-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Su policija prieš darbdavį gynęsis baltarusis: „Norėjau dirbti Lietuvoje, bet įstatymų nepažeidinėsiu“

Į 15min kartu su profesine sąjunga „Sandrauga“ kreipėsi baltarusis A.K., kuris papasakojo prastai su darbdaviu iš Kauno pasibaigusią istoriją. Pasak vairuotoju UAB „Vykom“ trumpai plušusio vyro, noras uždirbti Lietuvoje žlugo neva sulaukus reikalavimo pažeidinėti darbo ir poilsio režimo normas – jis buvo atšauktas iš komandiruotės ir atleistas. Įmonė pateikia kitą atleidimo priežastį – liko nepatenkinti baltarusio darbo kokybe.
Vairuotojas iš Baltarusijos
Vairuotojas iš Baltarusijos / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.
Temos: 2 Kaunas Transportas

Trejus metus sunkiasvores mašinas vairuojantis baltarusis A.K. labai norėjo dirbti Lietuvoje. Pasak jo, mūsų šalyje galima uždirbti nemažus pinigus, kai gimtinėje atlyginimas tesiekia 250 eurų. Atradęs darbo skelbimą instagrame, jis, anksčiau įgijęs patirties Latvijoje, į Kauną darbuotis atvyko spalį. Iš pradžių buvo surengti trumpi mokymai, vėliau A.K., bandomojo periodo metu, išsiųstas į pirmąją mėnesį turėjusią trukti komandiruotę.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Vairuotojas iš Baltarusijos
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Vairuotojas iš Baltarusijos

„Išvažiavau taip ir nepasirašęs jokios darbo sutarties. Sakė, grįši, ji bus. Gavau tik komandiruotės įsakymą. Nebuvo blogo jausmo. Svarsčiau, juk Europa, nieko blogo negali nutikti. Kai po šešių iš eilės dienų vairavimo sustojau privalomoms 24-ioms poilsio valandoms, sulaukiau paliepimo važiuoti toliau. Bet juk po 45 valandų darbo privaloma poilsio diena. Pasakiau, kad darbo ir poilsio režimo reikalavimų nepažeidinėsiu, nes jei sustabdytų kelyje patikrinti, tūkstančius eurų atsieinančią baudą mokėčiau aš.

Dispečeriui tai nepatiko, klausė, noriu dirbti ar ne. Juk į mano vietą numatyti keli kiti vairuotojai. Realiai dispečeris apsiskaičiavo dėliodamas maršrutą, padarė klaidą, o atsakyti turėjau aš. Jo nurodymai buvo neteisingi. Konfliktas vyko sms žinutėmis“, – lapkritį įvykusią istoriją pradėjo pasakoti A.K.

Paėmę mano vairuotojo kortelę, jie pralaikė ją 5 val., nors duomenis gali nuskaityti per 15-20 minučių.

Atšaukė iš komandiruotės

Po kelių minučių vairuotojas buvo informuotas, kad jo, nesutikusio toliau važiuoti, atvyksta pakeisti kitas vairuotojas – komandiruotė baigta, nors A.K. norėjo dirbti toliau, tik pailsėjęs. Grįžus į Lietuvą baltarusiui liepta ateiti į biurą ir pateikti savo vairuotojo kortelę. Apie atleidimą tuomet dar nekalbėta.

„Nusprendžiau grįžęs pirma kreiptis į profesinę sąjungą. Klausiau, kas man gresia. Juk nežinojau Lietuvos įstatymų. Į „Vykom“ nuvažiavau lapkričio 12 dieną. Jie man aiškino, kad niekas taip nedaro – klauso nurodymų. Paėmę mano vairuotojo kortelę, jie pralaikė ją 5 val., nors duomenis gali nuskaityti per 15-20 minučių. Bijojau, kad sugadins ar pakeis kokius įrašus. Liepiau grąžinti, tačiau jie tuomet prakalbo apie vaizdo kamerą, kurios aš dar negrąžinau.

Pasakiau, kad mano vairuotojo kortelė negali tarnauti kaip koks užstatas. Kad tai asmeninis mano dokumentas, kad kamerą grąžinsiu. Juk nesu koks vagis, guli ji mano kambaryje. Bijojau išvykti jos paimti, kol negrąžino kortelės: o kas, jei išvykus pasakys, kad pats praradau ją? Tiek valandų prasėdėjau nevalgęs. Galiausiai iškviečiau policiją“, – prisipažino A.K.

Tačiau atvykę policijos pareigūnai, anot jo, palaikė tai privačiu ginču. „Vykom“ pasiaiškino, kad užstrigo korteles nuskaitanti įranga – užlūžo serveris. Tik po „Sandraugos“ teisininkės įsikišimo, policija buvo iškviesta dar kartą ir vairuotojo kortelė galiausiai, iki darbo valandų pabaigos likus kelioms minutėms, grąžinta.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Vairuotojas iš Baltarusijos
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Vairuotojas iš Baltarusijos

„Nusprendė jie mano lojalumą įmonei, matyt, išbandyti dar pirmąją savaitę. Aiškinau, kad atėjau dirbti ir uždirbti pinigų, o ne mokėti baudas. Norėjau dirbti, kad visiems būtų gerai. Dispečeris, manau, turi taip organizuoti darbą, kad nereiktų pažeidinėti tvarkos. O dabar... Kiti vairuotojai, manau, rizikuoja ir pažeidinėja. Bet juk ne tik baudos tokiais atvejais gresia. Tikėtina, kad nepailsėjęs vairuotojas bus pavargęs, tad gali grėsti avarijos pavojus. Grėsmė ne tik jam, bet ir vežamam kroviniui. Buvo Baltarusijoje atvejis, kai užsnūdo vairuotojas ir pražudė 4 žmones. Pats liko gyvas“, – teigė A.K.

Tikina, kad nevertina darbuotojų

Jam įstrigo Lietuvos įmonės požiūris į darbuotoją, kad jis nėra vertinamas: nepatiko kas – kitas, juk eilėje laukia ne vienas.

„Rodos, gyvename šalia viena kitos dvi tautos, bet taip elgtis... Labai gaila. Negalima taip tyčiotis iš žmonių. Kai grįžau, norėjau tęsti darbą, nežinojau, kad atleidžia, nes nebuvo įsakymo. Gudriai mane pašalino“, – nusivylęs kalbėjo baltarusis.

Galiausiai jis buvo atleistas iš darbo, sumokėjus jam priklausantį atlygį. Oficiali atleidimo priežastis – nepraėjo bandomojo laikotarpio. Tačiau, kad ir susidūrė su tokia patirtimi, A.K. pageidavo likti dirbti Lietuvoje, nes čia jam patinka. Bandė baltarusis įsidarbinti kitoje įmonėje. Sulaukė atsakymo, kad laisvų vietų nėra. O jei nėra, pašnekovo nuomone, tai – geras rodiklis: įmonė dirba tvarkingai, nes nepasižymi darbuotojų didžiule kaita, jie nenori išeiti.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kęstutis Juknis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Kęstutis Juknis

Sulaukė ir ukrainiečio kreipimosi

„Sandraugos“ atstovai kėlė klausimą, kodėl, jei išties užstrigo serveris, nebuvo pasiūlyta A.K. sugrįžti su vairuotojo kortele kitą dieną.„Sandraugos“ pirmininkas Kęstutis Juknis įvardijo dar vieną vairuotoją ukrainietį R.K., kuris neseniai prašė profesinės sąjungos pagalbos dėl neišmokėto atlyginimo. „Sandrauga“ buvo priversta su ieškiniu kreiptis į darbo ginčų komisiją.

„Konfliktas tęsėsi savaitę, tačiau galiausiai išsisprendė. „Vykom“, nelaukdama baigties, galiausiai sutiko sumokėti 1 142 eurų. O kiek užsieniečių nesikreipė ir išvažiavo?“, – klausimą kėlė K.Juknis.

Tarp baltarusio A.K. ir „Vykom“ vykusį konfliktą dėl vairuotojo kortelės patvirtino Kauno apskrities VPK pareigūnai, informavę, kad lapkričio 12 dieną apie 14.40 valandą sulaukė pranešimo, jog Kauno Gaižiūnų gatvėje vyksta konfliktas dėl negrąžinamos asmeninės kortelės. Atvykus pareigūnams, įmonės darbuotoja paaiškino, kad užstrigus kompiuterinei sistemai, negali nuskaityti asmens kortelės ir ją grąžins, kai tik sistemos pradės vėl veikti.

Tą pačią dieną apie 16.35 valandą, anot policijos atstovų, sulaukta pakartotinio pranešimo, kad negrąžinamas asmeniui priklausantis dokumentas. Atvykus pareigūnams, įmonės darbuotoja atidavė pranešėjui jo kortelę. Policijos pareigūnų pagalbos daugiau neprireikė, pareiškimo niekas nerašė ir nusiskundimų nepateikė.

Vairuotojo darbas neatitiko kokybės standartų

Situaciją 15min sutiko pakomentuoti Linas Kilimas, „Vykom“ kokybės vadovas. Jis apgailestavo dėl susidariusios padėties, kurią, jo įsitikinimu, lėmė skirtingas bendrovės ir vairuotojo požiūris į darbo kokybę.

„Būtina pabrėžti, kad teikdama automobilių gabenimo paslaugas Europos Sąjungoje bendrovė „Vykom“ ypatingą dėmesį skiria ir vairuotojų saugumui, ir darbų efektyvumui bei paslaugų kokybei. Jai užtikrinti taikome kontrolės procedūras, o su komandiruotėse dirbančiais bendrovės darbuotojais nuolat bendrauja „Vykom“ specialistai.

Tai vyko ir vairuotojui A.K. išvykus į komandiruotę. Tai buvo pirmoji vairuotojo išvyka. Jis buvo priimtas dirbti bandomajam laikotarpiui, tad vairuotoją konsultavo ir „Vykom“ vadybininkas, ir dispečeriai, ir instruktorius.

Bendrovės specialistai atkreipė dėmesį, kad vairuotojo darbas neatitinka kokybės standartų bei procedūrų. Nors tai buvo išsakyta vairuotojui, tačiau į pastabas darbuotojas neatsižvelgė. Todėl buvo priimtas sprendimas grąžinti jį į Lietuvą, pradėtą darbą perduodant kitam bendrovės vairuotojui“, – savąją įvykių versiją pateikė „Vykom“ atstovas.

Jis patikino, kad vairuotojų ir kitų eismo dalyvių sauga yra vienas svarbiausių bendrovės „Vykom“ prioritetų. Bendrovė, anot L.Kilimo, veikia griežtai laikydamasi Lietuvos ir tarptautinių teisės aktų bei vairuotojų darbo ir poilsio režimo, o būtent taip ir buvo elgiamasi ir vairuotojo A.K. komandiruotės metu, bendrovės dispečeriams bendraujant su vairuotoju.

„Jam grįžus į Lietuvą, darbuotojo paprašyta pateikti kelionės dokumentus ir vairuotojo kortelę. Dokumentų tikrinimas ir kelionės informacijos apdorojimas yra įprasta procedūra. Ji gali trukti nuo keliolikos minučių iki kelių valandų, kai, pavyzdžiui, daugiau vairuotojų būna grįžę iš komandiruotės ir tenka luktelėti, kol jų dokumentai tvarkomi. Taip nutiko ir šiuo atveju, be to, tą dieną buvo atnaujinama bendrovės informacinė sistema, tad dokumentų tvarkymas truko kiek ilgiau.

Darbuotojui buvo išsakytos pastabos dėl jo darbo kokybės ir pasiūlyta dalyvauti papildomame instruktaže bei mokymuose. Tačiau vairuotojas su pastabomis kategoriškai nesutiko. Bendrovės ir vairuotojo požiūriai į darbo kokybę išsiskyrė, įmonės netenkino darbuotojo veiklos rodikliai, todėl su vairuotoju darbo santykiai buvo nutraukti bandomajam laikotarpiui nepasibaigus. Darbuotojui buvo sumokėtas visas jam priklausantis atlyginimas ir išmokos“, – paaiškino pašnekovas.

Iš 154 vairuotojų – 77 užsieniečiai

Šiuo metu, anot L.Kilimo, bendrovėje „Vykom“ dirba 154 vairuotojai, iš jų 77 yra užsienio šalių, daugiausiai Ukrainos ir Baltarusijos piliečiai. Visų vairuotojų parengimui, instruktažui ir veiklos kokybei bendrovė, jo teigimu, skiria ypatingą dėmesį, tad džiaugiamasi konstruktyviais santykiais komandoje.

„Vykom“ dirba 154 vairuotojai, iš jų 77 yra užsienio šalių, daugiausiai Ukrainos ir Baltarusijos piliečiai.

„Galime tik apgailestauti, kad ne visuomet pavyksta išvengti nesklandumų, kaip kad nutiko šiuo atveju ar su kitu jūsų minimu vairuotoju R.K. Su juo įmonė darbo santykius nutraukė dėl šiurkštaus darbo pareigų pažeidimo ir ilgalaikio neatvykimo į darbą be pateisinamos priežasties.

Šiam vairuotojui būnant komandiruotėje buvo padaryta žala kliento turtui. Bendrovės duomenimis, taip nutiko dėl vairuotojo kaltės. Kilus ginčui su darbuotoju dėl žalos dydžio, jo buvo paprašyta atvykti po kelių dienų, kad per tą laiką klientas galėtų patikslinti padarytos žalos dydį. Tačiau vairuotojas darbe taip ir nebepasirodė, o vėliau bendrovė gavo darbo ginčų komisijos pranešimą apie bylą dėl nesumokėto darbo užmokesčio“, – paaiškino „Vykom“ atstovas.

Vis dėlto, visi kilę klausimai dėl šio įvykio, anot jo, galiausiai buvo išspręsti. Bendrovė ir vairuotojui atstovaujanti profesinė sąjunga sudarė taikos sutartį, visas vairuotojui priklausantis darbo užmokestis sumokėtas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius