Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Italų „Lamborghini“ parodė „Urus“ – visureigį, 200 km/val. pasiekiantį per 13 sekundžių

„Lamborghini“ stendas Ženevos automobilių parodoje traukia visų akis, visiškai nesvarbu, kad netikėtų paslapčių ir premjerų šiemet sportinius automobilius gaminanti bendrovė neturėjo. Ryškiai mėlynas bestogis „Huracan Performante Spyder“ dėl praeivių dėmesio čia varžėsi su akinančiai geltonos spalvos „Lamborghini Urus“ – pirmuoju bendrovės visureigiu.
Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis
Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nors pastaruosius penkerius metus „Lamborghini“ kalbėjo apie visureigį, rodė jo brėžinius ir netgi koncepcinę versiją, iki kol neišriedėjo serijinis automobilis, buvo sunku patikėti, kad daugybę metų savo žemais, triukšmingais ir labai greitais automobiliais garsus gamintojas imsis gaminti tai, dėl ko alpsta viso pasaulio vairuotojai – didesnę prošvaisą ir keturis varančiuosius ratus turintį, šiokią tokią bekelę įveikiantį, visureigį.

Visgi pagamino ir, panašu, „Urus“ bus itin trokštamas tų, kurie, pavyzdžiui, iki šiol į savo „Lambo“ negalėjo įsisodinti visos šeimynos, prisegti kūdikio vaikiškoje kėdutėje ir t.t.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis

Bendra platforma su „Bentayga“ ir Q7

Savo formomis „Urus“ primena kitus „Lamborghini“ modelius. Kampuotų formų priekiniai žibintai, strėlę primenantys galiniai, agresyvios priekinės grotelės. Jam pagaminti panaudota ta pati platforma, kuri buvo naudojama „Audi Q7“, „Bentley Bentayga“, trečios kartos „Porsche Cayenne“ ir „Volkswagen Touareg“ modeliams.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis

Po kapotu – 4 l darbinio tūrio V8 formos dviejų turbinų benzininis variklis, generuojantis 650 AG ir 850 Nm sukimo momentą. Gamintojas skelbia, kad visureigis geba iki 100 km/val. pagreitės per 3,6 sek. Dar įspūdingiau atrodo laikas, reikalingas išvystyti 200 km/val. greitį – 12,8 sek. Maksimalus greitis – 305 km/val. Panašu, kad „Bentley“ gali nusiimti greičiausio pasaulyje visureigio gamintojo karūną ir perduoti ją tam pačiam „Volkswagen“ koncernui priklausančiam „Lamborghini“.

Visureigis, nors ir sportinis, tikrai nemenkų išmatavimų. Jis kiek ilgesnis nei 5,1 m, vos aukštesnis nei 1,6 m, o plotis su atlenktais veidrodėliais – daugiau nei 2,1 m. Ratų bazė – 3 metrai su trupučiu. Tad patogiai čia įsitaisyti galės ir tie, kuriems teks keliauti ant galinės sėdynės. Tiesa, su degalų baku ir vairuotoju „Urus“ sveria kiek daugiau nei 2,2 tonos, tad gamintojas pasistengė svorį abiem ašims paskirstyti kaip įmanoma proporcingiau: priekinei ašiai teko 58 proc. svorio, galinei – 42 proc.

„Lamborghini“ tikina, kad „Urus“ turėtų neplėšyti kišenės degalinėse – apskaičiuota, kad vidutinės jo degalų sąnaudos siekia apie 12,7 l 100 km. Degalų bako talpa – 85 l.

Bekelė įmanoma, bet vargu ar trokštama

Galiausiai už visą šitą kombinaciją teks sumokėti mažiausiai 178 tūkst. eurų – tokia pradinė „Urus“ kaina. Ir, žinoma, kiekviena kyla klausimas: ar išties „Urus“ galėtų važiuoti bekelėje?

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Ženevos parodoje - „Lamborghini Urus“: pirmasis sportinių automobilių gamintojo visureigis

Vargu, ar čia galima tikėtis tvirto „taip“. Visgi pneumatinė važiuoklė gali užtikrinti papildomus 9 cm prošvaisos, tačiau prieš leidžiantis į purvynus verta atkreipti dėmesį, kad visureigis turi nemenko dydžio ratlankius su labiau asfaltui ir lenktynių trasai tinkamomis padangomis.

Tad vargu ar daug kas įsigijęs „Urus“ norės juo keliauti į, pavyzdžiui, medžioklę – tam išties yra daug labiau tinkamų modelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais