Interviu 15min D.Libeskindas apie Liepkalnio centro projektą sakė, kad procesas tebevyksta, esą tereikia kantrybės, kad pavyktų jį pabaigti.
„Tiesiog kai kurie projektai užstringa“, – kalbėjo jis, o paklaustas, ar sulaukiame pasipriešinimo iš Vilniaus valdžios, tepasakė: „Tai faktorių kombinacija, bet negaliu būti konkretesnis. Nes nežinau, kas dabar lėtina projektą, bet turėkite vilties.“
Planų įgyvendinti neturi
Antradienį 15min studijoje viešėjęs R.Šimašius apie šį projektą atsiliepia itin skeptiškai: „Šiandien tokių planų įgyvendinti jį neturime. Jeigu atsirastų koks nors investuotojas, kuris matytų grąžą ar norėtų sau kaip paminklą pasistatyti, nuspręstų tuos keliolika ar kiek ten reikia milijonų skirti, tai pirmyn. Bet aš matau kitus prioritetus ir jų yra nemažai – tai viešasis transportas, gatvės, kiemai, viešosios erdvės daugiabučių kiemuose, jau nekalbant apie baseinus, sporto infrastruktūrą ir pan.“
Mero teigimu, Vilnius kurį laiką gyveno „svajonių stadijoje, kai pripiešiama gražių vizualizacijų ir kurį laiką su jomis gyvenama, neturint pinigų realizacijai“.
Projektas, anot mero, yra labai gražus, tačiau – brangus. „Kalbame ir su teritorijos vystytojais, kurie nuosekliai ten dirba, ir finansiškai skaičiuojame, ten yra pinigų rijimo mašina. Mes negalime 5–6 gatvių išasfaltuoti, negalime vykdyti kitų projektų, kurie reikalingi žmonėms – darželiai ir kt., jeigu metame pinigus į tokį projektą. Jau nekalbu apie architektūrinius aspektus, susijusius su oro uostu, juk ten lėktuvų leidimosi takas, tai rimti saugumo dalykai“, – primindamas apie kilusius nesutarimus su projekto rengėjais dėl pastato aukštingumo kalbėjo R.Šimašius.
Planavo 2–2,5 mln. eurų, kainuos – 10 mln. eurų
Mero manymu, kažkas savivaldybę įvėlė į šį projektą, išleido savivaldybės pinigų be „praktiško realizavimo perspektyvos“.
Ten yra pinigų rijimo mašina, – sakė R.Šimašius.
R.Šimašiaus teigimu, kalbant apie Liepkalnį negalima pamiršti ir kitų dalykų – kaip tą teritoriją integruoti, padaryti patrauklesnę lankytojams. Ten miestas norėtų turėti normaliai sutvarkytą automobilių stovėjimo aikštelę, kuria žiemą naudotųsi slidininkai, taip pat ji tarnautų kaip „Park and ride“ aikštelė – iš priemiesčių atvažiavus čia galima būtų palikti automobilį ir toliau judėti viešuoju transportu.
„Nacionalinei žemės tarnybai atrodo, kad to negalima daryti, pykstamės dėl to. Aš nesuprantu ir Saugomų teritorijų tarnybos pozicijos, kodėl negalima, kai sniegą gamina kalnų slidinėjimo trasoms, padaryti ir lygumų slidinėjimo trasą. Tai būtų puiki trasa – graži gamta, net pavasarį galima būtų čiuožti. Bet ne, ten, pasirodo, negalima griovelio iškasti vandens padavimui, nes tai kažką neva suardys“, – kalbėjo R.Šimašius, teigdamas, kad tikisi, jog Vyriausybė padės tokius dalykus išgyvendinti.
Dar pernai rugsėjį skelbta, kad sostinės Liepkalnio sporto ir sveikatingumo centro projektas „Vilnius Beacon“ („Vilniaus švyturys“) atsidarys 2017 metų gruodį. Iš viso projektas kainuos 10 mln. eurų, baltic-review.com citavo „Eurobuild CEE“. Tačiau jau spalį prabilta, kad iki šių metų vidurio bus pabaigtas tik projektas, o tada teks ieškoti investuotojų.
Pirmajame projekto pristatyme 2014-ųjų gruodį kalbėta apie visai kitą kainą – tada centrą Liepkalnyje ketinta pastatyti vos už 2–2,5 mln. eurų.