Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kas bendro tarp benzininio „Ford Mustang“ ir elektrinio „Mustang Mach-E“?

„Ford“ ką tik pristatė savo pirmąjį tikrą masinės gamybos elektromobilį, tačiau jo nepuošia nei vienas „Ford“ logotipas. Tai – „Mustang Mach-E“ visureigis, kuris kai kurių entuziastų jau dabar yra vadinamas pirmuoju elektromobiliu su siela. Bet ką bendro jis turi su legendiniu „Mustang“?
„Ford Mustang Mach-E“
„Ford Mustang Mach-E“ / Ford nuotr.

Pirmieji „Ford Mustang“ nuo gamybos linijų nuriedėjo dar 1964 metais. Tai buvo labai geidžiamas ir, svarbiausia, įperkamas automobilis. Dizaineris Johnas Najjaras, dar 1961 metais sukūręs pirmąjį „Ford Mustang“ prototipą, buvo didelis Antrojo pasaulinio karo laikų naikintuvo „P-51 Mustang“ gerbėjas, todėl iš jo pasiskolino vardą naujajam modeliui.

Ir laukinio žirgo vardas „Mustang“ automobiliui išties tiko. Jis nebuvo technologinių pasiekimų viršūnė ar elegancijos deimantas. „Ford Mustang“ buvo grubus, mėgstantis dėmesį ir greitį. Jei nuoširdžiai tiksliai, tai greitį tiesioje linijoje.

Per šešias kartas „Ford Mustang“ užaugo. Dabar jis yra itin pajėgus, modernus ir technologiškai neatsiliekantis automobilis, mėgstamas ir vairavimo entuziastų, ir šiaip amerikietiško stiliaus gerbėjų. O dabar Mustang šeima plečiasi – joje atsirado naujasis „Mustang Mach-E“.

Skaičiai

Tai – pirmasis tikras „Ford“ serijinės gamybos elektromobilis – anksčiau gamintas elektrinis „Focus“ šios etiketės matuotis negalėjo. Apie technines jo savybes papasakos kiti, bet labai trumpai apie pirmąsias 4 „Mach-E versijas“.

Bazinis „Mustang Mach-E“ – galiniai varomi ratai, 1993 kg, 75,7 kWh baterija, 130 kW įkrovimas, 184 kW variklio galia, 0-100 km/val. – apie 8 s, įveikiamas atstumas – 450 km.

Bazinis 99 kWh „Mustang Mach-E“ – galiniai varomi ratai, 2111 kg, 98,8 kWh baterija, 150 kW įkrovimas, 210 kW variklio galia, 0-100 km/val. – apie 8 s, įveikiamas atstumas – 595 km.

„Mustang Mach-E AWD“ – visi varomi ratai, 2086 kg, 75,7 kWh baterija, 130 kW įkrovimas, 184 kW variklio galia, 0-100 km/val. – apie 7 s, įveikiamas atstumas – 418 km.

99 kWh „Mustang Mach-E AWD“ – visi varomi ratai, 2218 kg, 98,8 kWh baterija, 150 kW įkrovimas, 248 kW variklio galia, 0-100 km/val. – apie 7 s, įveikiamas atstumas – 540 km.

„Mach-E“ kainos svyruos tarp 45 ir 50 tūkstančių eurų, priklausomai nuo pasirinktos papildomos įrangos. Pagrindinis jo konkurentas – būsimas „Tesla Model Y“.

Bus siūlomos kelios komplektacijos – First Edition, Select, Premium, California Route 1. Vėliau pasirodys ir Mustang Mach-E GT Performance Edition su 342 kW galia ir 830 Nm sukimo momentu, galintis iki 100 km/val. įsibėgėti greičiau nei per 4 sekundes. Tuo tarpu First Edition versiją galima užsakyti jau dabar – tai yra visus privalumus turintis 99 kWh „Mustang Mach-E AWD“.

Pavadinimas

Ford nuotr./„Ford Mustang Mach-E“
Ford nuotr./„Ford Mustang Mach-E“

„Ford“ vadovai pripažino, kad ilgai galvojo apie pirmojo elektromobilio pavadinimą. „Mustang“ vardas asocijuojamas su galingais V8 varikliais, triukšmu ir svylančiomis padangomis. Tačiau „Mach-E“ yra ne tik elektrinis, bet dar ir praktiškas visureigis. Kodėl „Ford“ pasirinko tokį vardą?

Todėl, kad nori naujam elektromobiliui suteikti sielą. „Mustang“ turi labai ilgą ir ypatingą istoriją – jis rikiuojasi šalia tokių „Ford“ modelių kaip F-150, Model T ir GT40. „Ford“ nusprendė, kad naujas elektromobilis nebus žymimas pagrindiniu „Ford“ prekės ženklu, o Mustang vardas pabrėžia, koks svarbus šis projektas yra garsiausiai amerikiečių markei.

Tuo tarpu „Mach-E“ yra linktelėjimas „Mach 1“ vardui, kuriuo nuo 1969 metų žymėtos pačios sportiškiausios ir agresyviausios „Mustang“ versijos.

Dizainas

„Mustang Mach-E“ yra elektrinis ir jam didelių grotelių nereikia. Todėl tarp priekinių žibintų atsirado tik tradicinių „Mustang“ durelių kontūras. Patys žibintai – tiek priekiniai, tiek galiniai – taip pat yra įkvėpti „Mustang“ dizaino elementų. Galima įžiūrėti ir kai kurias iš „Mustang“ paveldėtas kėbulo linijas ir netgi bendrą automobilio siluetą. „Ford“ norėjo, kad „Mach-E“ gale lengvai tilptų suaugę žmonės, todėl sukūrė netikrą stogo liniją – dalis viršutinės kėbulo dalies yra nudažyta juodai, taip sukuriant kupė primenančios formos iliuziją.

„Mustang Mach-E“ neturi durelių rankenų – vairuotojo durelės atsiveria savaime jam priėjus, o galinės durelės turi tam skirtą mygtuką. Lygūs paviršiai gerina aerodinamiką, bet „Ford“ teigia, kad taip dureles atidaryti yra ir patogiau.

Viduje taip pat galima įžvelgti kai kurių panašumų su „Mustang“ ar kitais „Ford“ modeliais, tačiau viską nustelbia naujas 15,5 colių įstrižainės ekranas. Kita vertus, kitame ekrane prietaisų skydelyje šalia spidometro dega užrašas „Ground Speed“ (Antžeminis Greitis) – taip pat šis tas, ką buvo galima sutikti ir kituose „Mustang“ modeliuose.

Ir viskas – naujasis „Mustang Mach-E“ ir sportinis „Mustang“ yra susiję tik vardu ir kai kuriais dizaino elementais. „Ford“ to niekada ir neslėpė – pranešimuose spaudai ne kartą buvo pabrėžta, kad naujasis elektrinis visureigis bus įkvėptas „Mustang“ stiliaus, o ne technologijų. Jei šios naujienos jus liūdina, tai nuliūdinsime dar labiau – tai yra tik pirmasis „Mustang“ elektromobilis. Panašu, kad „Ford“ nori paversti „Mustang“ atskira marke, todėl jo nežymi „Ford“ logotipais. Tai reiškia, kad ateityje išvysime ir daugiau „Mustang“ modelių ir šis vardas apims daug kasdieniškų ir, tikimės, nekasdieniškų elektromobilių. Pats „Mustang Mach E“ gatvėse pasirodys antroje 2020-ųjų pusėje.

VIDEO: FIRST LOOK: Ford Mustang Mach-E Electric SUV | Top Gear

Kita vertus, „Ford“ taip pat patvirtino, kad įprastas „Ford Mustang“ niekur nedings. Elektromobiliai mažina vidutines gamintojo emisijas ir taip savotiškai palieka daugiau erdvės benzininiams automobiliams. Galbūt laukinio žirgo ženklelį nešiojantis elektrinis visureigis ir erzina, bet jis gali būti tikrasis išsigelbėjimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos