„Švyturys – Utenos alus“ gąsdina: didesni akcizai didins alkoholio vartojimą

Praėjusi vasara šalies aludariams buvo pati prasčiausia per visą dešimtmetį, teigia „Švyturio – Utenos alaus“ atstovai, kurie antradienį gyrėsi, jog nepaisant nepalankių aplinkybių įmonės pajamos iš pardavimų išaugo. Tiesa, alaus gamintojai ypač nepatenkinti dėl kai kurių rinkimus laimėjusių politikų siekio drausti alkoholio reklamą bei atidaryti specializuotas svaigiųjų gėrimų parduotuves. Jie tikina esą girdimi siūlymai didinti akcizus alui augins stipriųjų gėrimų pardavimus.
Rolandas Viršilas
Rolandas Viršilas / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

„Alaus rinka krenta. Kyla klausimas – kodėl? Viena iš priežasčių, kadangi tai sezoniniai produktai, yra šalta vasara. Dar viena priežastis – stipriųjų gėrimų akcijos“, – sakė „Švyturys – Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.

Šių metų vasarą alaus Lietuvos rinkoje buvo parduota 7,2 proc. mažiau nei nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Bendrovė prognozuoja, kad per metus alaus rinkos nuosmukis, lyginant su 2015 m., sudarys 5,4 proc.

R.Viršilas pridūrė, kad auga bendrovės išlaidos ir pakuočių perdirbimui. Dėl to, kad gėrimų pakuočių grįžtamumas šiuo metu gerokai didesnis, nei buvo prognozuojama, užstato sistemų administratoriai nusprendė kelti atliekų tvarkymo mokestį.

„Nuo lapkričio 1 d. vidutiniškai apie 2,5 eurocento brangsta sutvarkymo mokestis už pakuotę. Tai kitąmet mums kainuos apie 3 milijonus Eur papildomai. Tvarkymo kelias brangus, bet tikriausiai neišvengiamas“, – aiškino R.Viršilas.

123rf.com nuotr. /Alus
123rf.com nuotr. /Alus

„Švyturys – Utenos alus“ atstovai piktinosi ir pastaruoju metu pasigirstančiomis kai kurių politikų kalbomis apie norą didinti akcizą alui. Bendrovės atstovai aiškino esą tai smarkiai padidins stipriųjų gėrimų ir bendro alkoholio suvartojimą.

R.Viršilo teigimu, šių metų rugsėjį ir spalį, prekybos centruose pasirodžius nemažai akcijų stipriesiems gėrimams, iš karto krito alaus pardavimai. Alaus gamintojo vadovas skundėsi ir dėl valstybinių alkoholio parduotuvių idėjos.

R.Viršilo teigimu, šių metų rugsėjį ir spalį, prekybos centruose pasirodžius nemažai akcijų stipriesiems gėrimams, iš karto krito alaus pardavimai.

„Manau, kad valstybinis monopolis būtų absoliuti nesąmonė. Kalbant apie specializuotas parduotuves, kurios apimtų ir alų, būtų nematytas reiškinys pasaulyje. Tai būtų beprotiškas smūgis mažoms parduotuvėms“, – sakė R.Viršilas, pažymėjęs, jog esą kai kurios provincijoje veikiančios mažos parduotuvės didžiąją dalį pajamų gauna iš prekybos alkoholiu.

„Dirbtinai sukelti mokesčiai skatintų didelę pasienio prekybą ir kontrabandą iš kaimyninių šalių. Su tuo jau susiduria Estija, kai Latvijoje prie jos sienos statomi didžiuliai prekybos centrai alkoholio norintiems įsigyti estams ir suomiams“, – tikino alaus bendrovės vadovas.

Svarbia „Švyturio – Utenos alaus“ veiklos dalimi yra eksportas. R.Viršilas pažymėjo, jog įmonei pavyko atverti naujų egzotiškų rinkų – lietuviški sidrai jau pasiekė Ganą ir Nigeriją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų