„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Jau bando magnetinį betoną – elektromobiliai galės įsikrauti nesustodami

Klausimų kyla daugiau nei atsakymų, bet žiūrėti visuomet įdomu. Indianos valstijos transporto departamentas (INDOT), Purdue universitetas ir startuolis „Magment“ iš Vokietijos paskelbė apie bendrą projektą.
Elektromobilis
Elektromobilis / 123RF.com nuotr.

Eksperimento metu bus išbandoma nauja medžiaga, skirta įkrauti judančius elektromobilius. „Magment“ pateiks patentuotą betoną su įmagnetintomos dalelėmis, o INDOT perspektyvios technologijos bandymams nuties kelias kelio atkarpas. Projekto dalyvių nuomone, tokios įkrovimo magistralės padės sumažinti logistikos kompanijų aktyviai naudojamo krovininio transporto anglies pėdsaką.

Magment savo „įmagnetinto betono“ tikslios sudėties neatskleidžia, tačiau tvirtina, kad naują ferito pagrindo medžiagą lengva gaminti dideliais kiekiais ir ja bus galima įkrauti elektromobilius, kurių galia nuo 200⃲W iki 250⃲kW. Pats startuolis įkrovimo kelių gaminti neplanuoja — Magment siūlo modernizuoti esamas statybos kompanijas ir ilgainiui įmagnetintą betoną gaminti visame pasaulyje.

Indianos valstijos projektas bus padalintas į tris dalis, rašo Engadget. Pirmame ir antrame etape INDOT ir Purdue universiteto inžinieriai atliks bandymus, analizuos kaštus ir optimizuos kelio dangos sudėtį. Tam vietos valdžia skirs lėšų nedidelio kelio ruožo statybai universiteto miestelyje West Lafayette.

Jei pirmasis ir antrasis etapas pavyks, INDOT inicijuos dar vieno, 400 metrų ilgio, bandymų stendo statybą. Šiame ruože projekto autoriai išbandys stambios technikos įkrovimą — statybinių sunkvežimių ir krovininių vilkikų. Numanoma įkrovimo kelio galia bus 200 kW, o pirmieji bandymai planuojami jau šį mėnesį.

Naujasis projektas — valstybinės „Tvarumo didinimo energetine infrastruktūra kelių elektrifikavimui“ (ASPIRE) iniciatyvos dalis. Magment veiklą dabar palaiko JAV inžinerinių tyrimų centras, Nacionalinis mokslo fondas, Nacionalinis sanitarijos fondas, o taip pat ir keli investuotojai iš privataus sektoriaus.

„Magment“ — ne vienintelė kompanija, norinti įprastus kelius paversti naudinga elektrinio transporto įkrovimo sistema. Izraelio startuolis „Electreon Wireless“ kuria analogišką technologiją, tačiau naudoja standartiškesnę sistemą — po įprastu asfaltu išdėliotų įkrovimo ričių tinklą. „Electreon“ jau realizavo kelis sėkmingus projektus Vokietijoje, Italijoje, Švedijoje ir Izraelyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs