Kaip veikia partnerystės (affiliate) programos ir kiek jose galima uždirbti?

Papildomo uždarbio ieškantys asmenys dažniausiai dairosi nesudėtingų darbų, kuriuos galima atlikti namuose, turint tik kompiuterį ir interneto ryšį. Patogu ir paprasta, jei gaunamos pasyvios pajamos, dėl kurių nereikia atlikti nuolatinių veiksmų.
Partnerystės programos veikimas
Partnerystės programos veikimas / Autorių nuotr.

Tokias pajamas neša įvairios partnerystės arba rekomendacijų (affiliate) programos. Kol kas jos Lietuvoje nėra labai populiarios, tačiau vakaruose sulaukia didelio susidomėjimo. Kaip veikia šios programos ir kaip galima iš to uždirbti?

Prekes parduodantys ar paslaugas teikiantys rinkos dalyviai asmeniui, norinčiam prisidėti populiarinant tas prekes, paslaugas ar pačią įmonę, bei už tai gauti atlygį, suteikia specialią nuorodą. Kiekvieną kartą, kai per šią nuorodą atkeliauja naujas klientas ir atlieka tam tikrus veiksmus, kurie būtini priklausomai nuo programos tipo, rekomendavusiam partneriui sumokami sutarti komisiniai.

Partnerystės programomis dažniausiai naudojasi asmenys, turintys savo tinklalapius ar rašantys tinklaraščius. Jie suteiktas nukreipimo nuorodas patalpina savo puslapyje. Dažniausiai apie tai parašomas ir įdomus straipsnis ar tinklaraščio įrašas, o nuorodos talpinamos tekste. Taip skaitytojas yra sudominamas ir yra linkęs dažniau pasirinkti partnerio paslaugas. Tai ypač naudinga tiems puslapių savininkams, kurie turi plačią skaitytojų auditoriją, kuri jais pasitiki, todėl rekomendacijomis dažnai naudojasi. Visai sėkmingai užsidirbti iš affiliate programų gali įvairūs žymūs žmonės, pavyzdžiui, dainininkai ar kiti visuomenės veikėjai, turintys didžiulius jais pasitikinčių gerbėjų būrius.

Atlygis už rekomendacijas gali būti skirtingas. Vieni moka tiesiog už paspaudimą ant programoje dalyvaujančio asmens pateiktos nuorodos. Kiti – už kiekvieną užsiregistravusį klientą arba tik už tą,  kuris atliko tam tikrą veiksmą, pavyzdžiui, atsisiuntė bandomąją versiją ir pan. Treti programos dalyviams moka tam tikrą procentą už pardavimus – jei atvestas klientas nusiperka prekę ar paslaugą, tam tikra dalis pardavėjo uždirbto pelno keliauja rekomendavusiam partneriui. Viena populiariausių pastarąja išmokėjimo sistema besinaudojanti rekomendacijų programa – „Amazon Associates“, kur galima sulaukti iki 15 proc. atlygio už kiekvieno atvesto kliento atneštą pelną. Rekomendacijų programomis naudotis siūlo ne tik „Amazon“, partnerystės programą pradėjusi įgyvendinti beveik prieš dvidešimtmetį, bet ir tokie gigantai, kaip „Google“, „Apple“ ar „eBay“.

Bet kuriuo atveju, laimi abi pusės – daugiau klientų sulaukia įmonės, parduodančios prekes ar paslaugas, daugiau uždirba ir rekomendavę asmenys. Toks reklamos būdas įmonėms yra pakankamai parankus, mat kainuoja sąlyginai nedaug, o sumokama tik už realiai gautą naudą – atvestą klientą.

Dar vienas tokių programų pranašumas – norint pradėti jose dalyvauti nereikia jokio pradinio įnašo, todėl nerizikuojama savomis lėšomis.

Kaip išsirinkti?

Žmonėms dažnai vis dar atrodo paini pati partnerystės programų sistema, dvejojama, kurią programą pasirinkti, kad netektų nusivilti. Rekomenduojama atidžiai rinktis įmones, su kuriomis norite bendradarbiauti. Reikėtų atkreipti dėmesį į įmonės žinomumą ir patikimumą, pasidomėti atsiliepimais. Nerekomenduojama rinktis įmonių žadančių netikėtai didelį atlygį ir itin mažas laiko sąnaudas. Taip pat pasitikėjimo neturėtų kelti tie, kuri prieš pradedant bendradarbiauti reikalauja įsigyti mokamas instrukcijas, apmokymus ir pan.

Egzistuoja ir nemažai affiliate programose padedančių dalyvauti tarpininkų, kurie jungia daugybę partnerystės programų į vieną tinklą, padeda lengvai suskaičiuoti ir sekti savo uždarbį, todėl naudojimasis jų paslaugomis taip pat gali praversti siekiant apsisaugoti nuo nesąžiningo požiūrio į rekomendacijų programų dalyvius. Be to, nereikia registruotis keliose programose iš naujo ir iš naujo – užtenka vienos registracijos partnerystės programų tinkle. Vieni populiaresnių tokių puslapių – „Affiliate Window“, ShareAsale“, „CJ Affiliate“ ir kiti.

Autorių nuotr./Pinigai
Autorių nuotr./Pinigai

Populiarėja ir Lietuvoje

Lietuvoje aktyvūs internautai jau seniai žino apie rekomendacijų programas ir neretai panašiais pagrindais darbuojasi bendradarbiaudami su įvairiomis užsienio bendrovėmis. Tiesa, tokia situacija nėra labai palanki lietuviams, mat mūsų šalies gyventojai tikrai kur kas rečiau įsigyja užsienio įmonių siūlomas prekes ar paslaugas, todėl ir surinkti gausų klientų būrį, kuris neštų pajamas, yra pakankamai sunku.

Tiesa, pastaruoju metu ir lietuvių įmonės ėmėsi išbandyti partnerystės programų nešamą naudą. Tokias programas siūlo nemažai elektroninių parduotuvių ar įvairių paslaugų teikėjų. Tereikia išsirinkti patikimiausią. Rekomenduojama rinktis ne tik pagal tai, koks užmokestis siūlomas programos dalyviams, bet ir atkreipti dėmesį, ar paslauga arba produktas bus įdomus lankytojui ir ar jis pasinaudos rekomendacija. Tik taip galėsite užsitikrinti, kad jūsų atvesti klientai registruosis ir tikrai naudosis pasiūlymu.

Dalyvauti affiliate programoje siūlo ir tarptautinė mokėjimų sistema „Paysera“, savo pagalbininkams pasiruošusi sumokėti 10 proc. nuo atvestų aktyvių klientų sugeneruoto pelno.

„Paysera“ klientai, norintys dalyvauti partnerystės programoje, gauna unikalią nuorodą naujiems klientams registruoti. Šią nuorodą galima patalpinti savo puslapyje arba tiesiog nusiųsti savo draugams. Jei per šią nuorodą užsiregistruos „Paysera“ sistemoje ir pradės vykdyti finansines operacijas, jūs gausite 10 proc. nuo „Paysera“ uždarbio.

Suma, kurią galima užsidirbti, visiškai priklauso nuo rezultatų – kuo daugiau žmonių prisijungs per tavo pateiktą nuorodą ir kuo dažniau „Paysera“ paslaugomis naudojamasi, tuo daugiau uždirbama. Komisiniams nėra taikomi jokie limitai, o programos galiojimas taip pat neribotas. Tai išskiria „Paysera“ partnerystės programą iš kitų, kuriose dažniausiai už atvestą klientą sumokamas fiksuotas vienkartinis mokestis. „Paysera“ partneriai, atvedę klientą, pajamas gauna visą laiką, kol jų atvestas klientas naudojasi paslaugomis. Kadangi fiziniams „Paysera“ klientams daugelis paslaugų yra nemokamos ar kainuoja labai nedaug, partnerių programoje dalyvaujantiems asmenims labiausiai apsimoka paslaugas rekomenduoti įmonėms. Tai užtikrins ilgalaikes pajamas, dėl kurių reikės pasistengti tik vieną kartą.

Išbandyti partnerystės programas paprasta ir kainuoja tik laiką, skirtą išsiaiškinti veikimo niuansus, o atnešta nauda gali maloniai nustebinti, todėl jas išbandyti verta kiekvienam, turinčiam šiek tiek laisvo laiko.

„Paysera“ straipsnių ciklo tęsinį skaitykite kitą savaitę. Prieš tai buvusį ciklo straipsnį skaitykite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis