15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 05 08 /2018 05 09

„Audi“ stabdo dalies A6 ir A7 modelių tiekimą – vėl pakvipo „dyzelgeitu“

Prieš trejus metus į „dyzelgeitu“ pavadintą skandalą įsivėlęs „Volkswagen“ koncernas sulaukė naujų įtarimų. Šįkart šešėlis krito ant koncernui priklausančio „Audi“ gamintojo, kuris buvo priverstas sustabdyti „Audi A6“ ir „Audi A7“ modelių tiekimą mažmenininkams.
„Audi“ suskubo – naują A6 pristatė dar prieš Ženevos parodą
„Audi“ suskubo – naują A6 pristatė dar prieš Ženevos parodą / Gamintojo nuotr.

A6 ir A7 modelių tiekimą prekybos salonams teko nutraukti po to, kai „Audi“ buvo pareikšti įtarimai dėl galimai į automobilius diegiamos sukčiauti padedančios ir taršos duomenis klastojančios programinės įrangos. Apie tai pranešė Vokietijos „Der Spiegel“.

Įtarimai pasitvirtino po to, kai agentūrai AFP Vokietijos Transporto ministerija patvirtino, kad tiriama apie 60 tūkst. keliuose važinėjančių „Audi A6“ ir „Audi A7“ modelių. Pusė jų parduoti pačioje Vokietijoje.

Remiantis „Der Spiegel“ surinkta informacija, „Audi A6“ ir „Audi A7“ modeliai aprūpinti programine įranga, kuri nežymiai mažina specialaus taršą mažinančio skysčio (vadinamojo „AdBlue“), pilamo į dujų išmetimo sistemą, naudojimą tuomet, kai šio skysčio likutis specialiame bake artėja į pabaigą.

Kaip skelbiama, sistema ima veikti važiuojant paskutinius likusius 2400 km. Šitaip, anot Vokietijos žiniasklaidos, „Audi“ bandė užtikrinti, kad vairuotojams nereikėtų papildyti „AdBlue“ bakų dažniau nei atvažiuojant reguliarios patikros į remonto dirbtuves.

Tačiau mažinant šio skysčio santykį išmetamose dujose turi drastišką poveikį į aplinką išmetamam teršalų kiekiui. Anot „Der Spiegel“, labai tikėtina, kad „Audi“ susigrąžins šiandien jau parduotus modelius su dyzeliniais varikliais. Vokietijos Transporto ministerija AFP patvirtino, kad transporto priemonių licencijavimo tarnyba KBA ėmėsi tirti A6 ir A7 modelius.

Tai nėra pirmas atvejis, kai automobilių gamintojai įkliūva dėl to, kad mažina „AdBlue“, pilamo į dujų išmetimo sistemą, į kiekį. Prieš metus dėl to paties buvo tiriamas ir „Volkswagen“, ir „Daimler“.

Problemos su V6 varikliu

Oficialiame „Audi“ pranešime žiniasklaidai pabrėžiama, kad informacija buvo klaidingai interpretuota: bendrovė stabdo ne naujausios kartos (C8), o ankstesnės kartos (C7) modelių tiekimą mažmeninės prekybos vietoms.

„Vykstant vidiniams kontrolės tyrimams, skirtiems patikrinti dyzelinius variklius, „Audi“ užfiksavo nukrypimus nuo normos „Gen2 evo“ (200 kW) V6 dyzelinių variklių valdymo programinėje įrangoje. Šiuos variklius turi C7 nueinančios kartos A6 ir A7 modeliai. Vokietijos federalinė autotransporto tarnyba ir Liuksemburgo transporto priemonių registravimo institucija buvo informuotos apie užfiksuotus sutrikimus, o minėtųjų automobilių tiekimas mažmenininkams buvo sustabdytas. Vėliau variklio valdymo sistemų sutrikimai bus išsamiau aptariami su automobilių registracijos institucijomis. „VW Group“ kontrolierius taip pat buvo informuotas apie susiklosčiusią situaciją“, – teigiama oficialiame „Audi“ pranešime žiniasklaidai.

Sutrikimai buvo užfiksuoti vykdant nuolatinius dyzelinių variklių ir transmisijos derinių kontrolės bandymus. Variklio valdymo sistemos sutrikimai buvo nustatyti viename iš testuojamų variklių, „V6 TDI Gen2 evo EU6“, kurio galia siekia 200 kW ir kuris yra naudojamas C7 automobilių kartos A6 ir A7 modeliuose.

Po to, kai buvo pastebėti šie nukrypimai, teigia „Audi“, nedelsiant buvo sustabdytas galimai defektą turinčių automobilių tiekimas mažmenininkams. Tikėtina, kad užfiksuotą defektą turi maždaug 60 tūkst. automobilių visame pasaulyje. „Audi“ transporto priemonių registravimo institucijoms suteiks atnaujintą programinę įrangą.

Gamintojas pabrėžė, kad visi automobiliai, kurie jau yra registruoti ir pristatyti klientams, yra techniškai saugūs bei tvarkingi ir gali būti toliau naudojami keliuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais