Didžiųjų automobilių gamintojų mūšis dėl Kinijos rinkos: kol kas laimi „Audi“

Pasaulio automobilių gamintojai pirmadienį susirinko Pekine pasipuikuoti savo gaminiais didžiausioje pasaulyje automobilių rinkoje, kur konkurencija tampa vis aršesnė.
Tarptautinė automobilių paroda Pekine
Tarptautinė automobilių paroda Pekine / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenys rodo, kad automobilių pardavimai Kinijoje pernai pasiekė 24,5 mln. vienetų, todėl tai yra itin svarbi rinka tiek užsienio, tiek ir vietos gamintojams. Tačiau ir šioje rinkoje augimas lėtėja: pernai pardavimų prieaugis sudarė tik 4,7 proc., palyginti su 6,9 proc. augimu 2014 metais.

„Jis tikrai lėtėja, – žurnalistams sakė „Ford China“ valdybos pirmininkas ir vykdomasis direktorius Johnas Lawleris. – Ši rinka iš tiesų elgiasi kaip brandi, o ne besivystanti rinka. Ji yra gerokai konkurencingesnės aplinkos dalis.“

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ Kinijoje turi užsitarnavusi pavydėtiną reputaciją.

Vokietijos automobilių gamintoja „Audi“ Kinijoje turi užsitarnavusi pavydėtiną reputaciją ir šioje Azijos šalyje yra geidžiama automobilio markė. Tačiau ir ši bendrovė jaučia spaudimą.

„Be abejonės, mūsų konkurentai gviešiasi mūsų rinkos dalies, ir kai kuriems tai pavyksta padaryti, – sakė „Audi China“ prezidentas Joachimas Wedleris. – Tai yra verslas, ir mes turime kovoti.“

Kinijos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo tempas pernai sulėtėjo iki 6,9 proc., o tai buvo mažiausias prieaugis per ketvirtį amžiaus. Nerimas dėl Kinijos ekonomikos perspektyvos pasėjo nerimą pasaulinėse akcijų rinkose.

Verta paminėti, kad Kinijoje sparčiai auga visureigių, elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimai, kurie yra gerokai didesni už kitų tipų automobilių pardavimus.

Pernai visureigių pardavimai šoktelėjo 52,4 proc., o elektrinių ir hibridinių automobilių pardavimai išaugo daugiu nei keturis kartus, rodo CAAM duomenys.

Pigesnių nei užsienietiškų kinų gamybos visureigių pardavimai išaugo net 82,8 proc.

„Galima sakyti, kad Kinija vis dar yra motorizacijos proceso vidury“, – sakė „Toyota China“ vadovas Hirojis Onishis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų