„Galiu patvirtinti, kad laivas yra bemaž prisišvartavęs prie laivo-saugyklos „Independence“, uosto kapitono leidimu jis įplaukė šiek tiek po 7 valandos. Netrukus prasidės visi derinimo darbai ir perkrova“, – BNS antradienio rytą sakė SGD terminalo operatorės „Klaipėdos nafta“ atstovė spaudai Indrė Milinienė.
„Achemos“ vadovas Ramūnas Miliauskas ir LDT vadovas Mantas Mikalajūnas praėjusią savaitę BNS informavo, kad laivas įmonėms atgabens po 70 tūkst. kubų „Statoil“ dujų.
Laivas įmonėms atgabeno po 70 tūkst. kubų „Statoil“ dujų.
„Pernai pradėjęs komercinę veiklą SGD terminalas atvėrė gamtinių dujų rinką Lietuvoje ir visame Baltijos regione. Šiomis dienomis jau galime įsitikinti, kad ne tik pasiekėme energetinę nepriklausomybę vien pasistatę terminalą kaip objektą, tačiau realiai sukūrėme infrastruktūrą ir turime visas reikiamas sąlygas, kad Lietuvos vartotojams energetinis išteklius būtų tiekiamas pagal tarptautinės rinkos dėsnius“, – pranešime spaudai sakė SGD terminalą valdančios „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Šią savaitę taip pat turėtų būti pasirašytas „Litgas“ ir „Statoil“ sutarties atnaujinimas bei „Achemos“ ir „Statoil“ dujų tiekimo sutartis. LDT sutartį su „Statoil“ pasirašė vasario pradžioje.
LDT iki šių metų spalio įsigis daugiau kaip pusę šių metų dujų poreikio – apie 300 mln. kubų. „Achemos“ atstovė Janina Sabaitė Melnikovienė BNS informavo, kad įmonė iš „Statoil“ įsigis iki 700 mln. kubų dujų, kas sudarys daugiau nei pusę įmonės šių metų dujų poreikio. Iki šiol „Achema“ ir LDT pirko dujas tik iš Rusijos „Gazprom“.
„Litgas“, kuri SGD pirko ir pernai, šiemet pakeitė sutartį su „Statoil“ ir sumažino dujų kiekį nuo 540 mln. kubų iki 350 mln. kubų per metus, o sutartį pratęsė penkeriems metams iki 2024 metų.
„Klaipėdos nafta“ vasario pradžioje pasirašė terminalo pajėgumų naudojimo sutartis su „Achema“ ir LDT. Iki rugsėjo pabaigos į terminalą turėtų atplaukti iš viso 12 dujovežių, įskaitant ir „Litgas“ krovinius, kurie iš viso atgabens apie 1,15 mlrd. kubų dujų.
11.05 val. Iš terminalo dujos pigesnės
„Lietuvos energijos“ valdybos narys Dominykas Tučkus 15min teigė, jog šis krovinys ypatingas tuo, jog perkamas iš vadinamojo būtinojo kiekio ir yra nupirktas geresnėmis sąlygomis nei šiuo metu esanti vamzdynais tiekiamų dujų kainodara.
„Tai rodo, kad kad Lietuvos energetinė sistema gali veikti pakankamai saugiai užsitikrindama tiekimą per terminalą“, - sakė D.Tučkus.
Per terminalą kiekvienais metais gabenamas būtinasis kiekis, anksčiau jis siekė apie 500 mln. kubinių metrų, tačiau po pirmųjų terminalo metų optimizavus veiklą ir pasikeitus sąlygoms su „Statoil“ jis turėtų mažėti. Virš vadinamojo būtinojo kiekio, kuris leidžia terminalui funkcionuoti, gabenami papildomi gamtinių dujų kiekiai, kurie konkurencinėmis rinkos sąlygomis realizuojami tiek Lietuvos, tiek kitų Baltijos šalių rinkose.
Šiais metais susiklostė tokia rinkos situacija, kai „Statoil“ pasiūlė geresnes sąlygas nei kainuoja dujos tiekiamos vazmzdynais, - sakė D.Tučkus.
Pasak D.Tučkaus, pirmasis suskystintų gamtinių dujų (SGD) krovinys „Lietuvos dujų tiekimui“ būtent dabar atkeliavo susiklosčius palankioms rinkos sąlygoms tarptautinėse SGD rinkose. Be to, šiais metais „Lietuvos dujų tiekimas“ ir „Achema“ difersifikavo savo tiekimą.
„Anksčiau didžioji dalis komercinio kiekio buvo imama per vamzdžius. Šiais metais susiklostė tokia rinkos situacija, kai „Statoil“ pasiūlė geresnes sąlygas nei kainuoja dujos tiekiamos vazmzdynais. Didesni vartotojai perėjo prie tiekimo terminalu. Tai pirmasis atvejis, kai iš tiesų vienareikšmiškai galime pasakyti, kai naudingiau pirkti dujas er terminalą negu per vamzdynus“, - komentavo D.Tučkus.
Vasaros metu Lietuvą pasieks ir daugiau tokių krovinių.