Nors pastaruosius penkerius metus „Lamborghini“ kalbėjo apie visureigį, rodė jo brėžinius ir netgi koncepcinę versiją, iki kol neišriedėjo serijinis automobilis, buvo sunku patikėti, kad daugybę metų savo žemais, triukšmingais ir labai greitais automobiliais garsus gamintojas imsis gaminti tai, dėl ko alpsta viso pasaulio vairuotojai – didesnę prošvaisą ir keturis varančiuosius ratus turintį, šiokią tokią bekelę įveikiantį, visureigį.
Visgi pagamino ir, panašu, „Urus“ bus itin trokštamas tų, kurie, pavyzdžiui, iki šiol į savo „Lambo“ negalėjo įsisodinti visos šeimynos, prisegti kūdikio vaikiškoje kėdutėje ir t.t.
Bendra platforma su „Bentayga“ ir Q7
Savo formomis „Urus“ primena kitus „Lamborghini“ modelius. Kampuotų formų priekiniai žibintai, strėlę primenantys galiniai, agresyvios priekinės grotelės. Jam pagaminti panaudota ta pati platforma, kuri buvo naudojama „Audi Q7“, „Bentley Bentayga“, trečios kartos „Porsche Cayenne“ ir „Volkswagen Touareg“ modeliams.
Po kapotu – 4 l darbinio tūrio V8 formos dviejų turbinų benzininis variklis, generuojantis 650 AG ir 850 Nm sukimo momentą. Gamintojas skelbia, kad visureigis geba iki 100 km/val. pagreitės per 3,6 sek. Dar įspūdingiau atrodo laikas, reikalingas išvystyti 200 km/val. greitį – 12,8 sek. Maksimalus greitis – 305 km/val. Panašu, kad „Bentley“ gali nusiimti greičiausio pasaulyje visureigio gamintojo karūną ir perduoti ją tam pačiam „Volkswagen“ koncernui priklausančiam „Lamborghini“.
Visureigis, nors ir sportinis, tikrai nemenkų išmatavimų. Jis kiek ilgesnis nei 5,1 m, vos aukštesnis nei 1,6 m, o plotis su atlenktais veidrodėliais – daugiau nei 2,1 m. Ratų bazė – 3 metrai su trupučiu. Tad patogiai čia įsitaisyti galės ir tie, kuriems teks keliauti ant galinės sėdynės. Tiesa, su degalų baku ir vairuotoju „Urus“ sveria kiek daugiau nei 2,2 tonos, tad gamintojas pasistengė svorį abiem ašims paskirstyti kaip įmanoma proporcingiau: priekinei ašiai teko 58 proc. svorio, galinei – 42 proc.
„Lamborghini“ tikina, kad „Urus“ turėtų neplėšyti kišenės degalinėse – apskaičiuota, kad vidutinės jo degalų sąnaudos siekia apie 12,7 l 100 km. Degalų bako talpa – 85 l.
Bekelė įmanoma, bet vargu ar trokštama
Galiausiai už visą šitą kombinaciją teks sumokėti mažiausiai 178 tūkst. eurų – tokia pradinė „Urus“ kaina. Ir, žinoma, kiekviena kyla klausimas: ar išties „Urus“ galėtų važiuoti bekelėje?
Vargu, ar čia galima tikėtis tvirto „taip“. Visgi pneumatinė važiuoklė gali užtikrinti papildomus 9 cm prošvaisos, tačiau prieš leidžiantis į purvynus verta atkreipti dėmesį, kad visureigis turi nemenko dydžio ratlankius su labiau asfaltui ir lenktynių trasai tinkamomis padangomis.
Tad vargu ar daug kas įsigijęs „Urus“ norės juo keliauti į, pavyzdžiui, medžioklę – tam išties yra daug labiau tinkamų modelių.