Didžiausias komercinis lėktuvas pasaulyje An-225 kelis dešimtmečius gabeno neeilinius krovinius, prie oro uostų tvorų viliojo aviacijos entuziastus ir turėjo garantuotą vietą muziejuje. Galbūt nusėdus karo dulkėms tai, kas liko iš An-225, papasakos ne tik aviacijos, bet ir Ukrainos stiprybės istoriją. Tačiau dabar galime prisiminti tik tai, koks buvo „Antonov An-225 Mriya“.
„Antonov“ – tai Ukrainos lėktuvų gamintojas ir aviacijos paslaugų bendrovė. Tiesa, geografiniu jos pradžios tašku laikytina ne Ukraina, nes OKB-153 (Опытно-конструкторское бюро), kaip pradžioje vadinta ši gamykla, 1946 metais buvo įkurta Novosibirske. Tuomet šiai valstybinei kompanijai vadovavo inžinierius Olegas Antonovas, kurio vardu ji vėliau ir buvo pavadinta.
1952 metais bendrovė buvo perkelta į Kijevą, o po Sovietų sąjungos griūties tapo valstybine Ukrainos kompanija. „Antonov“ ne tik kuria, gamina ir aptarnauja lėktuvus, bet ir teikia įvairias komercinės aviacijos paslaugas. „Antonov“ istorijos puslapiuose rastume daug įdomių lėktuvų – An-2 biplanas, An-181 prototipas ir An-72/74 yra tik keli pavyzdžiai.
Straipsnio herojus An-225 Mriya yra unikalus „Antonov“ kūrinys ir vienas didžiausių lėktuvų aviacijos istorijoje. Ar bent jau tokiu buvo.
„Antonov An-225“ nebuvo sukurtas iš nieko. Iš tikrųjų, An-225 yra labai artimas „An-124 Ruslan“ giminaitis. Rusų inžinierius Viktoras Tolmačiovas, kuris prisidėjo prie daugybės garsių Antonov kūrinių, įskaitant An-2, An-24, An-32, buvo vyriausiasis An-124 projekto inžinierius.