Vienas šio dokumento akcentų – išanalizuoti galimybes įgyvendinti povandeninio tunelio tarp Talino ir Helsinkio statybos projektą, pranešė Estijos ekonomikos ministerijos atstovas spaudai.
Projekto studiją atlikusių Suomijos, Švedijos ir Estijos ekspertų manymu, povandeninis tunelis tarp Talino ir Helsinkio atsipirktų su sąlyga, jeigu per jį eitų „Rail Baltica“.
Povandeniniu tuneliu kursuotų tiek krovininiai, tiek ir keleiviniai traukiniai, tačiau pagrindiniai krovinių srautai ir toliau būtų gabenami laivais.
Ekspertai paskaičiavo, jog kelionė traukiniu į vieną pusę truktų maždaug pusvalandį, bilietas kainuotų 36 eurus. Keleivių srautas per metus gali siekti 11 mln. žmonių.
Ataskaitoje teigiama, jog preliminarios 9-13 mlrd. eurų vertės tunelis būtų rentabilus, jei 40-50 proc. išlaidų padengtų Europos Sąjunga ir abi valstybės – Estija ir Suomija, o paskolos būtų grąžinamos per 35-40 metų. Projektas galėtų būti įgyvendintas ne anksčiau 2030-ųjų.
Studijos autoriai pabrėžė, jog projektas padėtų išspręsti transporto koridoriaus nuo Arkties vandenyno iki Viduržemio jūros per Baltijos ir Rytų bei Vidurio Europos šalis „butelio kaklelio“ problemą.