1000 eurų išmoka už utilizuotą taršų automobilį: ką daryti, kad ją gautumėte?

Aplinkos ministerija skelbė, kad jau įsigaliojo nauja kompensavimo už utilizuotus automobilius tvarka, įsigijus kitą, mažiau taršų, pagamintą ne anksčiau nei 2013 m. ir išskiriantį į aplinką ne daugiau nei 130 g/km CO2, automobilį. Skaitytojai taip pat teiravosi, ar šie reikalavimai taikomi ir įsigyjant elektromobilį. Ar įsigijus 2012 m. pagamintą „Leaf“ išmokos tikėtis neverta?
Asociatyvi iliustracija: automobilio pirkimas
Asociatyvi iliustracija: automobilio pirkimas / 15min iliustracija

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Aplinkos ministerijos Klimato kaitos valdymo grupės patarėja Kristina Sabaliauskienė paaiškino, kad CO₂ kiekio ir pirmosios registracijos datos kriterijai elektromobiliams netaikomi. Taigi skaitytojai nuogąstauja be reikalo.

O sąlygos, kurias turės atitikti pareiškėjas, pretenduodamas į kompensacinę 1000 Eur išmoką, būtų tokios.

Kaip ir kur utilizuoti seną transporto priemonę

1. Automobilio savininkas (jei M1 klasės transporto priemonė nuosavybės teise priklausė mažiausiai 12 mėnesių ir buvo registruota Lietuvoje) turi pats priduoti taršų automobilį, jį sunaikinti ir išregistruoti.

Svarbus momentas: transporto priemonės techninė apžiūra turėjo galioti iki spalio 17 d. Taip pat svarbu, kad transporto priemonė turėjo būti sunaikinta ne anksčiau kaip 2019 m. spalio 17 d.

2. Utilizuoti (sunaikinti) taršią transporto priemonę galima ne bet kur, o tik įmonėse, kurios gali išduoti Eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą (toliau – ENTP). 482 įmonių, išduodančių ENTP, sąrašą ir utilizavimo tvarką rasite čia.

3. Transporto priemonė turi būti išregistruota iš Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro pateikus ENTP pažymą.

ATVR nuotr./Paieškos laukelis: kur utilizuoti taršų automobilį
ATVR nuotr./Paieškos laukelis: kur utilizuoti taršų automobilį

Kaip įsigyti „švaresnį“ automobilį, jei pretenduojate į kompensaciją

1. Norintis gauti kompensaciją vairuotojas turi įsigyti ir savo vardu įregistruoti (jei įsigyja lizingo būdu, tampa automobilio valdytoju) mažiau taršų automobilį.

Mažiau taršaus automobilio registracijos liudijime privalo būti nurodyta bendras išmetamas automobilio CO₂ kiekis ir automobilio pirmosios registracijos data.

Mažiau taršus automobilis – M1 klasės transporto priemonė, kurios bendras išmetamas anglies dioksido (CO₂) kiekis ne didesnis kaip 130 g/km; pirmosios registracijos data Europos Sąjungoje 2013 m. sausio 1 d. arba vėlesnė; varoma vien tik benzinu, dujomis (gamtinėmis arba suskystintomis), etanoliu, elektra arba be benzino dar ir dujomis (gamtinėmis arba suskystintomis), etanoliu, elektra.

2. CO₂ kiekio ir pirmosios registracijos datos kriterijai netaikomi elektromobiliams.

3. Mažiau taršus automobilis turi būti įsigytas ne anksčiau kaip 2019 m. spalio 17 d.

4. Norintis gauti kompensaciją mažiau taršaus automobilio savininkas turi užpildyti prašymą Agentūros informacinėje sistemoje (APVIS). Prašymai APVIS yra netikslinami. Prašyme nurodytos informacijos tikslinimas atliekamas APVIS pildant naują prašymą.

Paraiškos priimamos iki 2019 m. gruodžio 31 d., finansavimui skirta 5 000 000 Eur.

5. Pareiškėjas tokiu būdu gali gauti vieną kompensacinę išmoką. Kompensacinės išmokos dydis vienam asmeniui yra 1000 Eur.

6. Už automobilį su tuo pačiu VIN numeriu gali būti kompensuojama tik viena kartą. Kompensacinių išmokų fiziniams asmenims, įsigijusiems mažiau taršų automobilį, tinkamomis išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos nuo š. m. spalio 17 d.

Infografikas: kaip gauti kompensacinę išmoką, utilizavus taršų automobilį
Infografikas: kaip gauti kompensacinę išmoką, utilizavus taršų automobilį

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis