„Sostinės Naujosios Vilnios gyventojai kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę, išreikšdami savo nepasitenkinimą dėl to, kad rajonas nėra įtrauktas į naktinių autobusų maršrutų žemėlapį. Gyventojai atkreipia dėmesį, kad Naujoji Vilnia yra vienas didžiausių ir tankiausiai apgyvendintų Vilniaus rajonų, tačiau jo pasiekiamumas viešuoju transportu yra nepakankamas. Gyventojai mano, kad miesto valdžiai šis rajonas yra mažiau svarbus dėl politinių motyvų“, – tokį pranešimą spaudai trečiadienio rytą išplatino Lietuvos rusų sąjungą.
Jaučiasi pamiršti
Pasak šios organizacijos Naujosios Vilnios gyventojų iniciatyvinės grupės pirmininkės Jelenos Salnikovos, penktame pagal dydį Vilniaus rajone gyvena apie 30 tūkst. gyventojų, tačiau yra vos 8,6 tūkst. darbo vietų, todėl tūkstančiai žmonių kasdien važiuoja į darbus kitose sostinės vietose, o vakarais grįžta namo.
„Be to, rajone nėra jaunimui skirtų pramogų ir laisvalaikio renginių, todėl dažniausiai vakarais jaunuoliai perpildytais automobiliais vyksta į sostinės centrą, o naktį grįžta nesutvarkytu, blogai apšviestu keliu. Žinoma, dėl to didėja avarijų skaičius. Šią problemą galėtų išspręsti sostinės viešojo transporto tinklo plėtra“, – sako Naujosios Vilnios gyventojų iniciatyvinės grupės pirmininkė J.Salnikova.
Pirmininkės teigimu, rajono gyventojai seniai nepatenkinti dėl to, kad dienos metu viešuoju transportu iš miesto centro neįmanoma nuvažiuoti iki Naujosios Vilnios be persėdimų, o rajono eliminavimas iš naktinių autobusų maršrutų žemėlapio juos piktina dar labiau.
„Žmonės jaučiasi diskriminuojami ir pamiršti Vilniaus valdžios. Skaudžiausia yra tai, kad politikams rūpėjome tik prieš rinkimus – rinkimų kampanijos metu dabartinis miesto meras žadėjo rajono gyventojams skirti didesnį dėmesį, išvesti iš depresyvios būklės. Tačiau dabar visi šie pažadai yra pamiršti. Manome, kad į valdžią atėjus liberalams ir konservatoriams, tokie rajonai, kaip Naujoji Vilnia, tapo neprioritetiniais, nes čia gyvena ne jų rinkėjai, todėl sulaukiame atitinkamo požiūrio. Tokią situaciją vertiname neigiamai ir manome, kad tai yra diskriminacija tiek pagal gyvenamąją vietą, tiek pagal politines pažiūras“, – sako J Salnikova.
Į savivaldybės įmonę „Susisiekimo paslaugos“ ir Vilniaus miesto savivaldybę dėl papildomo maršruto „Žaliasis tiltas – Parko g.“ į šį atokų sostinės rajoną kreiptasi jau dukart, bet abu kartus gauti neigiami atsakymai.
Lėmė ekonomika
„Susisiekimo paslaugų“ atstovai tikina, kad viską lemia ne politinė pozicija, o ekonominiai skaičiavimai. Modesta Gusarovienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ l. e. p. direktorė, situaciją mato visiškai kitaip.
„Džiaugiamės ir esame dėkingi, kad Lietuvos rusų sąjungos atstovai nuoširdžiai rūpinasi Naujosios Vilnios gyventojais. Tik norime patikslinti, kad šį Vilniaus rajoną galima gana paprastai ir greitai pasiekti greituoju 6G maršruto Žaliasis tiltas–Olandų–Parko g. autobusu, kuris važiuojančiuosius į Naująją Vilnią veža tiesiai iš Vilniaus centro, ir tai daro jau ne vienerius metus. Darbo dienomis, piko metu autobusas tiek nuo Žaliojo tilto, tiek iš Naujosios Vilnios važiuoja 8–10 minučių intervalu. Be to, Naująją Vilnią taip pat galima pasiekti ir kitais autobusais, kurie važiuoja tiek iš Stoties, tiek ir iš Antakalnio mikrorajonų“, – priekaištus, kad Naujosios Vilnios negalima pasiekti iš centro be persėdimo, atmeta direktorė.
O štai naktinių autobusų tinklas buvo sudarytas remiantis ekonominiais skaičiavimais: dabar naktinis viešasis transportas važinėja penkiais maršrutais (101N Saulėtekis–Žygimantų g.–Savanorių–Laisvės pr.–Fabijoniškės; 102N Pilaitė–Žvėrynas–Žygimantų–Maironio g.–Stotis; 103N Santariškės–Didlaukio–Kalvarijų–Pylimo g.–Stotis–Gerosios Vilties st.; 104N Ateities–Žirmūnų–Pylimo g.–Naujininkai; 105N Pašilaičiai–Šeškinė–Konstitucijos pr.–Žygimantų g.–Polocko st.).
Šį Vilniaus rajoną galima gana paprastai ir greitai pasiekti greituoju 6G maršruto Žaliasis tiltas–Olandų–Parko g. autobusu, kuris važiuojančiuosius į Naująją Vilnią veža tiesiai iš Vilniaus centro, ir tai daro jau ne vienerius metus.
„2006 m. suplanuotas naktinių autobusų tinklas generavo nuostolius dėl didelės ridos ir mažo keleivių srauto. Naktinių autobusų maršrutų trasų pakeitimų užduotis buvo, kad naktinis transportas patirtų kuo mažiau nuostolių ir būtų efektyvus. Norint pasiekti tokį tikslą, buvo nuspręsta, kad naktiniai autobusai važiuos tik į tankiausiai apgyvendintus ir netoli miesto centro esančius rajonus. Nuo 2015 m. rugpjūčio 14 d., kuomet ir startavome su naujaisiais naktiniais maršrutais, nuolat stebime keleivių srautą visame naktiniame transporte, analizuojame jo efektyvumą ir tikrąjį poreikį. Turint ilgesnio laikotarpio analizės rezultatus, esant būtinybei, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento Viešojo transporto eismo organizavimo darbo grupėje svarstysime, kaip tobulinti naktinių autobusų maršrutų tinklą“, – paaiškino M.Gusarovienė.