Tai maisto produktams skirta autocisterna-puspriekabė, kurioje galima gabenti įvairius maisto produktus, skysčius, vežti pieną, alų, vyną, kitus produktus. Pasaulinėje rinkoje toks gaminys kainuoja 75 000–95 000 eurų. Ją sukūrė ir pagamino Alytuje veikiančios AB „Astra LT“ kolektyvas.
Ši autocisterna geriausius Europoje gaminamus analogus lenkia mažesniu svoriu, didesne šilumine varža, kokybe ir mažesne kaina.
Cisterna yra 400 kilogramų lengvesnė nei konkurentų. Pasak AB „Astra LT“ generalinio direktoriaus, technikos mokslų daktaro Vaido Liesionio, iki gamybos pradžios žadama „sutaupyti“ dar apie 100 kilogramų. Tad cisterna bus lengvesnė 500 kilogramų, bendras jos svoris sieks iki 6 tonų. O štai daugelio Europos gamintojų analogiško komplektavimo ir paskirties autocisternos sveria apie 6,5 tonos.
Su alytiškių sukurta cisterna vežėjas gali gabenti 500 kilogramų sunkesnį krovinį ir per metus sukurti papildomai apie 4 000 eurų. Be to, vilkikas, traukdamas akivaizdžiai lengvesnę puspriekabę, naudos mažiau degalų, mažiau terš aplinką.
Kitas svarbus dalykas – šilumos koeficientas. Pasak V. Liesionio, jie sugebėjo net 30 procentų padidinti šilumos koeficientą, lyginant su geriausiais gamintojų analogais. Vadinasi, daugeliu atvejų autocisterną bus galima eksploatuoti be papildomo šaldymo ar šildymo įrenginio. Dėl to dar labiau sumažėja sąstato svoris, kaina ir degalų sąnaudos.
Dar vienas momentas, kuris bus labai patrauklus maisto produktų vežėjams, tai cisternos vidaus suvirinimo kokybė. Daugelis gamintojų cisternos viduje palieka mechaniškai neapdirbtas suvirinimo siūles, jų nenušlifuoja ir nepoliruoja. Dėl to vežėjams sudėtinga švariai išplauti cisternos vidų, po plovimo lieka gabentų maisto produktų likučių, o tai neigiamai veikia vėliau gabenamus produktus. Buvo nustatyta, kad, pavyzdžiui, konjaką iš Prancūzijos pervežus į Lietuvą pasikeičia jo savybės būtent dėl netobulai išplautų cisternų po anksčiau vežtų produktų. Alytiškiai naudos savitą automatizuotą suvirinimo technologiją ir novatorišką siūlių išlyginimo bei šlifavimo ir poliravimo technologiją, dėl to jų autocisternas bus labai lengva išplauti.
„Autocisternos yra brangios ir ilgai naudojamos, – sako Vaidas Liesionis. – Vidutiniškai jomis važinėjama apie 20 metų. Vadinasi, jos turi būti labai kokybiškos, lengvos, visada švarios ir nerūdijančios. Pasitelkę naujausias technologijas, mes Europos rinkai galėsime pateikti patį moderniausią produktą. Konkuruosime ne kaina, o kokybe ir techninėmis savybėmis. Žinoma, tikiuosi, kad mūsų gaminama autocisterna bus apie 15 procentų pigesnė nei didžiausių Europos gamintojų.“
Alytiškių gaminamos cisternos bus montuojamos ant lenkiškų „Wielton“ važiuoklių, kurios specialiai su KTU mokslininkais kruopščiai išoptimizuotos dėl svorio mažinimo. Šis Lenkijos gamintojas alytiškių užsakymu pagamino specialią, tikrai lengvesnę važiuoklę.
Pirmąjį pagamintą sąstatą išbandė Lietuvos vežėjai. Jie veždami krovinius jau nuvažiavo per 10 000 kilometrų. Šiais metais autocisterna bus bandoma specialiame stende, kuriame imituojama 0,5 milijono kilometrų rida.
AB „Astra LT“ šiemet žada pagaminti dar 3 bandomąsias autocisternas – jų gamybos tikslas yra pačios gamybos technologijos tobulinimas ir konstrukcijos optimizavimas. O kitais metais pradės jų serijinę gamybą. Kasmet planuojama pagaminti bent po 50 tokių cisternų.
AB „Astra LT“ jau turi ilgametę įvairių talpyklų ir slėginių indų projektavimo bei gamybos patirtį. Įmonė, veikianti nuo 1929 metų, iš įvairaus plieno gamina alaus, alkoholio, pieno talpyklas, reaktorius, įrengimus varškei, ledams, jogurtui gaminti ir t. t. Įmonėje mažiausia pagaminta talpykla yra vos 10 litrų, o didžiausia – 400 000 litrų talpos. Bendrovės produkcija eksportuojama į 40 pasaulio šalių.