko 6-7 mėn., tačiau projektas vykdytas trejus metus.
„Gerą vietą sandėliui išrinkote. Aplink visos gatvės sutvarkytos. Neduš alaus buteliai – vairuotojams jų nereiks nurašyti. Pradėjau daug statybų Kaune, įkasiau daug kapsulių, tačiau tai pirmosios, kurias užbaigiau. Neužilgo neliks ir griuvėsių, esančių šalia“, – teigė Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis.
Statybas vykdžiusios „Autokaustos“ atstovai įkurtuvių proga padovanojo simbolinį raktą iš lietuviško akmens ir plieno, palinkėjo gyvuoti 1000 metų.
Miestų centre įsikūrusios alaus gamyklos – visoje Europoje vertinama tradicija. Ekskursijas po savo gamyklas siūlo „Guiness“ alaus gamykla Dubline, „Heineken“ Amsterdame, „Pilsner Urquell“ Pilzene. Jų siūlomos pramogos, kaip ir aludarystės muziejai, sulaukia šimtų tūkstančių lankytojų ištisus metus.
„Ir mes puoselėjame viziją šią sutvarkytą teritoriją ateityje paversti turistų lankomu objektu. Pagrindiniame pastate mažą muziejų jau turime“, – teigė „Volfas Engelman“ generalinis direktorius M.Horbačauskas.
Anot jo, naujasis sandėlis leis įmonei per metus sutaupyti apie 300-400 tūkst. eurų. Nebereiks nuomotis patalpų, esančių Vilniuje ir Jonavos rajone.
„Per dieną atlikdavome po dešimt reisų. Per mėnesį – apie 300. Nebereiks mokėti už patalpų nuomą, kurą. Ir miestas taps švaresnis. Transportas nebezuis pirmyn ir atgal. Didės efektyvumas“, – tikino M.Horbačauskas.
Naujame sandėlyje tilps apie 10 tūkst. palečių. Vienoje telpa apie 800 litrų gėrimo. Sandėlis, direktoriaus teigimu, turėtų atsipirkti per 10 m. Jame dirbs 40 darbuotojų. 4-5 bus įdarbinti nauji.
Naujame sandėlyje tilps apie 10 tūkst. palečių. Vienoje telpa apie 800 litrų gėrimo. Sandėlis, direktoriaus teigimu, turėtų atsipirkti per 10 m.
Įsikraustyti žadama per mėnesį. Tačiau, kaip teigia M.Horbačauskas, vasarą vietos produkcijai vėl gali trūkti. Tad per tris metus planuojama ir vėl plėstis. Bendra įmonės sklypo teritorija užima apie 5,5 hektaro.
Pernai „Volfas Engelman“ pelnas siekė 2,6 mln. euro. Šiuo rodikliu įmonė pirmauja kitų aludarių tarpe. Eksportuojama tik 5 proc. produkcijos. Eksporto lyderis – Rusija.
„Rusai mano, jog mūsų prekė – aukščiausios rūšies vokiškas gaminys. Dėl pavadinimo. Eksportas į Rusiją kasmet auga 30 proc. Taip pat eksportuojame į Izraelį, Vokietija, Jungtinę Karalystę, Kiniją, Pietų Korėja“, – teigė įmonės direktorius.
Tikimasi, jog šiais metais „Volfo Engelman“ pelningumas augs dešimčia procentų. Perkamiausias produktas – „Rinktinis“ alus skardinėje.
„Reikia kovoti prieš tas alaus jūras. Turiu omeny, pigiausią alų. Didžioji dalis jo atkeliauja iš Baltarusijos. Patys vien iš alaus neišgyventume. Plečiame asortimentą vaisvandeniais, gira“, – patikino M.Horbačauskas.