Kaip teigiama pranešime, savivaldybė „pasiryžusi remti bendradarbiavimo (dalijimosi) ekonomiką, įtraukdama visas suinteresuotas institucijas ir vilniečius“. Abi šalys taip pat susitarė nuolat palaikyti dialogą ir drauge ieškoti geriausios reguliavimo praktikos, kuri reglamentuotų dalijimąsi automobiliais ir kelione.
Bus nauja paslaugų kokybė?
„Vilniuje turi atsirasti nauja paslaugų kokybė, o Vilnius – tapti išmaniuoju miestu. Mes norime gero ir greito aptarnavimo, dalijimosi automobiliais paslaugų, mažėjančių transporto spūsčių. „Uber“ galėtų tapti alternatyva tradicinėms taksi paslaugoms sostinėje ir būti naudinga tiek vairuotojams, tiek keleiviams, tiek Vilniaus svečiams“, – pareiškė Vilniaus meras R.Šimašius.
JAV San Fransiske veiklą pradėjusi bendrovė „Uber“ kuria ir prižiūri programėlę, kuri leidžia išsikviesti laisvai samdomą vairuotoją su jo asmeniniu automobiliu. Vietoje tradicinio taksometro tokiuose automobiliuose kelionės kainą apskaičiuoja „Uber“ programėlė pagal palydovinės navigacijos duomenis. Bendrovė tikina kruopščiai atrenkanti vairuotojus siekdama užtikrinti maksimalų keleivių ir eismo saugumą.
2009 m. San Franciske įkurta bendrovė šiuo metu veikia daugiau nei 300 pasaulio miestų 58 šalyse. Bendrovė Lietuvoje įsikūrė pernai, įsteigusi „Uber Lithuania Software and Development“ padalinį. Estijoje „Uber“ pradėjo veikti šių metų gegužę.
Taksi bendrovės prognozuoja chaosą
Tačiau sostinės taksistai tokia perspektyva nesužavėti. Kaip 15min.lt sakė Taksi paslaugų tiekėjų asociacijos prezidentas Ričardas Kriukovas, naujoji paslauga sukels paprasčiausio chaoso į dabar sustyguotą keleivių vežimo sistemą. Esą tokia paslauga gali pradėti keisti ne tik įprastą taksi paslaugą, bet ir susisiekimą reguliariuoju transportu.
Jeigu padarytų, kad aplinka tiktų jiems, tokių uberių atsirastų iš karto 15, nes tuo pačiu principu galima daryti „Uber Vilnius–Kaunas“ ir prie stoties renku keleivius, – kalbėjo R.Kriukovas.
„O kas uždraus kam nors paleisti mikroautobusą, sukūrus programėlę, kuris keleivius veš, tarkim, iš Vilniaus ar Kauno? Arba iš Stoties į Santariškes. Juk jeigu gali tokie tariami taksi važinėti, gali ir maršrutai būti – susimokėjai eurą ar kelis telefonu ir viskas“, – teigė R.Kriukovas.
Asociacijos prezidentas net išreiškė abejonę, ar tikrai ši paslauga Lietuvoje atsiras, nes norint ją įdiegti, R.Kriukovo teigimu, reikia keisti nemažai teisės aktų ir Transporto kodeksą. „Jeigu padarytų, kad aplinka tiktų jiems, tokių uberių atsirastų iš karto 15, nes tuo pačiu principu galima daryti „Uber Vilnius-Kaunas“ ir prie stoties renku keleivius“, – kalbėjo R.Kriukovas.
Pasak R.Kriukovo, tai būtų anarchija – be taksometrų ir kasos aparatų. „Jeigu tai priims, legalių taksi liks tik simboliškai, koks 10 proc. iš esančių Vilniaus mieste, o visi kiti užsirašys „Uber“ ir važinės be nieko“, – įspėjo asociacijos vadovas.
Dėl „Uber“ veiklos šiemet vyko dideli taksi vairuotojų protestai Vokietijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Danijoje, Didžiojoje Britanijoje, taip pat Kolumbijoje, Kinijoje. Mobili aplikacija dėl nesąžiningos konkurencijos ir trūkstamų leidimų buvo uždrausta Ispanijoje, dėl incidentų su keleiviais – Indijos sostinėje Delyje.