Tokiai specifinei trasai būtinas ir detalus kiekvieno jos metro išmanymas. Savo žiniomis sutiko pasidalinti „15min – General Financing“ komandos narys – Nemunas Dagilis, kuris kartu su broliu Nerijumi Dagiliu ir Benediktu Vanagu čia startuos 15-uoju numeriu pažymėtu „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliu.
Vienas lenktynių ratas su Nemunu Dagiliu:
„Išvažiuojame į starto/finišo tiesiąją (vieta trasos schemoje pažymėta 1 numeriu) antra pavara ir tolygiai greitėdami pasiekiame 5-ąją. Čia išvystomas pats didžiausias greitis šioje trasoje, kuomet „Porsche 911 GT3 Cup“ spidometro parodymai siekia 220-230 kilometrų per valandą. Šios tiesiosios gale yra įrengta priverstinė stabdymo zona (2). Į ją įvažiuojame iš dešinės pusės, prieš tai įjungę trečiąją pavarą. Kadangi greitis didelis, čia stabdau likus apie 100 – 110 metrų. Toliau išneriame iš greičio „gesinimo“ zonos, trumpam spustelime akceleratorių, tačiau ši atkarpa trumpa, todėl iškart „nusimetame“ iki 2-osios pavaros – laukia apsisukimas 180 laipsnių kampu (3). Čia svarbiausia nesukti per stipriai į kairę, kadangi išvažiavimas iš apsisukimo bus labiau „užlaužtas“. Tokiu atveju reiks daugiau dirbti vairu ir lėčiau spausti greičio pedalą“.
Komandos nuotr./Nemunas Dagilis |
„Toliau – dar viena ilga tiesioji. Vėl įsibėgėjame iki 5-osios pavaros, tačiau tiesiosios gale vėl laukia dar vienas dirbtinis S formos posūkis (4). Jungiame žemyn iki 3 arba 4 pavaros. Aš dažniausiai važiuoju trečiąja, bet, pavyzdžiui, R.Kupčikas mėgsta jį pravažiuoti ketvirtąja. Vos į jį įvažiavę, staigiai greitėjame ir vėl paeiliui „sujungiame“ visas pavaras iki 5-osios. Čia būtina automobilio trajektoriją išlaikyti arčiau dešiniojo kelkraščio ir neleisti jam važiuoti per daug į kairę pusę. Tai labai svarbu, nes šioje vietoje (5) kelias ne itin lygus: mašina banguoja ir rodos, kad ją kažkas tarytum tampo į visas puses, bet ji tikrai kontroliuojama. Įveikus šį posūkį laukia užvažiavimas ant viaduko, bet prieš tai – vienas svarbiausių stabdymų (6). Čia jokiu būdu negalima stabdyti kairėje pusėje, antraip tai gali pasibaigti liūdnai (per visą lenktynių istoriją matėme ne vieną „Porsche“ ir daugelį kitų automobilių, sudaužytų būtent šioje vietoje)“.
„Prieš šį staigų posūkį stabdome dešiniau, kadangi kairėje kelio pusėje asfaltas yra ypač banguotas. Čia dauguma jungia pavaras žemyn iki antrosios, o kvalifikacinių važiavimų metu netgi iki pirmosios – tai pats lėčiausias apsisukimas visoje trasoje. Apsisukus ir užvažiavus ant tilto bei automobilio ratams visiškai išsitiesinus, vėl iki galo spaudžiame akceleratorių – vėl greitėjame iki 5-osios pavaros. Tilto pabaigoje laukia posūkis į dešinę, tačiau kaip ir prieš tai buvusioje stabdymo zonoje (7) koją gali pakišti nelygi asfalto danga. Prieš šį posūkį daug geriau pristabdyti anksčiau, nei vėliau, nes klaidai ištaisyti lieka tik paties tilto zona. Jei „pramiegamas“ stabdymo taškas, įveikti posūkio gali ir nebepavykti – tuomet laukia liūdnas finalas – apsauginiai blokai“.
„Nusimetame“ iki 3-osios pavaros ir prilaikydami akceleratoriaus pedalą leidžiamės nuo tilto (8). Vos pamatę tiesiąją po viaduku – iškart spaudžiame „iki dugno“ (9), tada po tiltu dar spėjame įjungti 4-ąją pavarą, tačiau vos tai padarę iškart mažiname iki antrosios, nes laukia „S“ formos išvažiavimas į starto/finišo tiesiąją (10). Aš įsuku į šią tiesiąją labiau iš kairės ir kiek lėčiau, tada vos įvažiavęs į posūkio vidurį galiu anksčiau spausti akceleratorių iki dugno. Tokiu būdu leidžiu automobiliui „pasitraukti“ į dešinę pusę ir starto/finišo tiesiosios gale išvystyti didesnį greitį. Tačiau šioje greičio gesinimo zonoje turi būti itin budrus, kadangi būtent čia yra išvažiavimas į trasą iš techninio aptarnavimo zonos, iš kurios kartkartėmis išvažiuoja varžovų automobiliai. Štai ir viskas – vienas Palangos 1000 kilometrų lenktynių trasos ratas įveiktas!“.
„Omnitel 1000 km“ lenktynių trasos schema |