Norėdami palyginti pačią lėčiausią (iš varomų abiem ašimis) „Tesla Model S 70D“ su sportiniu AWD automobiliu, varomu vidaus degimo variklio, norėjome rinkis „Subaru Impreza STI“.
Tačiau, bent jau „ant popieriaus“, STI (300 AG, įsibėgėjimas iki 100 km/val. per 5,2 sek.) lenkia taip pat visų ratų pavara varomas „Ford Focus RS“ (350 AG, 4,7 sek.).
518 AG (abiejų variklių suminė galia) didžiulė, daugiau nei 2 t sverianti „Tesla“ („Fordo“ svoris 1600 kg) pagal gamintojų deklaruojamus duomenis turėtų būti gerokai lėtesnė. Juo labiau kad ji neturi „launch control“ funkcijos, kuri „Ford Focus RS“ leidžia iškart startuoti įsukus variklį iki 5000 aps/min.
15min žurnalistai nusprendė patys išbandyti, kaip yra iš tikrųjų.
Užtverta gatvė ir saugumo priemonės
Su „Gariūnų verslo parko“ administracija susitarėme, kad valandai užtvertų pro parką einančią gatvę. Perimetrą saugojo papildomos turgavietės apsaugos darbuotojų pajėgos – kad koks smalsuolis neįlįstų į trasą. Šimtaprocentinis saugumas, geras oras ir puikūs automobiliai – ko daugiau reikia?
Penki važiavimai ir beveik vienodi rezultatai
Pažymėję įsibėgėjimo trasos ir stabdymo zonos ribas kūgeliais, du galingi žvėriukai stojo prie starto. Prie „Ford Focus“ vairo – puikiai šį automobilį perpratęs „Inchcape“ atstovas Giedrius Zakalskis. „Teslos“ elektrinius raumenis pramankštinti pasiryžo 15min žurnalistas Žilvinas Pekarskas.
Startą vėliavėlėmis pasirengusi duoti automobilių sportui prijaučianti Ida Mažutaitienė. Patyręs autosporto renginių filmuotojas Audrius Gavėnas pasiryžęs įamžinti traukos lenktynes iškart penkiomis kameromis. Viena paslėpta trasoje, dvi ant automobilių, dar viena ties finišo linija ir penktoji – ant verslo centro stogo.
„Model S“ įsibėgėja išties įspūdingai, perkrovos žodžiais nenusakomos.
Idai davus startą, spaudžiu „Tesla“ greičio pedalą iki dugno ir stengiuosi laikyti vairą tiesiai – automobiliui lyg lėktuvui įsibėgėjant, kelias vizualiai „siaurėja“. Tikrai nesinori užkabinti bortelio. „Model S“ įsibėgėja išties įspūdingai, perkrovos žodžiais nenusakomos. Galiu tik spėti, kad tą patį jaučia ir RS vairuojantis Giedrius.
Tačiau „Ford Focus RS“ – bent akimirka greitesnis. Ypač ties starto linija. Panašu, kad šūvis iš vietos, panaudojus „launch control“ sistemą, mėlynam monstriukui padeda iškart laimėti beveik sekundę. Ir taip visus penkis kartus.
Tuo tarpu sedanas „Tesla Model S“ greitėja labai tolygiai ir, jei galima taip pasakyti, komfortabiliai. Jis juk ne lenktynių automobilis, o transporto priemonė, skirta važinėti kasdien.
Šūvis iš vietos, panaudojus „launch control“ sistemą, mėlynam monstriukui padeda iškart laimėti beveik sekundę.
Tuo tarpu „Ford Focus RS“ – tiesiog sukurtas Nemuno žiedo trasai ar ralio vieškeliams.
Įsibėgėję automobiliai greitėja beveik vienodai. Tad „Ford Focus RS“ išlaiko starte įgytą pranašumą ir laimi lenktynes per 1–1,5 automobilio korpuso.
Tačiau pralaimėjusių nėra. Sportinio „Fordo“ spalvas gynęs Giedrius patenkintas, kad nebuvo aplenktas „Teslos“. O „Model S“ vairavęs Žilvinas džiaugiasi vairavimo malonumu ir žada analogiškose lenktynėse išbandyti naujesnį modelį – „Model S 85D“, kuris įsibėgėja iki 100 km per 3,3 sek.
Projekto partneriai
Dėkojame šio projekto partneriams: „Taxify“, „Gariūnų verslo centrui“ ir „Inchcape“.
P.S. Jau šią savaitę 15min skaitykite: kokį įspūdį palieka pasivažinėjimas „Tesla“ Vilniaus gatvėmis.