Kaip teigiama oficialiame „Suzuki“ atstovų Lietuvoje puslapyje, „Swift 4×4“ sukurtas greitai kintančioms Šiaurės šalių kelių sąlygoms“. Vienu esminių šio nedidelio miesto automobilio privalumų yra laikoma keturių varomų ratų technologija. Dėl šios savo išskirtinės savybės – Swift 4x4 yra itin gerai parduodamas Suomijoje ir kitose Šiaurės Europos šalyse.
Tačiau, kaip paaiškino Suzuki atstovas iš UAB Autoverslo automobiliai, yra klaidinga manyti, kad 4x4 sistema yra skirta tik geresniam pravažumui. Dar svarbesnis yra saugumas – toks automobilis daug geriau „stovi ant kelio bei elgiasi ekstremaliose situacijose“.
Įprastomis sąlygomis automobilis yra varomas priekiniais ratais, papildomi du (užpakaliniai) pasijungia tik tuomet, kai ratai praslysta, susiduriant su sudėtingesnėmis kelio sąlygomis, dažnai susiklostančiomis mūsų regione. Dėl to Suzuki Swift 4x4 suvartoja palyginti nedaug degalų. Neseniai įvykusiame NESTE EKO RALYJE 2017 savo E1 klasėje šis automobilis užėmė 2-ąją vietą (iš viso klasėje varžėsi 6 markių automobiliai), suvartodamas vos 4,89 l/100 km benzino ir tik 0,28 l/100 km nusileisdamas konkurentui su 2WD ratų formule ir vos 1 litro varikliu! Žemiau likę kitų markių automobiliai taip pat turėjo tik 2 varančiuosius ratus.
Kiti privalumai, kuriuos akcentuoja gamintojas – patogus valdymo prietaisų ir įrankių skydelio, garso sistemos bei klimato kontrolės valdymas. Išskiriamas ir žaismingas, sportiškas automobilio dizainas bei interjeras.
Intuityvus ir manevringas
„Pirmą kartą įsėdus į nepažįstamą automobilį užtrunki, kol išsiaiškini, kaip ir kas jame valdosi. Tačiau „Swift“ yra pakankamai intuityvus – čia viskas „po ranka“. Įsėdi ir važiuoji, papildomos „instrukcijos“ skaityti nereikia“, – savo įspūdžius pasakoja automobilį išmėginusi žurnalistė.
Kaip ir įprasta naujiems automobiliams, dalis valdiklių (pavyzdžiui, audio sistema) yra vairo korpuso dalyje, tad norint pakeisti radijo stotį (ar dainą – jei klausoma savo muzikos), garso lygi ar atsiliepti į skambutį (prijungtus išmanųjį telefoną prie automobilio sistemos) yra patogu.
Žurnalistės pastebėjimu, vairavimo prasme „Swift“ pasižymi svarbiausiomis, miesto automobiliui būdingomis savybėmis – yra itin manevringas, jį lengva statyti net ir perkrautoje stovėjimo aikštelėje.
„Turiu, su kuo palyginti, kadangi pati vairuoju senuką Volvo S60. Su juo dviejų juostų gatvėje apsisukti nėra šansų, – juokiasi vairuotoja. – Tuo tarpu sukiotis po miestą su „Swift“ – jokių problemų. Nesvarbu, ar senamiestyje, ar gyvenamojo rajono aikštelėje. Žinoma, labai gelbsti gale įmontuota kamera – žymiai tiksliau galima įsivertinti atstumus statant automobilį.“
Pojūtis trasoje
Žurnalistė Laura teigia automobilį išmėginusi ne tik miesto gatvėse, bet ir užmiesčio keliuose, o taip pat ir autostradoje Vilnius – Ukmergė.
„Kol kas orai pakankamai geri, tad niekur neužklimpau, papildomų keturių varomų ratų neprireikė. Bet saugu žinoti, kai sistema yra. Mano šeima anksčiau yra turėjusi Suzuki Sx4 miesto džipą, su kuriuo dažnai važiuodavome į sodybą. Ne sykį keturi varomi ratai „ištempė“ ten, kur priekiniai ar galiniai ratai būtų susmigę“, – pasakoja pašnekovė.
Anot jos, trasoje „Swift“ važiuoja stabiliai, su juo be problemų galima numinti iki pajūrio. „Be abejo, tai nėra sportinis automobilis, skirtas „pasidraskymams“. Tačiau, nors turi tik 1,2 litro 66kW variklį, greičio užtenka, nes automobilis yra lengvas, o lenkimo momentu įjungus žemesnę pavarą ir spustelėjus akceleratorių, manevrą atlieki be problemų. Pastebėjau, jog šis automobilis „mėgsta“ didesnes variklio apsukas ir sportiškesnį važiavimo stilių“, – šypsodamasi pasakoja Laura.
Glaustas reziumė
„Manau, kad šis modelis tiks ir miesto, ir užmiesčio gyventojams bei tiems, kurie laisvalaikiu važinėja ne tik asfaltuotais keliais“, – pažymi automobilį išmėginusi žurnalistė.
Anot jos, tai idealus variantas neilgoms, dienos trukmės distancijoms: „Jeigu kasdien kursuojate maršrutais: „namai – darbas – parduotuvė – namai“ arba „namai – mokykla/būrelis – namai“ – tai yra „darbinis arkliukas“, patrauklus tuo, kad yra ekonomiškas, manevringas ir jau bazinėje GL versijoje turi visas komfortiškam važiavimui reikalingas funkcijas, įskaitant ir jau minėtą vaizdo kamerą, elektros paketą, bei telefono laisvų rankų funkciją.“
Ar „Swift“ yra pakankamai talpus kasdienėms reikmėms? „Na, tai turbūt nėra automobilis, su kuriuo norėtumėte pervežti pianiną ar didžiulę sekciją, – juokauja žurnalistė. – Tačiau pirkiniams, kad ir perkant maisto produktus visai šeimai savaitei į priekį, vietos tikrai užteks“, – tikina ji. „Nors automobilis ir priskiriamas mažų klasei, tačiau nustebsite, jog jame ant galinės sėdynės gana komfortiškai gali keliauti ir 185 cm ūgio keleivis – pakanka vietos ir kojoms, ir galva neriame stogo“.
Kas, anot vairuotojos, labiau pamėgs šį modelį – vyrai ar moterys? „Nežinau atsakymo į šį klausimą, nes žmonių poreikiai skiriasi nepriklausomai nuo lyties. Pavyzdžiui vyrai galėtų didžiuotis vairuodami 4x4 modelį, kuris yra vienintelis toks savo klasėje. Vis dėlto prasmingiau klausti, kokią funkciją norite, kad jums atliktų automobilis, ir ar pasirinktas modelis ją atlieka. Konkrečiai šiuo atveju, „Swift“, manau, pilnai išpildo ekonominiam automobiliui keliamus lūkesčius.“
Variklis | Benzininis DUALJET, 1242 cm3, 16v, 66kW |
---|---|
Didžiausias sukimo momentas | 120 Nm / 4,400 sūk./min |
Pavaros sistema | 4 WD |
Pavarų dėžė | 5 MT |
Didžiausias greitis | 170 km/h |
Pagreitėjimas iki 100 km/h | 12,6 s |
Degalų sąnaudos (mieste / užmiestyje / vidutinės) | 5,9 / 4,3 / 4,9l / 100km, CO2 110 g/km |
Bendras ilgis / plotis / aukštis / atstumas tarp ašių | 3840 / 1735 / 1520 / 2450 mm |
Mažiausias apsisukimo spindulys | 4,8 m |
Prošvaisa | 140 mm |
Padangos | 185/55R16 |
Automobilio masė (tuščio – pakrauto) | 950 – 1405 kg |