Gediminas Kajėnas

Gediminas Kajėnas

Kultūros žurnalistas

Kultūros žurnalistikoje dirbu beveik du dešimtmečius. Po lietuvių kalbos ir literatūros studijų Vilniaus pedagoginiame universitete, būtent ši veikla tapo mano kasdienių atradimų teritorija. Mėgstamiausias žanras – ilgi ir neskubūs pokalbiai su menininkais. Dalis jų sugulė į knygas „Pasaulis pagal Barą“, „Pasaulis yra gražus“, „33 portretai”.

Pastaraisiais metais ypatingą dėmesį skiriu Lietuvos fotografijos tyrinėjimams. 15min galima rasti ik šiol tęsiamą publikacijų ciklą „Fotoistorijos“, kuriame pristatomi įdomiausi mūsų fotografijos kūrėjai.

Tarp kitų būtinų gyvenimo poreikių – knygos, miškas ir bičiulystė.

Daugiau Mažiau

Autoriaus naujienos

Virš Vilniaus senamiesčio – tiršti dūmai: „Miesto autentiškumui iškilo pavojus“

Virš Vilniaus senamiesčio – tiršti dūmai: „Miesto autentiškumui iškilo pavojus“

Neįtikėtina filmo „Pietinia kronikas“ sėkmė – pagerino net du Lietuvos rekordus

Neįtikėtina filmo „Pietinia kronikas“ sėkmė – pagerino net du Lietuvos rekordus

„Mums šokas“: kultūros leidiniai prabilo apie trečdaliu sumažintą finansavimą

„Mums šokas“: kultūros leidiniai prabilo apie trečdaliu sumažintą finansavimą

Šimtmečius skaičiuojanti tradicija viename Lietuvos kaime: naktis, kai pasaulis apsiverčia aukštyn kojomis

Šimtmečius skaičiuojanti tradicija viename Lietuvos kaime: naktis, kai pasaulis apsiverčia aukštyn kojomis

Pradingimo fenomeną nagrinėjančiame lietuvių filme – sukeisti kūnai, mįslės ir nesueinantys galai

Pradingimo fenomeną nagrinėjančiame lietuvių filme – sukeisti kūnai, mįslės ir nesueinantys galai

Dubingių krašto metraštininkas Jonas Giedrys: „Fotografija – tai liudijimai iš praeities“

Dubingių krašto metraštininkas Jonas Giedrys: „Fotografija – tai liudijimai iš praeities“

Iš tėvų „paveldimi“ personažai ir dešimt valandų trunkančios vaikštynės: kuo ypatingos Užgavėnės Grūšlaukėje?

Iš tėvų „paveldimi“ personažai ir dešimt valandų trunkančios vaikštynės: kuo ypatingos Užgavėnės Grūšlaukėje?

Kino kritikas apie „Oskarą“ latviams pelniusį „Potvynį“: „Jie padarė tai, kas buvo neįmanoma“

Kino kritikas apie „Oskarą“ latviams pelniusį „Potvynį“: „Jie padarė tai, kas buvo neįmanoma“

Mirties ritualus sovietmečiu tyrinėjusi N.Putinaitė: „Krūvos vainikų ir milžiniški antkapiai kūrė žmogaus statusą“

Mirties ritualus sovietmečiu tyrinėjusi N.Putinaitė: „Krūvos vainikų ir milžiniški antkapiai kūrė žmogaus statusą“

Ovacijomis pasitikta Svetlana Aleksijevič: „Nenuspėjamame pasaulyje vilties galime semtis vieni iš kitų“

Ovacijomis pasitikta Svetlana Aleksijevič: „Nenuspėjamame pasaulyje vilties galime semtis vieni iš kitų“

„Tokie eilėraščiai šiandien rašomi tik Ukrainoje“: pristatyta kare žuvusio poeto ir kario knyga

„Tokie eilėraščiai šiandien rašomi tik Ukrainoje“: pristatyta kare žuvusio poeto ir kario knyga

Po 10 metų A.Tapinas pristatė romanų serijos tęsinį: „Nežinau, ar viskas baigsis gerai“

Po 10 metų A.Tapinas pristatė romanų serijos tęsinį: „Nežinau, ar viskas baigsis gerai“

Rašytojas Rimantas Kmita: „Sovietinės armijos paliktos traumos tebėra gyvos ir šiandien“

Rašytojas Rimantas Kmita: „Sovietinės armijos paliktos traumos tebėra gyvos ir šiandien“

Autobiografinių eilėraščių knygą parašęs G.Grajauskas: „Nereikia manęs gailėti ar gydyti“

Autobiografinių eilėraščių knygą parašęs G.Grajauskas: „Nereikia manęs gailėti ar gydyti“

Kai Vilnius tapo Paryžiumi: kiek lietuviškų žodžių žinojo Napoleonas ir kur paslėpti prancūzų lobiai?

Kai Vilnius tapo Paryžiumi: kiek lietuviškų žodžių žinojo Napoleonas ir kur paslėpti prancūzų lobiai?

Detektyvo vertas atradimas: kaip nežinomas Ingelevičius tapo lietuviškos fotografijos fenomenu?

Detektyvo vertas atradimas: kaip nežinomas Ingelevičius tapo lietuviškos fotografijos fenomenu?

Kelionėje su klasikais: neregėti kraštai, pavojingi žygiai ir meilės nuotykiai

Kelionėje su klasikais: neregėti kraštai, pavojingi žygiai ir meilės nuotykiai

Gamtininkas H.Gudavičius „Atsikeli ryte ir žinai – esi sodininkas ir niekur toli tau bėgti nebereikia“

Gamtininkas H.Gudavičius „Atsikeli ryte ir žinai – esi sodininkas ir niekur toli tau bėgti nebereikia“

Gyvenimas kelyje, arba Paskutinių tranzuotojų odisėjos

Gyvenimas kelyje, arba Paskutinių tranzuotojų odisėjos

Poetinė upė, prasiveržusi po trijų dešimtmečių: Mindaugo Kvietkausko sugrįžimas

Poetinė upė, prasiveržusi po trijų dešimtmečių: Mindaugo Kvietkausko sugrįžimas

Indologas Audrius Beinorius: „Didžiausia budizmo sklaida Vakaruose šiandien vyksta per psichologiją“

Indologas Audrius Beinorius: „Didžiausia budizmo sklaida Vakaruose šiandien vyksta per psichologiją“

Litvakų palikuonė Dorothy Bohm – britų fotografijos ikona, gyvenusi ir Klaipėdoje

Litvakų palikuonė Dorothy Bohm – britų fotografijos ikona, gyvenusi ir Klaipėdoje

Prezidentūroje pagerbti Nacionalinių premijų laureatai: tarp padėkų – ir solidarumo žodžiai kariaujančiai Ukrainai bei Sakartvelui

Prezidentūroje pagerbti Nacionalinių premijų laureatai: tarp padėkų – ir solidarumo žodžiai kariaujančiai Ukrainai bei Sakartvelui

Rašytojui S.Parulskiui – 60: „Bent kiek smegenų turinčiam žmogui krizė ir stresas šiame pasaulyje privalomi kaip mokesčiai“

Rašytojui S.Parulskiui – 60: „Bent kiek smegenų turinčiam žmogui krizė ir stresas šiame pasaulyje privalomi kaip mokesčiai“

Kaukių baliai, išsigimėlių pasirodymai, mediniai atrakcionai – kaip XIX amžiuje pramogavo vilniečiai?

Kaukių baliai, išsigimėlių pasirodymai, mediniai atrakcionai – kaip XIX amžiuje pramogavo vilniečiai?

„Pelninga tartum geras kolūkis“: ar „Šluotos“ humoras padėjo sugriauti sovietų imperiją?

„Pelninga tartum geras kolūkis“: ar „Šluotos“ humoras padėjo sugriauti sovietų imperiją?

„Bambizas iš Alantos“ – fotografas Dionizas Putna ir iš nebūties prikeltas jo archyvas

„Bambizas iš Alantos“ – fotografas Dionizas Putna ir iš nebūties prikeltas jo archyvas

Kodėl nemokamą sekmadienį lankytojams muziejuje teko susimokėti už parodas?

Kodėl nemokamą sekmadienį lankytojams muziejuje teko susimokėti už parodas?

Lietuviškai išleista kare žuvusio ukrainiečių poeto knyga, tapusi pasipriešinimo simboliu

Lietuviškai išleista kare žuvusio ukrainiečių poeto knyga, tapusi pasipriešinimo simboliu

Prieš dešimtmetį nukeltos Žaliojo tilto skulptūros – biurokratijos pinklėse

Prieš dešimtmetį nukeltos Žaliojo tilto skulptūros – biurokratijos pinklėse

„Daug žadanti premjera“: ekspertės įvertino filmą „Pietinia kronikas“, R.Kmita prabilo apie romano tęsinį

„Daug žadanti premjera“: ekspertės įvertino filmą „Pietinia kronikas“, R.Kmita prabilo apie romano tęsinį

„Pietinia kronikas“ režisavęs I.Miškinis: poetus tuomet keitė banditai, o mes stengėmės išlikti

„Pietinia kronikas“ režisavęs I.Miškinis: poetus tuomet keitė banditai, o mes stengėmės išlikti

Režisierius Algimantas Puipa: „Esu fokusininkas, jau penkis dešimtmečius žiūrovams rodantis iliuzijas“

Režisierius Algimantas Puipa: „Esu fokusininkas, jau penkis dešimtmečius žiūrovams rodantis iliuzijas“

Romaną apie pažinčių programėles parašęs Mykolas Sauka: „Infantilumas yra persmelkęs mūsų aplinką“

Romaną apie pažinčių programėles parašęs Mykolas Sauka: „Infantilumas yra persmelkęs mūsų aplinką“

Ar jau prisijaukinome „lenkmečio“ Vilnių?: stagnacija, neregėtas antisemitizmas ir kam reikalingas Vilniaus pasas

Ar jau prisijaukinome „lenkmečio“ Vilnių?: stagnacija, neregėtas antisemitizmas ir kam reikalingas Vilniaus pasas

Ar tikrai Vilnius – tolerancijos miestas? Žinomi istorikai pateikė įžvalgas apie šį populiarų mitą

Ar tikrai Vilnius – tolerancijos miestas? Žinomi istorikai pateikė įžvalgas apie šį populiarų mitą

Lietuvos istoriją tyrinėjantis italas A.Griffante: „Esate vienintelė Europos saugumo garantija“

Lietuvos istoriją tyrinėjantis italas A.Griffante: „Esate vienintelė Europos saugumo garantija“

Dienoraščių knygą išleidęs D.Kajokas: „Damoklo kardas virš manęs ir nežinia, kuo viskas baigsis“

Dienoraščių knygą išleidęs D.Kajokas: „Damoklo kardas virš manęs ir nežinia, kuo viskas baigsis“

Sovietinės nomenklatūros gyvenimą iš arti pažinęs Antanas Sutkus: „Reikėjo sudaryti sãvo žmogaus įspūdį“

Sovietinės nomenklatūros gyvenimą iš arti pažinęs Antanas Sutkus: „Reikėjo sudaryti sãvo žmogaus įspūdį“

Nykstančius objektus įamžinantis G.Pranckūnas: „Fotografuoju ne iš nostalgijos, o dėl estetikos“

Nykstančius objektus įamžinantis G.Pranckūnas: „Fotografuoju ne iš nostalgijos, o dėl estetikos“