Liepos mėnesio pabaigoje Kalifornijos valstija padavė „Activision Blizzard“ ir jos dukterinę įmonę „Blizzard Entertainment“ į teismą. Kompanija yra kaltinama už nuolatinės seksualinio priekabiavimo kultūros propogavimą bei lytimi grįstą diskriminaciją. Vos už poros valandų, kai šis aktas buvo išviešintas, dešimtys įmonių darbuotojų patvirtino šiuos kaltinimus.
Apibūdindamos savo darbo sąlygas, moterys teigė, kad dažnai alkoholį vartojantys darbuotojai galėdavo prie jų priekabiauti ir nepatirti jokių pasekmių. Seksualinį priekabiavimą sudarydavo kolegių čiupinėjimas, niekinantys komentarai apie išžaginimą. Darbuotojai didžiuodavosi eidami į darbą pagirioti. Dar daugiau, vyrai darbo metu žaisdami kompiuterinius žaidimus agresyviai juokaudavo apie savo seksualinius nuotykius, atvirai kalbėdavo apie nuogus moterų kūnus bei daug sykių juokaudavo apie išprievartavimus. Šis elgesys buvo žinomas darbo vadovams, tačiau jis ne tik buvo toleruotinas, bet ir skatinamas. Šių vadovų tarpe yra įvardinti įmonės vadovas J.Allenas Brackas bei kūrybinis režisierius Alexas Afrasiabi.
Visas įtariamas seksualinis priekabiavimas yra papildomas įtarimu dėl diskriminacijos lyties pagrindu – moterys nebūdavo paaukštinamos pareigose, už tą patį darbą joms buvo mokama mažiau, o pačios darbuotojos buvo skatinamos neiti skųstis žmogiškųjų išteklių darbuotojams, kadangi jie būdavo artimi bičiuliai su įtariamais priekabiautojais.
Nuo šio skandalo išviešinimo, kitą dieną daugiau nei 1500 „Activision Blizzard“ darbuotojų surengė piketą, taip solidarizuodamiesi su įtariamomis aukomis. Po dviejų savaičių darbą paliko Blizzard įmonės vadovas J.Allenas Brackas, o dar po savaitės įmonė atleido Diablo 4 žaidimo režisierių Luisą Barrigą, pagrindinį dizainerį Jesse McCree bei World of Warcraft dizainerį Jonathaną LeCraftą.
Tačiau šis fiasko su tuo dar nesibaigė – rugpjūčio mėnesio pabaigoje Kalifornijos sąžiningo užimtumo ir apgyvendinimo departamentas apkaltino „Blizzard“ įmonę sunaikinus seksualinio priekabiavimo įrodymus. Tiesa, pati kompanija neigia tokius kaltinimus, grįsdami tuo, kad jie šių įvykių šviesoje ėmėsi atitinkamų veiksmų užtikrinti saugią darbo aplinką – jie pakeitė įdarbinimo praktiką, išplėtė žmogiškųjų išteklių skyrių, patobulino peržiūros procesus, apimančius darbuotojų vadovų įvertinimą.
Akivaizdu, kad šis skandalas sukėlė milžiniškas nepasitenkinimo audras žaidėjų bendruomenėje, bet iš tikrųjų tai tebuvo paskutinė vinis į įmonės karstą – jos reputacija smuko jau keletą metų iš eilės. Dar 2018 m., kuomet buvo išleista „World of Warcraft Battle for Azeroth“ atnaujinimo beta versija, žaidėjai skundėsi nauja „Azerite Armor“ sistema, esą ji yra per mažai pelninga žaidėjams. Žaidėjai skundėsi neegzistuojančia komunikacija tarp jų bei žaidimo kūrėjų – jie jautėsi, esą jų ilgalaikės problemos nėra išgirstos, o įmonė apskritai nesidomi savo klientais ar jų rūpesčiais.
Žaidėjų nuoskauda dėl neįsiklausymo į iškeltus rūpesčius liko iki šių dienų. Šis motyvas bei tolimesni kūrėjų žaidybiniai sprendimai, kurie liko tragiškai įvertinti (nevykęs „Shadowlands“ atnaujinimas, „WoW Token“ išleidimas) paskatino žymiausius „World of Warcraft“ turinio kūrėjus kaip Asmongold, MadSeasonShow ar Snackybox palikti šį žaidimą. Reikia turėti omeny, kad tai žmonės, skyrę 15 metų šiam žaidimui, tad jų sprendimas jį pamesti, taip ne tik atsisakant didžios savo gyvenimo dalies, bet ir rizikuojant prarasti savo auditoriją, o kartu ir pajamas, yra absoliutaus įmonės chaoso ir savo kliento psichologinio išniekinimo išdava.
Tiesa, tai tik viena iš daugelio „Blizzard“ įmonės nuosmukio priežasčių – su švilpimais pasitiktas „Diablo Immortal“ žaidimo išleidimas, „Heroes of the Storm“ profesionalios scenos sužlugdymas, daugiau nei 800 darbuotojų atleidimas, profesionalaus „Hearhstone“ žaidėjo išmetimas už žinutę „Laisvė Hong Kongui“ tėra keletą pastarųjų įvykių, lėmusių augančią žmonių neapykantą šiai įmonei. Visa tai byloja skaičiai – Blizzard įmonė per pastarąjį ketvirtį prarado netgi 8 milijardus dolerių, o jų populiariausio žaidimo „World of Warcraft“ populiaciją pasiekė žiaurų antirekordą – ją sudaro vos du milijonai žaidėjų (tai yra 42% nuokrytis vos per vienerius metus). „Blizzard“ laukia itin niūrus laikotarpis, o prošvaisčių kol kas nematyti.