Penktadienis | Eurolyga | "Herbalife" – "Žalgiris" | 22:00 | Las Palmasas |
Tai tolimiausias „Žalgirio“ kelionės taškas Eurolygoje ne tik šį sezoną, bet ir, ko gero, klubo istorijoje.
Su Las Palmaso krepšininkais žalgiriečiai turi reikalų pirmą kartą, tad ūkanotą ketvirtadienio rytą išsiruošė į ilgiausią savo skrydį šį sezoną.
Las Palmasą nuo Kauno skyrė net 4 tūkst. 630 km.
Tai tokia atoki Ispanijos sala, kad ši pūpso arčiau Afrikos nei Europos krantų.
Gran Kanarijos namų aikštės pranašumas įgija visai kitą prasmę, kai dauguma Eurolygos komandų vien kelionei į Las Palmasą sugaišta visą dieną.
„Herbalife“ krepšininkai jums pasakytų priešingai. Kai priešininkams taip tenka keliauti tik sykį per sezoną, tai jiems rūpesčių sukelia net penkiolika Eurolygos išvykų.
Vien Maskvai pasiekti jiems reikia perskristi maždaug trečdalį gaublio. O ir eilinės Ispanijos čempionato rungtynės dažniausiai verčia danguje leisti 2-3 valandas.
Nors iš „Herbalife“ žaidimo tempo neatrodo, kad namuose jiems trūktų jėgų. Namų rungtynėse Gran Kanarijos klubas įmeta vid. 84,6 taško, tik kad praleidžia net po 90.
„Ši problema buvo aiški jau prieš sezono startą, – 24sek pasakoja Gran Kanarijos žurnalistas Davidas Rodriguezas. – Kai komanda žaidžia po 3 rungtynes per savaitę, jai tiesiog trūksta jėgų ant parketo.“
„Žalgiriui“ pasisekė, kad Europos padangėje sklando su asmeniniu paukščiu. Bendrovė „Avia Solutions“ suteikė klubui galimybę skraidyti į visas Eurolygos rungtynes privačiu komfortabiliu lėktuvu.
Žalgiriečių kelionė į Las Palmasą reguliariu reisu būtų užsitęsusi dviženklį valandų skaičių. Pavyzdžiui, kai kurie maršrutai vedė į Las Palmasą su dviem persėdimais Amsterdame bei Madride ar net nakvyne Helsinkyje.
Kiti skrydžiai buvo tokie, kad „Žalgiris“ visą ketvirtadienį nebūtų galėjęs surengti nei rytinės, nei vakarinės treniruotės.
Ši „Žalgirio“ kelionė į Gran Kanariją užtruko apie 6 valandas. Palyginus, dar visai nedaug. Įprastai tiek užtrunka kelionė su persėdimu į Stambulą, Atėnus ar Balkanų kraštus. Bet skrendant be persėdimo tai jau gan rimta kelionė. Palyginimui, iš Maskvos ar Kijevo Niujorką galima pasiekti per maždaug 9 valandas.
„Boeing 737-500” salone aidint kalėdiniams ritmams, ketvirtadienio rytą žalgiriečių kelionė prasidėjo maždaug 9 val. 30 min. Lietuvos laiku. Lėktuvas paliko apšalusį Kauno oro uostą, kurio pakilimo taką padengė rūkas. Gran Kanarijoje jo laukė 22 laipsnių šilumos įkaitintas asfaltas.
Kartais žalgiriečiai į išvykas skrenda su antrosiomis pusėmis. Bet šįkart vyrai po švenčių paliko savo moteris Lietuvoje.
„Pirmos aštuonios eilės – žaidėjams“, – keleivius informavo stiuardesės, šiems vos tik įlipus į lėktuvą.
Nors vietos ant keleivių bilietų kartais būna sužymėtos priekyje, dėl bendros tvarkos visa komanda išsirikiuoja lėktuvo nosies link, o skrydį su „Žalgiriu“ nusipirkę sirgaliai – uodegos kryptimi.
Skrydžio kaina, beje, 600 eurų asmeniui. Su „Žalgiriu“ į Gran Kanarijos salą išvyko maždaug 20 gerbėjų. Daugiausiai – brandžios poros ir šeimos su vaikais.
Kaip viena didelė šeima, susėdo ir „Žalgirio“ komanda.
Tradiciškai, Šarūnas Jasikevičius užėmė pozicijas lėktuvo priekyje su Dariumi Maskoliūnu.
Už jų – klubo direktorius Paulius Motiejūnas, kuriam kompaniją paprastai palaiko Robertas Javtokas, šįkart likęs Lietuvoje.
Visas personalas išsidėstė grupelėmis po du. Pavyzdžiui, kaimynystę vienas kitam palaikė asistentai Tomas Masiulis ir Evaldas Beržininkaitis. Taip pat porą sudarė gydytojas Vytautas Kailius ir kineziterapeutas Paulius Jacikas.
Artūras Milaknis su Brandonu Daviesu po vieną įsitaisė eilėje prie išėjimų. Jų partneriai Paulius Jankūnas bei Antanas Kavaliauskas dėl traumų liko namuose Kaune.
Priešais „Žalgirio“ vyriausiuosius – jaunųjų žalgiriečių brigada. Rokas Jokubaitis su Eriku Venskumi palinkę į kairę pusę snaudė vienoje pirmųjų savo kelionių su pagrindine komanda. Debiutantas Lukas Uleckas atsisėdo šalia Lauryno Biručio.
Kai Brandonas Daviesas smagiai petuku brovėsi pro jaunuosius komandos draugus, amerikietis atrodė lyg būtų patekęs į „Žalgirio“ dublerių komandos kelionę. Rokas Jokubaitis, Erikas Venskus ir Lukas Uleckas dažniausiai lieka už dvyliktuko borto, bet net trijų žaidėjų traumos taip išretino „Žalgirį“, kad Š.Jasikevičiui teko imtis priverstinių korekcijų.
Kitoje pusėje Edgaras Ulanovas atsisėdo vienas.
Thomasas Walkupas su Mariumi Grigoniu įsipatogino už Derricko Waltono. Šalia amerikiečio galvos kyšojo M.Grigonio kojinės – snaiperis susikėlė ilgas kojas ant bendražygio sėdynės.
„Skrydis Kaunas-Sevilija-Las Palmas. Iki Sevilijos skrisime 4 val. 30 min.” – prieš skrydį informuoja vyriausioji stiuardesė.
Krepšininkai greitai krapštosi savo reikaluose. Dauguma jų automatu užsimaukšlina ausines ir jungia filmus su serialais, kompiuterinius žaidimus, ar tiesiog migdosi muzikos fone.
Literatūros mylėtojų šiame „Žalgiryje“ nėra. Praėjusį sezoną vienintelis Vasilije Micičius išsiskirdavo iš kompanijos kartais išsitraukdamas iš kuprinės ne planšetę, o knygą.
Vietos įsitaisyti lėktuve žaidėjams čia užtektinai. „Žalgiris“ skrenda verslo klasės lėktuvu. Visos vietos jame tokios, kokias matote įlipę į reguliarų reisą ir praeidami pro verslo klasės eiles.
Tad čia yra sočiai vietos net ir ilgiausioms Brandono Davieso kojoms. Iš bėdos, jas galima susikelti į viršų taip, kaip M.Grigonis.
Antrą skrydžio valandą stiuardesės lėktuvo salono taku išvažiuoja su staliukais. Moterys žaidėjams bei keleiviams pateikia karštą maistą. Beje, sirgaliams jis teikiamas už papildomą mokestį.
Ilgainiui daugelio keleivių galvos linksta į šonus – snaudžia. Tik vienas mažas berniukas, lyg koks Aaronas White'as ketvirtajame kėlinyje, trykšta energija ir krykštauja žaisdamas ant didžiulės sėdynės, kurioje jis gali kuo laisviausiai sukiotis.
„Nueisiu ir treneriui pasakysiu, kad neklausai!“ – drausmina sūnelį tėtis.
„Aš klausau!“ – iškart pasitempia berniukas. Net ir jis jaučia Šaro autoritetą.
Artėjant prie Sevilijos, netrūkus nurimsta ir mažasis padauža. Ramybę „Boeing 737-500” salone netrukus sudrumsčia plačiai besišypsanti stiuardesė.
„Vėjas palankus. Nebesileisim Sevilijoje! – džiaugsmingai keleiviams praneša moteris. – Čia labai gerai. Greičiau atskrisim!“
Palankus vėjas mažina lėktuvo kuro sąnaudas ir trumpina žalgiriečių kelionę beveik valanda. Mažina ir kelionės kaštus – nebereikės mokėti oro uosto aptarnavimo mokesčio.
„Turbūt bus rekordinis laikas“, – stebėjosi vienas keleivių.
Kaip ir įprasta, ketvirtadienio vakarą Gran Kanarijos arenoje suplanuota žalgiriečių treniruotė.
„Žalgiris“ visada stengiasi organizuoti treniruotę maždaug tuo pačiu laiku, kaip ir rungtynių pradžia. Tad pratybos prasideda 19 val. 30 min. vietos laiku – beveik kaip mačas penktadienį.
Beje, varžovai dažnai neorganizuoja vakarinių treniruočių, tad ir šį ketvirtadienio vakarą Gran Kanarijos arenoje karaliaus „Žalgiris“.
Komanda pasiekė mūšio lauką greičiau, nei tikėtasi. Reikia tikėtis, kad su vėjeliu žalgiriečiai uždarys ir pirmąjį Eurolygos ratą.