Šie žalgiriečiai – ne naujokai kelyje, tačiau tik nuo praėjusio sezono Kaune rungtyniaujantis T.Walkupas gali pasigirti išmanantis Kauno kelius bei žinantis lietuvių vairavimo kultūrą.
„Lietuviai, mano galva, yra kiek mandagesni vairuotojai nei amerikiečiai, – tikino žalgirietis. – Nors, žinoma, galvą pametusių vairuotojų yra visuose pasaulio kampeliuose.“
Po 2018–2019 m. sezono Kaune toliau likęs rungtyniauti krepšininkas prisipažino, jog pirmoji patirtis prie vairo mūsų šalyje buvo pažymėta ir keliomis baudomis už greičio limito viršijimą, gautomis nepastebėjus greičio radarų, vairuotojų meiliai vadinamų „inkilėliais“.
„Pradėjęs vairuoti Lietuvoje, buvau gavęs kelias baudas už greičio viršijimą. Paprasčiausiai dar tiksliai nežinojau, kuriose vietose yra įrengti greičio matuokliai. Nežinojau, kur reikėtų šiek tiek sumažinti greitį“, – šypsojosi T.Walkupas.
Linksmų plaučių „Žalgirio“ ekipos naujokas N.Hayesas dar praėjusiame sezone žaisdamas Turkijos Stambulo „Galatasaray“ klube savo kailiu išbandė, ką reiškia dalyvauti nenutrūkstamame tūkstančių automobilių sraute.
„Vairavimas Turkijoje yra atskiro pasakojimo vertas dalykas. Turi vairuoti greitai ir agresyviai norėdamas laiku pasiekti norimą kelionės tašką. JAV vairuojame šiek tiek labiau atsipalaidavę, o Lietuvoje viskas vyksta labai lėtai. JAV tokį vairavimo stilių vadiname „sekmadieniniu vairavimu“ arba „močiutės vairavimu“, – tvirtino 24-erių metų 203 cm ūgio amerikietis.
Panašią patirtį rungtyniaudamas Graikijos Pirėjo „Olympiakos“ klube patyrė kitas amerikietis Z.LeDay. Aukštaūgis mėgdavo garsinį signalą be perstojo naudojusiems graikams vairuotojams atsakyti tuo pačiu.
„Graikijoje vairuotojai dažnai naudoja garsinį automobilio signalą. Jie dažnai „pypina“. Jeigu „pypina“ ant manęs, aš nesidroviu „papypinti“ atgal“, – užtikrintai kalbėjo Z.LeDay.
Lietuvos gatvėse puikiai nardantis T.Walkupas turi ir nedidelius vairavimo ritualus. Pasak žalgiriečio, kelyje nuo namų iki „Žalgirio“ arenos ir atgal automobilyje nuolat skamba muzika arba mėgstamiausia 26-erių metų 193 cm ūgio žaidėjo tinklalaidė (angl. podcast – aut. past.).
„Mano „Volkswagen‘as“ automatiškai prisijungia prie telefono, todėl iškart galiu pasileisti savo mėgstamą muziką. Klausausi ir tinklalaidžių. Pavyzdžiui, „Pardon My Take“ – pati mėgstamiausia mano tinklalaidė. Grįžtant prie muzikos automobilyje, dažniausiai klausausi regio arba pankroko“, – pasakojo T.Walkupas.
Ne vieną automobilį savo karjeroje išbandęs N.Hayesas liko patenkintas ir pirmąja pažintimi su „Volkswagen Tiguan“. Kalboms imlus žaidėjas iškart išvertė ir automobilių firmos „Volkswagen“ pavadinimą iš vokiečių į anglų kalbą.
„Tautos automobilis“ – kaip jį vadina vietiniai. Vokiečiai moka gaminti puikius automobilius. Man patinka liečiamas ekranas, o automobilyje užtektinai vietos 203 cm ūgio vyrukui. Mane tik kiek gąsdina nematomos užraktų spynelės. Kartais neprisimenu, ar užrakinau automobilį“, – šypsojosi N.Hayesas.
Savo ruožtu ramiai vairuoti mėgstantis naujasis „Žalgirio“ atakų organizatorius A.Perezas kelyje dar tik naujokas, tačiau įžaidėjas puse lūpų prakalbo, jog prie vairo pirmą kartą sėdo gerokai anksčiau, nei išsilaikė vairuotojo teises.
„Vairuotojo teises išsilaikiau visai neseniai, bet vairuoti išmokau dar būdamas 17-os metų. Neatskleisiu visos istorijos, ar esu vairavęs būdamas jaunesnis, nestatysiu savęs į nepatogią situaciją. Tiesiog konstatuoju faktą“, – juokėsi A.Perezas.