„Deals on Wheels“ (DOW) pateikia konkretų pavyzdį, kaip nesunku apsigauti „lygioje vietoje“.
Kaip elgtis tada, jei automobiliui sunkia ranka galime skirti 5000 – 6000 eurų, o visi kiti dingsta mūsų gausiai šeimai ir kitiems reikalams?
„Ieškai, ieškai, žiūrinėji ir tik bac, pamatai gerą variantą. Raudonas, gražus, su septyniomis sėdimomis vietomis savo ir kaimynų vaikams, kai pakeliui visus vešit į mokyklą. Dar ir su Vyčiu, kuris žiūri tik į priekį. Plius, įdėtos dujos. Todėl dar ir iki tos mokyklos nuvažiuoti bus centų klausimas“, – pristato populiariame skelbimų portale parduodamą „Ford S-Max“ Laurynas iš DOW.
Atrodytų geras automobilis. Bet ar tikrai? Sakykim, kad nuvažiavom, pasižiūrėjom. Na gražus, tikrai. Vedasi. Niekas nebarška. Iš vietos juda. Stabdo. Viskas, ko reikia kasdieninėm kelionėm. Tebūnie. Perkame.
Parvažiuojate namo visas laimingas, prasukate ką nors nealkoholinio, šoną aplaistote ir pradedate naujas gyvenimo keliones su šypsena. Tikėtina, kad optimistiniu atveju net kokį mėnesį būsite laimingas. Bet už mėnesį 5000 eurų daugoka? Taip nemanote?
Kaip pažinti problemą?
Praeina mėnuo, atsiranda problema. Pradedate tikrinti, kas sugedo ir atrandate, kad tvarkymas kainuoja dvi jūsų mėnesio algas. Nes vietų, kurias tvarkysit daug. Labai.
Pavyzdys – šitas raudonas „Ford S-Max“. Jei nusiperki tokį ir tikrini tik tada, kai jis kieme – belieka melstis.
Pradėkime nuo to, kad pagaminimo metai 2012, o ne 2013. Keista, kad savininkas to nežino, bet sakykime, „važinėjo žmona“. Tebūnie.
Akivaizdžiausias ir klausimų nekeliantis momentas – rida. 2012 metais pradėjęs savo kelionę, 2018 m. šis „Ford“ jau turėjo 465 000 kilometrų savo odometre.
Bet 2019 m. jau tik 120 000 km. Kur išgaravo 345 000 kilometrų?
Koks įžūlumas! Žinoma, gali būti, kad Latvijos TUV dirbantys vyrai varant technikinę 14 kartų padarė klaidą. Scenarijus įmanomas, bet tikėtinas panašiai tiek, kaip šių eilučių autoriaus Lauryno galimybė išmokti skraidyti.
„Ir dar vienas momentas. Nežinau, ar spėjote užsikabinti skaitydami pastarąją pastraipą, bet automobilis 14 (16, tačiau dvi buvo pakartotinės) kartų Latvijoje ėjo techninę apžiūrą per 7 metus. Periodiškai kas pusę metų. Kodėl? Na, Lietuvoje techninė apžiūra einama kas 2 metus. Nebent tai taksi automobilis. Latvijoje TA einama kasmet. Nebent tai taksi automobilis…“, – sudėliojo visus taškus ant „i“ Laurynas.
Kiek atsukamos ridos?
Kokia išvada? Naudotus automobilius prieš perkant reikia tikrinti. Nes, neoficialiais duomenimis, Lietuvoje važinėja daugiau nei 15 000 automobilių su suklastotomis ridomis.
TAIP PAT SKAITYKITE: Stebuklas ar sukčiavimas? Iš Panevėžio į Vilnių nuvažiavusio „Mercedes“ rida sumažėjo dukart
Transporto skelbimų portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis teigia, kad kiekvieną savaitę gauna bent po kelis pranešimus apie suklastotus parduodamo automobilio ridos duomenis.
„Ridos korekcija kainuoja iki kelių šimtų eurų, o automobilio kainą gali padidinti net ir keliais tūkstančiais“, – sako M.Buzelis.
Rinkoje dėl atsuktos ridos automobilis paprastai pabrangsta 15–20 procentų.
„Paskaičiuota, kad, atsukus benzininio automobilio ridą 10 tūkst. km, jo kaina vidutiniškai padidėja 880 Eur. Vidutinis fiksuojamas atsukimas yra 72 tūkst. km. Taigi, pirkdamas benzinu varomą automobilį, statistinis pirkėjas nesąžiningam pardavėjui permoka 6336 Eur“, – sako „carVertical“ produktų ir inovacijų vadovas Arnas Vasiliauskas.
„carVertical“ duomenimis, „dyzelių“ statistika įspūdingesnė: 10 tūkst. km suklastota rida vidutiniškai pabrangina automobilį 1050 Eur. Taigi sukčių auka vidutiniškai permoka net 7560 Eur.