Ketvirtadienį „LOGIN 2016“ ietis surėmė dviejų didžiausių lietuviškų interneto portalų generaliniai direktoriai – „Delfi“ Vytautas Benokraitis ir 15min Tomas Balžekas.
Abu pabrėžė, kad portalų strategijos pastaruoju metu smarkiai išsiskyrė. Delfi pripažino, kad orientuojasi į masinę auditoriją, tuo metu 15min pabrėžė vis daugiau dėmesio skiriantis kokybiškam turiniui.
„Norėčiau, kad pas mane tyrimų skyriuje dirbtų ne 4, o 20 žurnalistų“, – sakė T.Balžekas, pabrėždamas pastaruoju metu vykstančius pokyčius portale – prieš metus įkurtas Tyrimų skyrius, o šiemet darbą pradėjo ir Paaiškinamosios žurnalistikos skyrius.
Neisime klikų keliu. Kuo toliau, tuo labiau kokybė yra svarbi. Toliau eisime šiuo keliu. Tikimės, kad būsime įdomiausi, inovatyviausi ir su geriausiu turiniu, – sakė 15min vadovas Tomas Balžekas.
V.Benokraitis pokyčius pastebėjo: „Septynerius metus 15min veiksmai buvo akivaizdus pirmaujančio portalo vijimasis. Nepavykus to padaryti, strategija keičiasi.“
„Delfi“, pabrėžė įmonės direktorius, ir toliau dirbs masinei auditorijai. „Mums svarbus yra masinis vartotojas ir jų įsitraukimas. Taikomės ir į tam tikras nišas. Pradedame eiti skirtingomis kryptimis“, – sakė jis.
T.Balžekas sakė, kad ryškėjantys skirtumai tarp portalų yra naudingi: „Delfi“ eina platesniu keliu – geltonesniu. Mes einame stipresnio ir kokybiškesnio įvaizdžio keliu. Neisime klikų keliu. Kuo toliau, tuo labiau kokybė yra svarbi. Toliau eisime šiuo keliu. Tikimės, kad būsime įdomiausi, inovatyviausi ir su geriausiu turiniu.“
Naujiena reikalaujantiems gero turinio nemokamai
V.Benokraitis ypač kritikavo 15min sprendimą atsisakyti anoniminių komentarų – tai esą apriboja skaitytojus, ir „Delfi“ skaitytojai nesuprastų, jeigu portalas vieną dieną tiesiog išjungtų anoniminio komentavimo galimybę.
„Kodėl mes nenorime leisti žmonėms leisti diskutuoti tokia forma? Nueikite ir paskaitykite, kokia tai yra pykčio, patyčių ir nepraustaburnių erdvė. Ten dirba propagandistai, viešųjų ryšių agentūros, tai yra žmonės, kurie nori, kad jūs vienaip ar kitaip mąstytumėt“, – sakė T.Balžekas.
Bijančius, kad žiniasklaida ateityje prastės, jis ramino, kad žurnalistika buvo ir bus reikalinga, todėl ir turinys, esant reikliems vartotojams, tik gerės.
Tiesa, jis sukritikavo tuos, kurie nori geros žiniasklaidos nemokamai – žmones, naudojančius reklamos blokavimo programėles.
„Vartotojas turės dvi galimybes – atsisakyti adblockerių arba sumokėti eurą per mėnesį. Skaityti nemokamai ir nematyti reklamos, kuri yra pagrindinės mūsų pajamos, galimybės nebus. Tai yra sąžiningas būdas. Mes dirbame, o apie 20 proc. vartotojų naudojasi mūsų turiniu, bet nenori matyti mūsų transliuojamos reklamos. Tokie vartotojai, kurie pasirinks nematyti reklamos, bet nenorės sumokėti simbolinio 1 euro per mėnesį, galės peržiūrėti antraštes, bet skaityti tekstų negalės. Visi kiti, kurie nenaudoja adblockerių, gerą mūsų turinį ir toliau galės skaityti nemokamai“, – sakė 15min direktorius.
V.Benokraitis, kalbėdamas apie žiniasklaidos pokyčius, aiškino, kad jaučia vis didesnį vizualinio turinio poreikį iš skaitytojų – jiems patinka videomedžiagos, infografikai ir pan.