Airijos pigių skrydžių bendrovė paskelbė ir apie naujus maršrutus iš Vilniaus – į Maltą ir Berlyną.
Perkelia skrydžius iš Kauno į Vilnių
Į Vokietijos sostinę bus skrendama tris kartus per savaitę, į Maltą – vieną. Skrydžiai startuos žiemos sezoną, o iš viso kompanija siūlys 15 krypčių iš Vilniaus.
„Ryanair“ ir anksčiau skraidino keleivius į Maltą, tačiau iš Kauno. Taigi kompanija perkelia šį skrydį į Lietuvos sostinę. Kaunas taip pat neteks skrydžio į Birmingamą – jis taip pat perkeliamas į Vilnių.
Į Vilnių atvykęs įmonės komercijos direktorius Davidas O'Brienas sakė, kad skrydžių perkėlimai susiję su nauja Lietuvos oro uostų kainodara.
„Kaunas turi puikią infrastruktūrą, tačiau dėl tam tikrų valstybės ir kitų aviakompanijų veiksmų jis neturi keleivių, o be keleivių infrastruktūra netenka prasmės“, – sakė „Ryanair“ atstovas.
Primename, kad Lietuvos oro uostus valdo viena valstybei priklausanti bendrovė. Iki šiol teigta, kad Kauno oro uostas bus orientuojamas tik į pigių skrydžių segmentą, o Vilniaus – kaip pagrindinis oro uostas.
Sostinėje parduoda geriau
Aviacijos ekspertas Simonas Bartkus 15min teigė, kad „Ryanair“ naujas sprendimas rodo, kuriame mieste bendrovė iš tiesų nori kurtis.
„Panašu, kad krypčių į Vilnių tik daugės, o į Kauną – mažės. Tai juos verčia daryti stiprėjanti konkurencija su „Wizzair“, kuri taip pat turi bazę Vilniuje. Be to, sostinėje vidutinė bilietų kaina gali būti didesnė, lėktuvus lengviau užpildyti“, – vardino priežastis S.Bartkus.
Jis neneigė, kad „Ryanair“ išėjimas iš Kauno gali būti skausmingas šio miesto oro uostui. Ar valstybė gali čia kažką padaryti?
„Oro uostai negali stumdyti oro bendrovių. Viską lemia komercija“, – mano S.Bartkus.
Vilniuje planuoja augti
Į naująją bazę Vilniuje, kuri turėtų būti atidaryta jau spalį, „Ryanair“ sako ketinanti investuoti iki 180 milijonų eurų. Tiesa, tai yra dviejų stovėsiančių lėktuvų vertė, o ne naujų angarų kaina.
Vilniuje bus jau 82-oji „Ryanair“ bazė Europoje.
Bendrovės komercijos vadovas D.O'Brienas spaudos konferencijos metu antradienį Vilniuje sakė, kad nauja bazė suteiks konkurencinį pranašumą. Vilniuje bus laikomi bent du lėktuvai.
„Vilniuje 2016 metais planuojame išaugti 16 procentų“, – sakė D.O'Brienas.
Kaune – perpus mažiau maršrutų nei Vilniuje
Iš Vilniaus du kartus per savaitę skraidys į Birmingamą, 4 kartus – į Londono Lutono oro uostą. Daugės skrydžių ir į Milano Bergamo oro uostą – 5 kartus per savaitę.
Tuo tarpu Kaune numatyta perpus mažiau maršrutų – 7. Du kartus per savaitę „Ryanair“ lėktuvai kils į Bristolį, kasdien į Kopenhagą, 4 kartus per savaitę – į Dubliną, kartą per savaitę – į Šanoną. 2 kartus per savaitę bus skrendama į Eilatą Ovdą, o į Londono Stanstedo oro uostą – 4 kartus per savaitę.
„Ryanair“ pradeda skrydžius į Londoną ir iš Palangos oro uosto.
Kol kas Kaune žiemą laikomi taip pat du lėktuvai, vasarą – trys. Komercijos vadovas nieko nekalbėjo apie bazės Kaune uždarymą ar sumažinimą, tačiau pripažino, kad keleivių Kaune gali mažėti.
Oro uostų bendrovė problemų nemato
Lietuvos oro uostus vienijanti bendrovė mano, kad Vilniaus bazės kūrimas suteiks daugiau galimybių. Tačiau nemato jokių problemų, kad Kauno oro uostas praranda skrydžius.
„Oro linijų bendrovė „Ryanair“ vertina Lietuvos rinkos pajėgumą ir atsižvelgdama į juos didina savo veiklos pajėgumus.
Tai yra reakcija į Lietuvos oro uostų tinklo skatinimo priemones – tokiais veiksmais siekiama pasinaudoti teikiama nauda.
Lietuvos keliautojai nuo šiol turės tik daugiau galimybių keliauti į daugiau miestų iš Vilniaus oro uosto. Tikimės, šia proga jie ir pasinaudos“, – skelbiama Lietuvos oro uostų komentare.