2013 10 22

Paulius Jurkevičius: Kaip Šaras su „Žalgiriu“ įveikė sveiką maistą

Šarūnas Jasikevičius paduoda kauniečiams į rankas mėsainius! Perdavimas lyg ir rezultatyvus, nes juk gauti iš krepšinio žvaigždės rankų autografą yra didelė laimė, o mėsainį… Tie, kas gavo iš Šaro rankų mėsainį, tie, matyt, žino, ką išgyveno.
Paulius Jurkevičius
Paulius Jurkevičius / Asmeninio archyvo nuotr.

Čia turėčiau išsyk labai aiškiai pasakyti: nesu nei prieš krepšinį, nei prieš “Žalgirį”, juolab nesu prieš Šarūną Jasikevičių. Prisimenu, kai jis su Barselonoje su “Barcelona” laimėjo Eurolygą, abu verkėm iš džiaugsmo apsikabinę. Arba dar anksčiau, jo karjeros pradžioje Liublianoje Šarūnas man pasakojo apie “Olimpija” trenerio Zmago Sagadino krepšinio mokyklos kančias, o aš klausiau ir gėrėjausi lietuvio ištverme.

Tie Šaro fanai, paėmę iš jo rankų mėsainį, koka kolos ir keptų bulvyčių su kečupu, gavo ir dar kai ką – neįtikėtiną mitybos pamoką.  Jie dabar, matyt, eis ir eis į greito maisto restoraną valgyti mėsainių, tikėdamiesi dar kartą sutikti krepšinio žvaigždę. Taps ne tik „Žalgirio“, bet ir greito maisto fanais.  

Šaras krepšinyje išgarsėjo fenomenaliu aikštės matymu ir juvelyriniais perdavimais.  Bet šįsyk man atrodo, kad jis nelabai tą aikštę matė ir nelabai galvojo apie tai, ką ir kam perduoda. Turiu galvoje efektingą reklaminę akciją, kurios metu krepšinio asas ir kiti “Žalgirio” krepšininkai stojo už prekystalio “McDonald’s” restorane.  

Tie Šaro fanai, paėmę iš jo rankų mėsainį, kokakolos ir keptų bulvyčių su kečupu, gavo ir dar kai ką – neįtikėtiną mitybos pamoką.  Jie dabar, matyt, eis ir eis į greito maisto restoraną valgyti mėsainių, tikėdamiesi dar kartą sutikti krepšinio žvaigždę. Taps ne tik „Žalgirio“, bet ir greito maisto fanais. Reklaminė akcija pasieks savo tikslą.

Puikiai suprantu, kad šiais laikais krepšinis be rimtų rėmėjų Eurolygon nevažiuoja. Be rimtų rėmėjų krepšinis žaidžiamas nebent kieme. Ir vis dėlto. Labai jau negurmaniškas šįsyk krepšinio asų pasirinkimas.  Ir visiškai menkai edukacinis.

Pas mus apie sveiką mitybą dažniausiai kalba nebent tetos,  kurioms reikia dėl kokių nors labai racionalių priežaščių sublogti.  Arba nuo majonezinės – grietininės kulinarijos pavargę žaliavalgiai. Arba tie, kuriems jau kažkas diagnozuota.

Pas mus sveika mityba siejama su labai nuobodžiais dalykais – dietomis, dietologais, badavimu, detoksikaciniais paketais.  Žalias jaunimas apie tuos dalykus nenori nieko žinoti, valgo kas pakliūva, kada pakliūva, kur pakliūva. Sveika mityba ir jos aiškinimas liaudžiai pas mus nėra valstybės prioritetas. Ir liaudis gan smarkiai, palyginti su kitomis eurosąjungos šalimis, leidžiasi nukertama infarktų bei insultų. Gan greitai, palyginti su Europa, nukeliauja pas Abraomą.  

Visas gastronomiškai pažangus pasaulis tampa vis labiau „slow“. Vis labiau lėtas, ekologiškas, ūkiškas. Ir vis menkiau „fast“.  Šitai supranta net „McDonald‘s“. Nežinau, kaip Lietuvoje, bet Italijoje, „McDonald‘s“ meniu papildomi puikiais regioniniais produktais. Ten, kur buvo daug geltonos keptų bulvyčių spalvos, atsirado daug žalios salotų spalvos.

Manau, visa tai puikiai žino ir Š.Jasikevičius. Kažin ar Barselonoje jis eidavo mėsainių valgyti. Man šis krepšininkas patikdavo todėl, kad jis visada tvirtai žinojo savo misiją aikštėje, komandoje, atskirose rungtynėse. Bet šįsyk Šarui teko lyg ir susidvejinti.Viena vertus, jis vykdė rinkodarinę komandos rėmėjų užduotį. Šmaikštavo, lygino darbą krepšinio aikštelėje su darbu „McDonald‘s“ restorane.

Ir čia pat bandė taisyti savo asmeninį gastroįvaizdį. Bandė neatrodyti priklausomas nuo greitojo maisto aromato ir skonio.  „Man labiausiai patinka mamos gaminti valgiai“, – aiškino vienas geriausių Lietuvos krepšinio istorijoje žaidėjų. Ir šįsyk, matyt, tikrai nemelavo.

Sūnus Šarūnas, be abejo, grįš pas mamą pietų.  Motina stengsis savo vaikui paruošti kuo sveikesnius pietus. Taip daro beveik visos mamos. Bet po „Žalgirio“ akcijos tam tikra dalis sūnų ir dukrų pas motinas gal ir nebegrįš. Eis tiesiai į greito maisto šventovę.  Juos ten atvedė krepšinio grandų autoritetas.   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis