Lietuvos krepšinio rinktinės žaidėjai pirmadienį dalyvavo savotiškame realybės šou. Vidurdienį užsakomuoju reisu į „Eurobasket 2017“ pirmenybes Tel Avive turėjusių išskristi Dainiaus Adomaičio auklėtinių lėktuvas sugedo.
Iš pradžių žadėtas tik pusantros valandos atidėjimas virto visa diena oro uoste. Nors 17 valandą buvo pranešta, kad po keturių valandų rinktinė išskris, tačiau 21 valandą galiausiai pranešta, kad skrydis bus vykdomas tik antradienį.
„FL Technics“ operatyvinės veiklos vadovo Andriaus Gudelio rankose – mažytis daviklis, kokių lėktuve yra apie 20. Būtent tokia smulkmena pirmadienį sujaukė Lietuvos krepšininkų skrydį į Izraelį. Gedimas pastebėtas tik užvedus lėktuvo variklius ir parengus jį skrydžiui.
„Klaida atsirado užvedus variklius. Iš pradžių buvo bandyta ją diagnozuoti ir galbūt panaikinti, tačiau testavimo metu radome, kad klaida tikrai yra ir jos pašalinti neįmanoma. Per tris valandas buvo diagnozuota, kad sugedo būtent tas daviklis. Visada galima surasti variantą, kaip atstatyti sistemos darbingumą, tačiau čia diagnostikos būdu nustatytas paties daviklio gedimas, o vienintelė išeitis – jo keitimas“, – pasakojo A.Gudelis.
Anot „FL Technics“ atstovo, šio gedimo atsiradimas lėktuvui jau pakilus krepšininkų gyvybėms pavojaus tikrai nebūtų sukėlęs. Šis daviklis atsakingas už skrydžio aukščio ir greičio reguliavimą, tad, jam sugedus ore, lėktuvas tiesiog negalėtų skristi maksimaliai aukštai ir maksimaliai greitai.
„Sugedus davikliui pasikeičia sparno konfigūracija. Šio lėktuvo skridimo aukštis apie 10–12 kilometrų, greitis – apie 950 km/h. Sugedus šiam davikliui ore, aukštis sumažėtų maždaug iki 6 kilometrų, greitis – apie 400 km/h. Tokiame aukštyje yra visi audrų debesys, turbulencijos ir kiti nemalonumai – tai ne tik komforto, bet ir saugumo klausimai“, – teigė A.Gudelis.
Šios detalės atgabenimas į Vilnių per tokį trumpą laiką kainavo daugiau nei pati detalė.
Defektas pirmadienį galutinai aptiktas apie 20 val. vakaro, atsarginė dalis rasta Didžiojoje Britanijoje, per naktį skraidinta į Rygą, o iš jos pristatyta į Vilnių apie 5 val. ryto antradienį.
Kaip pripažino „FL Technics“ atstovas Julius Boguševičius, šios detalės atgabenimas į Vilnių per tokį trumpą laiką kainavo daugiau nei pati detalė. Kadangi krovininių lėktuvų jau nebuvo, įmonė pasamdė žmogų, nupirko jam skrydį ir jis pats atgabeno detalę į Lietuvą.
Šiuo „Boeing“ lėktuvu kitą sezoną į visas išvykos rungtynes Eurolygoje skris ir Lietuvos čempionas Kauno „Žalgiris“. Tai specialus vos 54 vietų lėktuvas, kurio sėdynės eilėse sudėtos po dvi. Tarpai tarp sėdynių siekia daugiau nei metrą, pačios kėdės yra komfortiškos ir puikiai pritaikytos aukštiems krepšininkams.