Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aiškėja maksimalus automobilio taršos mokesčio dydis, jį siūloma sieti su CO2 tarša

Aplinkos ministerija siūlo įvesti vienkartinį automobilių taršos mokestį ir jį tiesiogiai susieti su išmetamu anglies dvideginio kiekiu.
Automobilių išmetamosios dujos
Automobilių išmetamosios dujos / 123RF.com nuotr.

Pagal projektą, kurį matė BNS, mokesčių dydis galėtų siekti nuo keliasdešimties eurų iki 1400 eurų. Dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei transporto priemonės su benzinu.

Ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją.

Premjeras Saulius Skvernelis trečiadienį žurnalistams sakė, kad ministrų kabinetas mokestį svarstys kitą savaitę.

Planuojama, kad mokestis įsigalios jau kitų metų pradžioje. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad į biudžetą būtų surenkama 29 mln. eurų per metus.

Už dyzelinį automobilį mokestį reikės mokėti tada, kai automobilio išmetamas CO2 kiekis kilometrui viršys 116 gramų, o benzinu ir dujomis varomų automobilių – 130 gramų.

Mažiausias mokestis dyzeliniam automobiliui, kai CO2 emisija bus 116-130 gramų kilometrui, sieks 80 eurų. Mažiausias mokestis benzinu ir dujomis varomiems automobiliams siektų atitinkamai 40 ir 36 eurus, kai automobiliai išmestų 131-140 gramų CO2 kilometrui.

Maksimalus mokestis – kuomet automobilis išmeta daugiau nei 350 gramų CO2 kilometrui – siektų 1,4 tūkst. eurų dyzeliniams automobiliams, 590 eurų benzinu ir 531 eurą – dujomis varomiems automobiliams.

Taršos mokesčio lentelė
Taršos mokesčio lentelė

Mokesčio dydis bus apskaičiuojamas pagal transporto priemonių registre įregistruotos transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį ir degalų rūšį. Jei kelių transporto priemonių registre nėra duomenų, reikalingų apskaičiuoti automobilio CO2 emisijas, jos bus skaičiuojamos pagal papildomas įstatymu patvirtintas formules.

Šiose formulėse, skaičiuojant vienam kilometrui išmetamą CO2 kiekį, benzinu varomiems automobiliams bus atsižvelgiama į didžiausią transporto priemonės galią ir jos masę, tuo metu skaičiuojant dyzelinu varomų automobilių CO2 emisijas, bus atsižvelgta tik į transporto priemonės masę.

Mokesčio tarifai būtų indeksuojami kasmet, pasibaigus kalendoriniams metams.

Mokestis būtų mokamas kiekvieną kartą atlikus automobilio registraciją per 30 dienų nuo registracijos dienos, nors anksčiau buvo siūloma, kad mokestis būtų mažesnis, tačiau mokamas kasmet.

Projekte nurodoma, kad mokestį mokėtų gyventojai, atliekantys automobilio registraciją nuo 2020-ųjų sausio 1 dienos.

Numatoma, kad 95 proc. iš mokesčio surinktų pinigų bus skirti Klimato kaitos programos tikslams įgyvendinti, likę 5 proc. bus panaudoti valstybės biudžeto reikmėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos