Septintą mėnesį iš eilės pastebimai auga maisto produktų kainos

Statistikos departamentas praneša, kad 2011 m. kovo mėn., palyginti su vasario mėn., vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 1 procentu. Bendrajam vartotojų kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo pabrangę maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, drabužiai ir avalynė bei transporto prekės ir paslaugos.
Prekių vežimėlis
Prekių vežimėlis / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

Išplatintame pranešime spaudai teigiama, kad vartojimo prekių kainos 2011 m. kovo mėn., palyginti su vasario mėn., padidėjo 1,3 proc., paslaugų kainos –  0,2 proc.

Jau septintą mėnesį iš eilės pastebimai auga maisto produktų kainos. Didžiausią įtaką maisto produktų ir nealkoholinių gėrimų mėnesiniam kainų pokyčiui turėjo 2,6 proc. pabrangęs pienas ir jo produktai, sūris, kiaušiniai, 3,2 proc. – žuvys ir jų produktai, 0,9 proc. – duona ir grūdų produktai, 2,1proc. – daržovės ir bulvės, 2,9 proc. – sviestas, aliejus ir riebalai, 2 proc. – cukrus, uogienė, medus, šokoladas ir saldumynai ir 1,7 proc. atpigę vaisiai ir uogos.

Drabužių ir avalynės grupės kainų pokyčiui įtaką padarė dėl naujų pavasario sezono kolekcijų pasirodymo  5,4 proc. padidėjusios drabužių ir 4,3 proc. – avalynės kainos.

Transporto prekių ir paslaugų kainų pokyčiui didžiausią įtaką turėjo 3,9 proc. pabrangęs benzinas, 5,2 proc. – dyzeliniai degalai ir 3,7 proc. atpigusios suskystintos automobilinės dujos.
 
2011 m. kovo mėn. metinė (2011 m. kovo mėn., palyginti su 2010 m. kovo mėn.) infliacija sudarė 3,8 proc. Metinį kainų pokytį lėmė pabrangę maisto produktai ir nealkoholiniai gėrimai, transporto prekės ir paslaugos, būsto, vandens, elektros, dujų ir kito kuro grupės prekės ir paslaugos ir atpigusios ryšių prekės ir paslaugos, drabužiai ir avalynė, poilsio ir kultūros prekės ir paslaugos.

Vartojimo prekės per metus pabrango 4,9proc., paslaugos –  0,2 proc.
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų