„Jei kas nors išjungia jūsų žibintus, kai važiuojate naktį, tai tampa pavojinga. Padėtis Baltijos regione prie Rusijos sienų dabar tampa pernelyg pavojinga, kad ją būtų galima ignoruoti“, – leidiniui sakė Lietuvos užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis.
Estijos užsienio reikalų ministras Margusas Tsahkna pridūrė, kad Baltijos šalys GPS signalų slopinimą laiko „hibridine Rusijos Federacijos ataka“, keliančia pavojų jų piliečiams. „Mes būtinai aptarsime tai su savo sąjungininkais“, – pridūrė jis.
Latvijos užsienio reikalų ministrė Baiba Bražė pridūrė, kad Baltijos šalys „rimtai vertina incidentus“ su GPS ir šiuo klausimu „palaiko ryšius su kolegomis iš kitų valstybių“.
Ekspertų skaičiavimais, pastaraisiais mėnesiais dėl GPS trikdžių nukentėjo dešimtys tūkstančių civilinių skrydžių. Visų pirma balandžio 25 ir 26 d. du „Finnair“ lėktuvai, skridę iš Helsinkio į Tartu, dėl GPS trikdžių buvo priversti grįžti į išvykimo oro uostą.
„Financial Times“ kalbintas aukšto rango pareigūnas užsiminė, kad Rusija gali trikdyti GPS signalus, siekdama apsaugoti Kaliningradą nuo galimų Ukrainos dronų atakų.
Kovo mėn.esį laikraštis „The Times“ pranešė, kad Rusija galėjo trikdyti GPS signalą Didžiosios Britanijos karališkųjų oro pajėgų lėktuve, kuriame buvo gynybos sekretorius Grantas Shappsas, grįžtantis iš Lenkijos į Jungtinę Karalystę. Pasak žurnalistų, lėktuvui „Dassault 900LX Falcon“ skrendant virš Baltijos jūros netoli Kaliningrado srities apie 30 minučių nebuvo GPS signalo.
Nuo praėjusių metų rugpjūčio apie 46 tūkst. virš Baltijos jūros skridusių lėktuvų susidūrė su GPS signalų trikdžiais. Ekspertai daugeliu atvejų radijo trukdžių atsiradimą aiškina Rusijos kariuomenės veiksmais.