Kai žurnalistas Matas Watsonas savo vaizdo įraše užsiminė, kad „La Voiture Noire“ langai yra uždangstyti, kilo šioks toks įtarimas, kad Ženevos automobilių parodos lankytojai mato ne tai, ką mano, kad mato. Tiesa, langai nebuvo visiškai uždengti, kai paroda buvo atvira tik žurnalistams. Jie pastebėjo, kad salonas nėra užbaigtas. Tačiau to ir buvo galima tikėtis – kam dangstyti langus, jei salonas būtų visiškai įrengtas?
Nusipirko už 16,7 mln.
„Bugatti La Voiture Noire“ pirkėjui kainavo apie 16,7 mln. eurų, neskaitant mokesčių. Kas tas pirkėjas – nėra žinoma. Puse lūpų kalbama, kad tai – Ferdinandas Piëchas – garsiosios Porsche šeimos atstovas. Jei manote, kad tai – labai didelė pinigų suma vienam automobiliui, esate teisūs. Tačiau kada nors „La Voiture Noire“ pasirodys įvairiuose automobilių konkursuose ir savo savininkams suteiks daug džiaugsmo. Tai – amžinas automobilis, kurio vertė tik augs, o ir po šimto metų žmonės žiūrės į šią mašiną ir stebėsis mūsų dienų dizaino pasiekimais. Slapta galima viltis, kad kas nors vairuos šį automobilį ir juo leisis į keliones į gražiausius Europos kurortus. Tačiau tikriausiai visi žinome, kad tai – labiau meno kūrinys nei transporto priemonė.
Kol kas neegzistuoja?
Net nesvarbu, ar „La Voiture Noire“ vairuos Piëchas ar kitas turtingas žmogus – šio džiaugsmo teks laukti dar porą metų, nes automobilis dar nėra pradėtas gaminti. Taip, nors jį jau matė ir čiupinėjo Ženevos parodos lankytojai, „La Voiture Noire“ kol kas neegzistuoja.
„Bugatti“ atstovai prasitarė, kad prie unikalaus, vienetinio automobilio pradėjo dirbti tik prieš pusę metų. Tai – labai trumpas laikas. Iš tikrųjų, stebėtina, kad vos per kelis mėnesius „Bugatti“ suspėjo sukurti dizainą ir pagaminti tai, ką matė parodos lankytojai Ženevoje. Iš anglies pluošto ir kitų kompozitinių medžiagų pagamintas maketas neturi ne tik interjero, bet ir W16 variklio, tačiau jis važiuoja savo eiga.
„La Voiture Noire“, kuris buvo demonstruojamas Ženevoje, tėra važiuojantis maketas (net ne prototipas), varomas elektros varikliais. Kaip ir daugybė kitų koncepcinių automobilių. Skirtumas tik tas, kad niekas nesitikėjo, kad „La Voiture Noire“ bus tik koncepcija. Tai – vienetinis automobilis, kurio niekas masinei gamybai neruošia. Tačiau koncepcija buvo sukurta norint pirkėjui parodyti, kaip atrodys jo automobilis. Ir „Bugatti“ tikrai pasistengė – „La Voiture Noire“ maketas netgi turi 6 išmetamuosius vamzdžius, o pati ratų bazė yra ilgesnė už „Chiron“, kurio pagrindu šis automobilis ir yra sukurtas.
Bet ar detalės nuo šio maketo keliaus į pirkėjui skirtą „Bugatti La Voiture Noire“? Kas dabar gali pasakyti. Net jei elektra varoma platforma nėra tinkama važinėjimui gatvėse, kėbulo detalės ir ratai atrodo puikiai. Tačiau vien pažvelgus į šį maketą tampa aišku, kad didelę tos milžiniškos kainos dalį sudaro dizaino kūrimo išlaidos.