Paprastas procesas
SMS mokėjimai supaprastina ir palengvina atsiskaitymo procesą – pirkėjui nereikia galvoti apie elektroninės bankininkystės prisijungimo kodus ir ilgą mokėjimo procedūrą, pildant informacinius laukelius. Mokėjimas SMS žinutėmis – itin paprastas: perkančiajam tereikia nusiųsti pardavėjo pateiktą raktažodį specialiu trumpuoju numeriu ir atsiskaitymas jau įvykdytas. Atsiskaitymo suma yra nuskaičiuojama nuo iš anksto apmokėtos mobiliojo ryšio kortelės ar yra pridedama prie mobiliojo ryšio operatoriaus mėnesio gale klientui išrašomos sąskaitos. Tai vienas iš mokėjimo būdų atsiskaitymo patogumu nenusileidžiantis mokėjimams kortelėmis, mobiliosiomis piniginėmis, grynaisiais ar kitokiais būdais.
Tikriausiai ne vienas esate susidūręs su SMS mokėjimais naršydami internete. Lietuvoje šis atsiskaitymo būdas dažniausiai taikomas virtualioms prekėms ir paslaugoms: internetinių žaidimų kreditams, skelbimų užsakymams, radijo laidų žaidimams ir pan. Didžiųjų Lietuvos miestų gyventojai SMS žinutėmis gali atsiskaityti už automobilio statymą. Vilniuje taip pat atsirado galimybė už automobilių stovėjimą atsiskaityti ir kitu mobiliuoju būdu – per m.Parking programėlę. Vienas iš įdomesnių SMS atsiskaitymų pavyzdžių Lietuvoje – Vilniaus oro uosto paslauga skubantiems. Asmenys, norintys aplenkti keleivių patikros eilę, gali išsiųsti 4,34 Eur kainuojančią SMS ir taip įsigyti greitosios patikros teisę.
SMS žinutėmis taip pat gali būti atliekami ir prenumeratiniai mokėjimai. Šis funkcionalumas leidžia periodiškai, pavyzdžiui, kas mėnesį, iš kliento mobiliosios sąskaitos, nuskaityti tam tikrą pinigų sumą. SMS prenumerata paprasta periodiškai atsiskaityti už skelbimų talpinimą, jų galiojimo pratęsimą ar narystę tam tikrose svetainėse ir pan.
Mobiliaisiais mokėjimais naudojasi apie 3 milijardai žmonių pasaulyje. Itin paprastas SMS atsiskaitymas padeda pritraukti tuos klientus, kurie neturi galimybių ar nemoka naudotis kitomis atsiskaitymo priemonėmis, yra linkę neatlikti apmokėjimo iki galo, jei veiksmas pernelyg sudėtingas, ar dėl ne pirmo būtinumo prekių įsigijimo nėra linkę atlikti sudėtingų finansinių operacijų. Paprastas atsiskaitymas lemia didesnį spontaniškų pirkimų kiekį, mat klientas ne tik išleidžia nedideles sumas, kurias dažniausiai sumoka ne iš karto, o mėnesio pabaigoje, bet ir nemato savo lėšų likučio. Tokių klientų nepritraukia kiti mokėjimo būdai, todėl tai didina SMS mokėjimų patrauklumą.
Naudingiausia – derinti su kitais mokėjimo būdais
Norintys įsidiegti SMS įmokų surinkimo būdą, turėtų ne tik pasirūpinti programine įranga, techninės priežiūros centru, sutartimis su visais šalyje veikiančiais mobiliojo ryšio operatoriais, kurie nėra linkę sudarinėti pavienių sutarčių dėl mažų atsiskaitymų apimčių, pasirūpinti trumpaisiais numeriais, kurių skaičius yra ribotas bei daugybe kitų dalykų. Bene didžiausias minusas – mėnesiniai operatorių taikomi mokesčiai, dėl kurių nedideliems rinkos žaidėjams tiesiog neapsimoka padidinto tarifo SMS žinučių mokėjimų įsidiegti patiems. Dėl šių priežasčių dažniausiai naudojamasi jau paruoštomis sistemomis. Lietuvoje, be daugybės kitų įmokų surinkimo būdų, SMS mokėjimų paslaugą teikia atsiskaitymų sistema „Paysera“.
„Paysera“ SMS mokėjimai veikia daugiau nei 55 pasaulio šalyse, pradedant Lietuva, baigiant Jungtiniais Arabų Emyratais. „Paysera“, klientams pageidaujant, noriai plečia šalių, kur dabar teikiama ši paslauga, sąrašą. Galima rinkti įmokas iki 10 Eur. Išmokamas procentas nuo kliento sumokamos sumos Lietuvoje jis prasideda nuo 50,7 proc., o, priklausomai nuo aplinkybių, gali būti ir dar didesnis. „Paysera“ klientams patogu dar ir dėl to, jog SMS mokėjimai yra toli gražu ne vienintelis įmokų surinkimo būdas, kurį galima rinktis šioje sistemoje. Pardavėjams nesunku suderinti kelis skirtingus įmokų surinkimo būdus ir taip suteikti savo klientams didesnį pasirinkimą. „Paysera“ SMS įmokų surinkimo būdu naudojasi tokios svetainės, kaip draugas.lt, renkantis įmokas už žaidimus.
Skirtingose šalyse – skirtingos sąlygos
Kai kuriems pardavėjams nepatogu tai, jog SMS būdu surenkamos įmokos neleidžia kliento sumokėtais pinigais naudotis iš karto. Pardavėjas lėšas gauna jau susumuotas ir tik tada, kai klientas apmoka savo mobiliojo ryšio sąskaitas.
Lietuvos ir daugelio kitų Europos šalių mobilieji operatoriai už SMS mokėjimus ima labai didelį komisinį mokestį. Jis siekia nuo 20 iki 50 proc. pajamų. Taip yra todėl, kad išankstinio mokėjimo kortelių papildymas operatoriui dažnai kainuoja net ir 20 proc. nuo papildytos sumos. Vadinasi, klientui perkant ne operatoriaus paslaugas, realių pinigų pas operatorių lieka ne daugiau nei 80 proc. to, ką klientas mato savo mobiliojo ryšio operatoriaus sąskaitoje. Daug geresnė situacija yra, kai klientas moka bankiniu pervedimu ir mobilaus operatoriaus sąskaitos papildymas kainuoja kur kas mažiau – iki 3 proc. Tačiau visi pinigai susimaišo ir operatoriais šiuo metu negali atskirti, kiek tiksliai yra papildytos abonentų sąskaitos. Dėl šios priežasties tenka taikyti didžiausią komisinį mokestį, kai klientas moką už trečiųjų šalių paslaugas.
Kitokia situacija yra susiklosčiusi daugelyje Azijos ir Afrikos valstybių, kur SMS mokėjimai yra ypač populiarūs. Čia operatoriai sumoka paslaugos teikėjui daug didesnę pajamų dalį. Ji siekia net 80-90 proc., o kai kuriose šalyse, pavyzdžiui, Pietų Korėjoje, net iki 97 proc. Dėl šios priežasties SMS mokėjimai šioje šalyje yra labai paplitę, todėl dažnai yra naudojami ir labiau kasdieniams veiksmams, pavyzdžiui, picos užsakymui. Tiesa, kai kuriose skurdžiose Afrikos ar Azijos šalyse SMS mokėjimai yra populiarūs labiau dėl to, jog tai paprasčiausias atsiskaitymo būdas, kuriam net nereikia išmaniojo telefono ar kompiuterio, ko skurdžiai gyvenantys žmonės dažnai neturi.
Nors įmokų surinkimo tendencijos greitai keičiasi, atsiranda vis daugiau modernesnių mokėjimo būdų, SMS atsiskaitymai vis tiek išlieka tam tikrų specifinių rinkų atsiskaitymo lyderiais. Tokį mokėjimo būdą siūlantiems pardavėjams, tai tik dar vienas pranašumas, mat kuo daugiau atsiskaitymo būdų pateikiama klientui, tuo didesnė tikimybė, jog jis pirkimą atliks iki galo. Būtent todėl SMS atsiskaitymai, dar ilgai išlaikys tam tikrą dalį mokėjimų rinkos.
„Paysera“ straipsnių ciklo tęsinį skaitykite kitą savaitę. Prieš tai buvusį ciklo straipsnį skaitykite čia.