Naujas Vilniaus planas: troleibusus ketina ne laidoti, o pirkti ir gaminti naujus

Vilniaus troleibusai laidojami jau ne vienerius metus. Vis pasigirsta kalbų, kad tuoj jų nebeliks gatvėse, nors infrastruktūra sukurta, jie ekologiški, o alternatyvos nematyti. Miesto vadovas Remigijus Šimašius tikina, kad kalbos apie troleibusų laidotuves neturi pagrindo, jų kaip tik ketinama įsigyti, nes jie kur kas pigesni nei elektriniai autobusai. Be to, galbūt ir bus gaminami čia pat.
Troleibusas
Troleibusas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Riedės 150 naujų autobusų

Sostinės gatvėmis po poros metų turėtų važinėti apie 150 naujų autobusų. Šis planas virs realybe, jeigu Vilniaus taryba pritars klausimui dėl įpareigojimo UAB „Vilniaus viešasis transportas“ atnaujinti viešojo transporto priemonių parką. Pagal šią programą ir ketinama vykdyti „naujų žemagrindžių miesto tipo autobusų viešąjį pirkimą, sandorį apmokant veiklos nuomos būdu“.

Šis projektas tarybos posėdyje nebuvo patvirtintas, nes politikams iškilo daug klausimų, todėl svarstyme padaryta pertrauka iki kito posėdžio. Baigdamas posėdį meras Remigijus Šimašius teigė, kad kitą teks surengti anksčiau, nei buvo planuojama anksčiau ir būtent dėl sprendimo apie autobusų pirkimą. Tad užkulisiuose buvo kuždamasi, kad skubama būtent dėl autobusų įsigijimo.

„Kol bus paskelbtas konkursas, kol ras jo nugalėtojus, praeis konkurso rezultatų apskundimo laikas, laimėjusi bendrovė pradės autobusus gaminti, kol pagamins, praeis ne vienas mėnuo ir net metai. Todėl liberalai skubinasi – jeigu dabar paskelbtų viešuosius pirkimus, kaip tik spėtų gauti naujus autobusus prieš kitus savivaldos rinkimus“, – kalbėjo vienas Vilniaus tarybos politikas, nenorėjęs viešinti savo pavardės.

Planuoja ir troleibusus

Vilniaus meras R.Šimašius tvirtina, kad vienu metu įsigyti tiek daug naujų autobusų siekiama tikslingai – kad kuo daugiau viešuoju transportu besinaudojančių vilniečių ir miesto svečių pradėtų važinėti patogiai ir komfortiškai.

Yra numatoma skirti europinių lėšų būtent troleibusų įsigijimui – bent 15 mln. eurų europinių pinigų.

Bet tiek naujų autobusų visai nereiškia, kad troleibusai pradės nykti. „Tai nėra jokiu būdu troleibusų laidojimas, nes yra numatoma skirti europinių lėšų būtent troleibusų įsigijimui – bent 15 mln. eurų europinių pinigų per Susisiekimo ministeriją. Šie pinigai būtų naudojami elektriniam transportui, greičiausia – troleibusams, nes jų kaina prieinamesnė palyginti su elektriniais autobusais“, – kalbėjo meras.

Kokius troleibusus ir kada pirks, dar nėra žinoma. Pasak mero, per anksti ieškoti, kur įsigyti, kai dar iki galo nenuspręsta, ar pati įmonė „Vilniaus viešasis transportas“ negalėtų jų surinkinėti. Situacija analizuojama, kalbamasi su galimais partneriais.

„Vilniaus viešasis transportas“ nagrinėja visas galimybes pačioje įmonėje surinkti troleibusus. Būtų netikslinga pirkti troleibusus, kai nėra dar atsakytas klausimas, galbūt ekonomiškai apsimoka tuos troleibusus surinkti čia, vietoje. Tad troleibusų laidojimo šiandien nenumatome, o kaip bus ateityje – priklausys nuo įvairių sprendimų. Aš labai tikiuosi, kad troleibusai gyvuos ir gal net surinkti Vilniuje“, – kalbėjo meras.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Troleibusas „Amber Vilnis 12ac“
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Troleibusas „Amber Vilnis 12ac“

Lietuviškas troleibusas „Amber“

„Vilniaus viešasis transportas“ turi 188 nuolat važiuojančius troleibusus, o jų amžiaus vidurkis – 21,6 metai.

Tai nebūtų pirmieji Vilniuje surinkti troleibusai. Dar 2012-ųjų sausį į miesto gatves išriedėjo pirmieji lietuviškieji „Amber Vilnis 12 AC“. Tuomet skelbta, kad sumontuoti vieną tokį troleibusą užtrunka vos 15 dienų, o jis kainuoja bent trečdaliu pigiau nei bet kuris kitas naujas troleibusas – 750 tūkst. Lt (217 tūkst. eurų).

Kur kas prabangesnis buvo, palyginti su kitais tuo metu važinėjusiais, lietuviškųjų troleibusų salonas, jame – 32 sėdimos ir 70 stovimų vietų. Langai buvo įrengti dideli ir kiek pritemdyti, kad saulė nekepintų. Kėdės – gražios ir patogios, su nulenkiamais porankiais.

Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ turi 188 nuolat važiuojančius troleibusus, o jų amžiaus vidurkis – 21,6 metai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis