Naktiniai autobusai po Vilnių važinėja penkiais maršrutais, juos aptarnauja 12 transporto priemonių. Šie autobusai kursuoja naktimis iš penktadienio į šeštadienį ir iš šeštadienio į sekmadienį. Per vieną naktį jie nuvažiuoja 830 kilometrų.
Reikėtų dvigubai tiek
„Iš penktadienio į šeštadienį naktiniais autobusais pasinaudojo 554 keleiviai, iš šeštadienio į sekmadienį – 579. Jeigu žiūrėtume į pajamas, tai 499 eurai gauti pirmą naktį, 495 eurai – antrąją naktį. Keleivių srautai dar nėra tokie, kad mums šie maršrutai atsipirktų, bet tikimės, kad netrukus grįš studentai į Vilnių, nes dabar turbūt jų Palangoje daugiau nei Vilniuje. Ruduo parodys, bet mes esame optimistiškai nusiteikę. Mums reikėtų, kad per naktį važiuotų 1000-1200 keleivių. Manyčiau, kad tai visai realu“, – kalbėjo VVT eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas.
„Susisiekimo paslaugų“ laikinoji vadovė Modesta Gusarovienė taip pat tvirtina, kad naktinių autobusų startas buvęs sklandus, po miestą važinėjo autobusai su įmontuotomis vaizdo kameromis ir keleivių skaičiavimo sistema.
101N autobusas važiuoja iš Saulėtekio Žygimantų gatve, Savanorių ir Laisvės prospektais į Fabijoniškes. 102N – iš Pilaitės per Žvėryną, Žygimantų ir Maironio gatves į Stotį. 103N skirtas susisiekimui tarp Santariškių (per Didlaukio, Kalvarijų, Pylimo gatves ir Stotį) ir Gerosios Vilties stotelės. 104 N autobusas važinėja iš Ateities gatvės per Žirmūnų ir Pylimo gatves į Naujininkus, o 105N maršrutas sujungė Pašilaičius per Šeškinę, Konstitucijos prospektą, Žygimantų gatvę su Polocko stotele.
Populiariausia – į Saulėtekį
Mums reikėtų, kad per naktį važiuotų 1000-1200 keleivių. Manyčiau, kad tai visai realu, – sakė Rimantas Markauskas.
Populiariausi pirmąjį darbo savaitgalį buvo 101N, 104N, 105N maršrutai. „Kaip ir tikėtasi, naktinis transportas populiariausias tarp jaunimo, o atsiliepimai apie naktinį transportą ir jo organizavimą Vilniaus mieste teigiami ir palankūs. Prasidėjus mokslo metams naktinio transporto autobusai keleivių perveš daugiau“, – įsitikinusi M.Gusarovienė.
Tačiau ne visi naktiniais autobusais patenkinti. Štai Darbo partijos Vilniaus miesto skyriaus pirmininkas Giedrius Mozūraitis tvirtina pats išbandęs kelionę naktiniu autobusu ir jo įspūdžiai kitokie, nei skelbiama viešai.
„Šeštadienio vakaras, tiksliau naktis, Žaliojo tilto stotelėje laukiu autobuso, aplink nė vieno keleivio, autobusas turi atvykti 23:52, tokią informaciją aptikau internete, nes informacinėse lentose, kurios yra stotelėse, deja, jokios informacijos nebuvo. 00:14 – autobuso vis dar nėra, laukiu kito.
Ateina du jaunuoliai, žiūri į informacinę lentą, kurioje nulis informacijos, tada kreipiasi į mane, gal aš žinau, ar tie naktiniai autobusai važiuos, atsakau, kad tikiuosi, jog važiuos. Deja, jaunimui kantrybės nepakako – išsikvietė taksi.
Už dešimties minučių sulaukiau autobuso, jis atvyko be keleivių. Iš vairuotojo nusipirkau bilietėlį, nes, kaip žinote, nuolatinis viešojo transporto bilietas negalioja (KODĖL?), pradėjome pokalbį, jis nuogąstavo, kad darbuotojų niekas neinformavo, kaip bus su atlyginimu, juk darbas naktinis, turėtų mokėti daugiau“, – įspūdžiais po pirmosios kelionės naktiniu autobusu dalijosi G.Mozūraitis.
Abejoja nauda
Šiuo metu „Vilniaus viešojo transporto“ įmonė skęsta skolose. Ar tai bandymas gelbėti šią įmonę nuo skolų? – klausė G.Mozūraitis.
Jo teigimu, informacijos apie naktinių autobusų darbą irgi trūksta – informacinėse lentose apie tai nieko nerašoma. O esą ir maršrutai sudaryti taip, kad kai kurie miesto rajonai diskriminuojami. Tad G.Mozūraitis kelia klausimą, ar iš viso šitos kažkada nepasiteisinusios naujovės Vilniui reikia.
„Šiuo metu „Vilniaus viešojo transporto“ įmonė skęsta skolose. Ar tai bandymas gelbėti šią įmonę nuo skolų? Jei taip, sakyčiau, mažų mažiausiai jis yra nepasvertas ir labai skubotas. Apie tai, kad sprendimas yra skubotas, byloja jau vien tai, kad informacinės lentos yra tuščios“, – tikina Darbo partijos atstovas.
M.Gusarovienė nesutinka, kad informacijos apie naktinius maršrutus trūko: „Naktinių maršrutų viešinimas buvo ypatingai didelio masto: jau nesuskaičiuoju, kiek buvo radijo interviu, pranešimų spaudai, socialiniuose tinkluose banerių, vaizdinės reklamos miesto stenduose ir viešojo transporto stotelėse, informacinėse švieslentėse, internetiniuose puslapiuose, garsinių pranešimų visose viešojo transporto priemonėse ir t.t. Mano manymu, kam tai aktualu, tikrai sužinojo, o dar ne vėlu ir sužinoti, nes viešinimo kampanijos vyks dar ilgai.“
Atsisakyta per ekonominę krizę
R.Markauskas tuo tarpu tvirtina, kad tikimasi išvengti didelių nuostolių šioje srityje, nes ir prieš kelerius metus, kai naktiniai autobusai pirmą kartą išriedėjo į miesto gatves, jų atsisakyti privertė ekonominė krizė.
„Kai 2006-2007 metais važinėjo naktiniai autobusai, keleivių buvo. Tik kai krizė prasidėjo, reikėjo visiems taupyti, susiveržti diržus, todėl ir reikėjo spręsti – ar vežam darbuotojus iš darbo ir į darbą, ar vežam naktinėtojus. Taip ir išėjo, kad uždarėme tuos maršrutus ir dieniniuose taupėme“, – aiškino R.Markauskas.
Kai 2006-2007 metais važinėjo naktiniai autobusai, keleivių buvo. Tik kai krizė prasidėjo, reikėjo visiems taupyti, susiveržti diržus, todėl ir reikėjo spręsti – ar vežam darbuotojus iš darbo ir į darbą, ar vežam naktinėtojus, – aiškino R.Markauskas.
Po kokio mėnesio VVT ketina peržiūrėti, kurie maršrutai labiausiai pasiteisino, kur galima leisti mažesnius autobusus ir pan.
VVT eksploatacijos direktorius taip pat paneigė, kad vairuotojai nebuvo informuoti apie laukiantį darbą naktimis. Vairuotojams šalia dieninio atlygio pagal Darbo kodeksą priklauso 50 proc. priemoka, bet esą jie gauna šiek tiek mažiau – apie 30 proc. didesnį atlyginimą ir 10 proc. nuo parduotų bilietų kiekio. Naktimis galioja tik iš vairuotojo pirkti bilietai, tad vairuotojai čia uždirba sau priemoką.
Bilietas važiuoti naktiniu autobusu kainuoja 1 eurą.